Coronavirus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2020

lineog4

Det var godt!

Ja, jeg synes ikke helt det er sjovt. Vi har en tumling i huset. Hun elsker at være ude og alle sine små venner. Det er ikke nemt at forklare en så lille at vi ikke kan gå på legepladsen. Eller vi ikke kan invitere hendes bedste venner på besøg. 

Oveni det så er det økonomiske aspekt. Ja... Det var forventeligt at de ville lukke mere ned, så det kom ikke som et sjovt, men blev alligevel lidt ked af hele situationen.

Ja det må være svært. Og tænker mange bliver ramt på økonomien i Italien i denne tid. Derfor også svært at sidde her i Danmark og høre folk gøre grin med det de kalder en lille forkølelse, og deres snak om det hele er mediehysteri, når vi følger tæt med i Italien, og ikke er i tvivl om det vitterlig er alvor der nede og ikke bare hysteri og forkølelse. 

Skal læse om gymnasier, der er i tvivl om hvorvidt deres unge stadig skal tage på studietur i Italien- øh har  I ikke forstået, alt er lukket. Tager I der ned så skal I sidde på hotellet i den uge, for det er hverdagen for italienere?

Min datter bliver jo sådan set kun ramt på et skulle blive hjemme (hvor de er 3 unge og forældre der står for det praktiske), og så på at vi ikke kommer med til hendes fødselsdag. 

Hun blev usikker i går, fordi de der har rejst med organisationer skulle hjem, men har ellers ingen panik (så taknemmelig for vores venner).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
lineog4 skriver:

Ja det må være svært. Og tænker mange bliver ramt på økonomien i Italien i denne tid. Derfor også svært at sidde her i Danmark og høre folk gøre grin med det de kalder en lille forkølelse, og deres snak om det hele er mediehysteri, når vi følger tæt med i Italien, og ikke er i tvivl om det vitterlig er alvor der nede og ikke bare hysteri og forkølelse. 

Skal læse om gymnasier, der er i tvivl om hvorvidt deres unge stadig skal tage på studietur i Italien- øh har  I ikke forstået, alt er lukket. Tager I der ned så skal I sidde på hotellet i den uge, for det er hverdagen for italienere?

Min datter bliver jo sådan set kun ramt på et skulle blive hjemme (hvor de er 3 unge og forældre der står for det praktiske), og så på at vi ikke kommer med til hendes fødselsdag. 

Hun blev usikker i går, fordi de der har rejst med organisationer skulle hjem, men har ellers ingen panik (så taknemmelig for vores venner).

Mange kommer til at miste arbejde. Min mand er butiksejer og det her er en katastrofe for deres økonomi, men kan trods alt klare sig et par måneder. Mange andre har ikke den mulighed.

Det er absolut ikke hysteri. Jeg håber andre lande tager det alvorligt. Ingen burde tage herned, det er fuldstændig tåbeligt at overveje at tage afsted.

I det mindste er hun ikke alene  det skal nok gå! 

Anmeld Citér

10. marts 2020

lineog4

Astoria skriver:

Mange kommer til at miste arbejde. Min mand er butiksejer og det her er en katastrofe for deres økonomi, men kan trods alt klare sig et par måneder. Mange andre har ikke den mulighed.

Det er absolut ikke hysteri. Jeg håber andre lande tager det alvorligt. Ingen burde tage herned, det er fuldstændig tåbeligt at overveje at tage afsted.

I det mindste er hun ikke alene  det skal nok gå! 

Jeg er sjovt nok ikke nervøs for hende, og det til trods for, at jeg tager det alvorligt. Men egentlig synes det som om, at man i Italien i hvert fald nu tager det så tilpas alvorligt, så det nok er mere sikkert, end her hvor alvoren ikke er gået op for folk.

Har i min ungdom boet i Malcesine, og kan ikke lade være med at tænke på, hvad det her gør for hele turistindustrien - kan de klare en sæson stort set uden indtægt? Restauranter, cafeer osv. 

Derfor virker det også absurd, når man stadig møder en pegen fingre, der fortæller det hele er hysteri - nej et land lukker ikke ned med så store økonomiske konsekvenser, hvis det bare er hysteri.

Håber butikken klarer skærerne, og den lille trold klarer sig uden legepladser et lille stykke tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.