Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Findes mødrehjælpen alle steder ? Hvem er det og hvad kan de ?

Jeg har aldrig selv brugt dem men du kan finde noget om dem her

https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/?gclid=EAIaIQobChMIxI209vH95wIVibTtCh1-WwJKEAAYASAAEgJyQfD_BwE

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
drabo skriver:

Det lyder enormt hårdt, men hvis du ikke handler så sker der ikke noget desværre.

Tænker første skridt sikkert er at du giver ham dit ønske om skilsmisse skriftligt, så fjerner du alle udgifter du ikke hæfter for på din konto, altså ting som kun vedrører ham om det er telefon, forsikringer eller noget 3.

så ville jeg også meddele min bank, at du ønsker skilsmisse og at de på ingen måde må trække penge fra dine konti uden din tilladelse og at alle fuldmagter din mand måtte have til dine konti skal fjernes.

så må du søge hjælp til at få skilsmissen sat igang, mener ikke man kan blive skilt, mens man bor på samme adresse. Så du er nok nød til at finde et sted at bo, og husk hvis du flytter er du ikke længere forpligtet til at betale til el, vand og varme i huset. Måske snak med banken om et lån til huset er solgt.

men tænker at hvis manden er så uvillig, så er du nød til at få hjælp af en advokat, som kan guide dig igennem. Uden en sameje kontrakt kan du ikke tvinge et hussalg igennem som sådan. 

men hvis du ikke gør noget, så sker der ikke noget.

Som udgangspunkt må man kun bo sammen i en kortere periode, hvis man bliver separeret, men kan TS og manden ikke få solgt boligen inden for den periode, kan de godt blive skilt, selv om de stadig bor sammen.

https://ejura.dk/aegteskab-og-skilsmisse/skilsmissebevilling/#Hvor_laenge_maa_man_bo_sammen_efter_skilsmisse

Ifølge det link jeg har lagt op tidligere i tråden, kan TS godt gennemtvinge et salg af boligen, men det kræver hjælp fra skifteretten.

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym

Wauw jeg kan dælme godt forstå, at så mange folk ender i Luksusfælden, hvis så mange mener, at man bare kan sætte sig i dyb gæld uden problemer..

TS hvis du stadig læser med, så vil jeg bare sige, at jeg udmærket forstår dig.. Jeg havde satme heller ikke sat mig i dyb gæld, før ALLE ting var prøvet.. Og måske endda ikke engang der.. 

Mit råd er, at du ser, om der ikke er noget gratis advokathjælp i nærheden.. Og så HVIS I kan få råd til det, og du kan få manden med, så få fat på en parterapeut, som kan mægle mellem jer.. Evt. se om der ikke er en studerende eller noget, som kan gøre det billigere eller måske endda gratis.. 

Og nogle gange har kommunen også psykologer eller lignende, som kan hjælpe med samarbejdet mellem jer.. Prøv at kontakte dem

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kender ikke lige til familierets huset . Jeg syntes jeg banker men lige lidt hjælper det . Syntes efterhånden det et en uoverskuelig situation , måske fordi jeg står alene uden netværk at støtte mig til . Hvor ville det være nemmere hvis et samarbejde var muligt . Alle udgifter bliver trukket fra min konto  har slet ikke nosser til at lade være med at betale ( ekstrem pligtopfyldende - kan slet ikke klare gæld ) men han gør bare ingenting . Han siger han vil overtage men på ingen måde realistisk med hans økonomi . Jeg er frustreret over ikke at kunne finde løsninger som ikke ødelægger mine muligheder fremadrettet . At jeg er havnet i en situation som denne . Pludselig forstår jeg at man kan ende med at hade den man har været gift med . Kan man i grunden søge skilsmisse , hvis man forsat er nød til at dele adresse ?

Familieretshuset er dem der godkender jeres skilsmisse når den er søgt. Det er det tidligere statsforvaltning og de er institution der er til for at hjælpe din mand og dig hvis ikke i selv kan finde ud af tingene - med henblik på at jeres børn ikke kommer i klemme.

