Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Det behøver ikke at være en tvangsauktion, når skifteretten involveres. Huset kan også sættes til salg af skifteretten gennem almindeligt frit salg.

Okay det var bare hvad jeg kunne læse mig frem til . Har ikke rigtig kunne finde ud af hvad jeg stiller op.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selv om det er hårdt at høre, så er du nødt til, at gå på nettet, og søge om den skillesmisse, hvis du vil skilles. 

Du forventer vel ikke, at han sætter den i gang?

Fakta er desværre, at i langt de fleste tilfælde,når man ejer hus sammen, vil man komme ud med gæld ved skillesmisse, da den ene part i de fleste tilfælde, ikke kan købe den anden part ud, og et hussalg derfor skal gå lidt stærkere end normalt. 

Det var ikke det du ville høre, men det er desværre den barske virkelighed for mange. 

Held og lykke på din vej. 

Det jeg ikke “ gider “ høre er,  at jeg bare skal gå fra det hele & ende med en kæmpe gæld . Nej forventer ikke han søger skilsmisse , men som jeg også spørger efter i denne tråd , Er om man kan søge skilsmisse , hvis man fortsat bor sammen . Hvilket jo er ret væsenligt . Jeg kan fint søge skilsmisse men hvis et hussalg tar 1-2 år , så hjælper det jo ikke . Hvis man ikke kan bo sammen . Prøver ligesom at undersøge , hvordan jeg griber tingene an . Heldigvis har keg aldrig stået i denne situation før. Huset er vurderet men han ønsker ikke salg . Et salg kan jo aldrig gå hurtige end der er køber til 

Anmeld Citér

4. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det jeg ikke “ gider “ høre er,  at jeg bare skal gå fra det hele & ende med en kæmpe gæld . Nej forventer ikke han søger skilsmisse , men som jeg også spørger efter i denne tråd , Er om man kan søge skilsmisse , hvis man fortsat bor sammen . Hvilket jo er ret væsenligt . Jeg kan fint søge skilsmisse men hvis et hussalg tar 1-2 år , så hjælper det jo ikke . Hvis man ikke kan bo sammen . Prøver ligesom at undersøge , hvordan jeg griber tingene an . Heldigvis har keg aldrig stået i denne situation før. Huset er vurderet men han ønsker ikke salg . Et salg kan jo aldrig gå hurtige end der er køber til 

Du kan godt søge skillesmisse imens i bor sammen, det gør langt de fleste. 

Det kunne jo også tænkes,det vil få ham til, at ændre adfærd, når han modtager anmodning i sin e-boks, at du faktisk mener det.

Så længe skillesmisse ikke er søgt, og huset ikke sat til salg, er der i hans hovede stadig håb, sådan vil de fleste tænke, her i chock fasen. 

Anmeld Citér

11. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan godt søge skillesmisse imens i bor sammen, det gør langt de fleste. 

Det kunne jo også tænkes,det vil få ham til, at ændre adfærd, når han modtager anmodning i sin e-boks, at du faktisk mener det.

Så længe skillesmisse ikke er søgt, og huset ikke sat til salg, er der i hans hovede stadig håb, sådan vil de fleste tænke, her i chock fasen. 

Det troede jeg faktisk ikke jeg kunne , eller jo . Men syntes at have læst , at man så skal fraflytte fælles bolig inden for en rum tid . Men ja tænker du har ret . Lige nu sket der intet , jeg er frustreret og han lader som ingenting .

Anmeld Citér

11. marts 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Det troede jeg faktisk ikke jeg kunne , eller jo . Men syntes at have læst , at man så skal fraflytte fælles bolig inden for en rum tid . Men ja tænker du har ret . Lige nu sket der intet , jeg er frustreret og han lader som ingenting .

Der er noget med noget reflektionstid på 3 måneder når man har børn. Jeg ville se at få søgt - så skal du ikke ud i at der går yderligere 3 måneder før i kan blive rigtig skilt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.