Coronavirus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.676 visninger
62 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2020

Anonym trådstarter

Hvornår skal man kontakte sin læge hvis man har mistanke om corona virus? 
har egentlig ikke tænkt jeg har den på noget tidspunkt. Har bare tænkt jeg var almindelig syg. 

men nu har jeg hostet og haft ondt i halsen og hovedpine i over en uge og det bliver kun værre med hjertebanken og vejrtrækningsproblemer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2020

kamikaze

Ville du have været bekymret med samme forløb sidste år?

Jeg ville nok ringe nu, især hvis du har været udsat for smitterisiko eller har det så skidt at du også havde ringet uden Corona. Lungebetændelse er farligt også uden Corona.

Men husk at ringe, ikke noget med at tage til lægen.

Anmeld Citér

6. marts 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Ville du have været bekymret med samme forløb sidste år?

Jeg ville nok ringe nu, især hvis du har været udsat for smitterisiko eller har det så skidt at du også havde ringet uden Corona. Lungebetændelse er farligt også uden Corona.

Men husk at ringe, ikke noget med at tage til lægen.

Nej det ville jeg netop ikke. Men man hører hele tiden om den virus. Og flere og flere bliver ramt. Så bliver jo alligevel lidt bekymret. Specielt når jeg også har en lille dreng herhjemme. 

hoster så meget at jeg kaster op af det og det er bare sådan noget hvidt skummende noget (undskyld detaljerne). Må ringe til lægen på mandag 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Mamalu

Anonym skriver:

Nej det ville jeg netop ikke. Men man hører hele tiden om den virus. Og flere og flere bliver ramt. Så bliver jo alligevel lidt bekymret. Specielt når jeg også har en lille dreng herhjemme. 

hoster så meget at jeg kaster op af det og det er bare sådan noget hvidt skummende noget (undskyld detaljerne). Må ringe til lægen på mandag 

Hvorfor vente til på mandag?

Anmeld Citér

6. marts 2020

Anonym trådstarter

Mamalu skriver:

Hvorfor vente til på mandag?

Fordi lægen har lukket nu og har ikk mulighed for at komme til lægevagten. Har ingen babysitter 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Anonym

Fordi lægen har lukket nu og har ikk mulighed for at komme til lægevagten. Har ingen babysitter 

Det kan lyde som lungebetændelse. Afsted med dig! Det går ikke væk af sig selv! Det bliver værre. Tag baby under armen. 

du kan ringe til lægevagten eller 1813 (hvis du bor i region hovedstaden) og ellers skal du ringe til et hospital. Det er dem der tester for Corona virus. 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Altså hvis du selv tænker du er i risiko for at have Corona,  må du se st få ringet  - især når du har et lille barn.

De kommer ud til dig   - 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Altså hvis du selv tænker du er i risiko for at have Corona,  må du se st få ringet  - især når du har et lille barn.

De kommer ud til dig   - 

Det er nu ikk fordi jeg mistænker det som sådan. Kan hører bare hele tiden om virussen og at den breder sig. Så kan jo ikk lade være at tænke lidt over det. 

Er bare i tvivl om hvor meget der skal til før man skal mistænke det eller hvad man skal sige. 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Dem der er ramt er folk der har opholdt sig i risikolande eller Folk der har været tæt på dem der har opholdt sig i risikolande. 
Vi er selv her hjemme ramt af hardcore influenza på 8 dagen og det er først lige begyndt at vende. 
Gør som du ville have gjordt hvis ikke du havde hørt om denne virus☺️

Anmeld Citér

6. marts 2020

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Der skal ikke mere til symptomerne er som alm. influenza det er der skal er ophold i eller med folk fra risikolande 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.