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Familieretshuset er dem der godkender jeres skilsmisse når den er søgt. Det er det tidligere statsforvaltning og de er institution der er til for at hjælpe din mand og dig hvis ikke i selv kan finde ud af tingene - med henblik på at jeres børn ikke kommer i klemme.

Åh ok så er jeg med . Tak for svar 

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Wauw jeg kan dælme godt forstå, at så mange folk ender i Luksusfælden, hvis så mange mener, at man bare kan sætte sig i dyb gæld uden problemer..

TS hvis du stadig læser med, så vil jeg bare sige, at jeg udmærket forstår dig.. Jeg havde satme heller ikke sat mig i dyb gæld, før ALLE ting var prøvet.. Og måske endda ikke engang der.. 

Mit råd er, at du ser, om der ikke er noget gratis advokathjælp i nærheden.. Og så HVIS I kan få råd til det, og du kan få manden med, så få fat på en parterapeut, som kan mægle mellem jer.. Evt. se om der ikke er en studerende eller noget, som kan gøre det billigere eller måske endda gratis.. 

Og nogle gange har kommunen også psykologer eller lignende, som kan hjælpe med samarbejdet mellem jer.. Prøv at kontakte dem

Tak bare tak  for at forstå ... jeg hader gæld , har 1000 % styr på min økonomi . Ville aldrig bare vælge at gå og ende med en kæmpe gæld . Det ville ødelægge alle mine muligheder fremadrettet . Der MÅ være andre muligheder  jeg har faktisk selv tænk terapi , ikke fordi vi skal bliver sammen men for at få hjælp til at kommunikere . Tingene er bare presset lige nu på alle fronter . Jeg google advokat hjælp igår og kan se det findes i min kommune , så vil jeg prøve .

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Som udgangspunkt må man kun bo sammen i en kortere periode, hvis man bliver separeret, men kan TS og manden ikke få solgt boligen inden for den periode, kan de godt blive skilt, selv om de stadig bor sammen.

https://ejura.dk/aegteskab-og-skilsmisse/skilsmissebevilling/#Hvor_laenge_maa_man_bo_sammen_efter_skilsmisse

Ifølge det link jeg har lagt op tidligere i tråden, kan TS godt gennemtvinge et salg af boligen, men det kræver hjælp fra skifteretten.

Tak for link mm det vil jeg kikke på . Har undersøgt at gennemtvinge salg , så vil vi højst sandsynligt også ende med kæmpe gæld - da huset ryger på tvang . Er nok så naiv at håbe der MÅ være en løsning .

Anmeld Citér

3. marts 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Findes mødrehjælpen alle steder ? Hvem er det og hvad kan de ?

De kalder sig selv en humanitær organisation, deres fokusområde er mødre og gravide. Jeg ved ikke om de findes tæt på dig, men jeg kan godt forestille mig at de kan hjælpe også på afstand. Jeg tror de kan yde både økonomisk og juridisk rådgivning.

Jeg ville bare give dem et ring og høre om de kan tilbyde noget i din situation.

Anmeld Citér

3. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Tak for link mm det vil jeg kikke på . Har undersøgt at gennemtvinge salg , så vil vi højst sandsynligt også ende med kæmpe gæld - da huset ryger på tvang . Er nok så naiv at håbe der MÅ være en løsning .

Det behøver ikke at være en tvangsauktion, når skifteretten involveres. Huset kan også sættes til salg af skifteretten gennem almindeligt frit salg.

Anmeld Citér

4. marts 2020

Anonym

Selv om det er hårdt at høre, så er du nødt til, at gå på nettet, og søge om den skillesmisse, hvis du vil skilles. 

Du forventer vel ikke, at han sætter den i gang?

Fakta er desværre, at i langt de fleste tilfælde,når man ejer hus sammen, vil man komme ud med gæld ved skillesmisse, da den ene part i de fleste tilfælde, ikke kan købe den anden part ud, og et hussalg derfor skal gå lidt stærkere end normalt. 

Det var ikke det du ville høre, men det er desværre den barske virkelighed for mange. 

Held og lykke på din vej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.