Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Stoler desværre ikke på vores bankrådgiver . Hun siger er til mig og i følge manden noget andet til ham. Hun har tilmed valgt ( i samråd ) med min mand at betale regninger fra MIN budgetkontoen som der ikke var dækning på . Jeg overvejer denne løsning men ville ende med en kæmpe gæld som ødelægger mine fremadrettet muligheder følger mig godt nok fanget 

Så er jeg bare nødt til at ruske lidt i dig.

JA, du kommer derfra med gæld, og JA du er sgu nødt til at oppe dig lidt og komme ud af den offerrolle, du sidder i lige nu. Hvis din bankrådgiver har overtrådt nogles grænser, skal der klages, så bliver pengene tilbageført, og så kan man bede om en anden rådgiver.

Lad være med at tænke 10 år feem, tænk NU, og begynd så at handle på din situation. Og så skal du vide, at der er konsekvens af dine valg, hvis du går, får du gæld, men den må du jo så betale og veksle det til en bedre fremtid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Nu er det jo altid nemt at være bagklog, men har i ikke en sameje kontrakt på huset, omkring hvad der skal hvis i ikke længere ønsker at eje huset sammen?

hvis du ikke stoler på din bankrådgiver så bed om at få en anden, og klag hvis banken har brugt af dine midler uden at have lov. Det er ikke i orden.

tag kontakt til noget gratis advokat hjælp hos f.eks. Møderehjælpen og få klarlagt dine muligheder.

så kan du handle og så må det gå som det går, måske kommer i fra huset med gæld, Og det er surt, men ikke verdens undergang.

du er nød til at tage nogle skridt i retningen af skilsmisse, hvis det er det du ønsker og så må manden jo leve med de valg du tager, hvis han ikke ønsker at bidrage konstruktivt til processen. Men tænker ikke det er den bedste start på et forældresamarbejde, så måske i kan få noget hjælp til at tale sammen og finde ud af det som forældre. Ved ikke om der tilbydes noget ved kommunen, men ved mange kommuner tilbyder parterapi og det er jo. Lidt det i har brug for bare med et andet mål end at blive sammen som par.

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så er jeg bare nødt til at ruske lidt i dig.

JA, du kommer derfra med gæld, og JA du er sgu nødt til at oppe dig lidt og komme ud af den offerrolle, du sidder i lige nu. Hvis din bankrådgiver har overtrådt nogles grænser, skal der klages, så bliver pengene tilbageført, og så kan man bede om en anden rådgiver.

Lad være med at tænke 10 år feem, tænk NU, og begynd så at handle på din situation. Og så skal du vide, at der er konsekvens af dine valg, hvis du går, får du gæld, men den må du jo så betale og veksle det til en bedre fremtid.

Pænt tak . Men tror vi stopper her . nu kender du jo ikke min private situation , så at sige jeg bare skal tænke nu , kan jeg desværre ikke bruge . Min situation gør at jeg er nød til at tænke fremadrettet også . At du kalder mig offer , må jeg rystet lidt på hovedet at . Jeg har skam klaget over handlingen ! 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Nu er det jo altid nemt at være bagklog, men har i ikke en sameje kontrakt på huset, omkring hvad der skal hvis i ikke længere ønsker at eje huset sammen?

hvis du ikke stoler på din bankrådgiver så bed om at få en anden, og klag hvis banken har brugt af dine midler uden at have lov. Det er ikke i orden.

tag kontakt til noget gratis advokat hjælp hos f.eks. Møderehjælpen og få klarlagt dine muligheder.

så kan du handle og så må det gå som det går, måske kommer i fra huset med gæld, Og det er surt, men ikke verdens undergang.

du er nød til at tage nogle skridt i retningen af skilsmisse, hvis det er det du ønsker og så må manden jo leve med de valg du tager, hvis han ikke ønsker at bidrage konstruktivt til processen. Men tænker ikke det er den bedste start på et forældresamarbejde, så måske i kan få noget hjælp til at tale sammen og finde ud af det som forældre. Ved ikke om der tilbydes noget ved kommunen, men ved mange kommuner tilbyder parterapi og det er jo. Lidt det i har brug for bare med et andet mål end at blive sammen som par.

Ja det er nemt at være bagklog . Havde jeg vidst bedre , havde jeg nok handlet anderledes . Men tjaa sådan er det jo desværre . Troede aldrig jeg skulle stå i denne situation . Men nej , den situation har vi ikke lige tænkt på da vi købte hus. Vil undersøge med advokat ved mødrehjælpen , det har jeg ikke lige hørt om før .  Så det er bestemt en ting der kan undersøges :-) jeg står i en situation , hvor gæld bestemt har betydning - så skal tænke og finde løsninger inden jeg bare handler . For kan jo sagtens vælge at skride fra det hele , men det ville ødelægge alt for mig . Desværre vil beslutninger jo også netop påvirke et samarbejde fremadrettet , så ja jeg syntes det er svært ( så kan man jo kalde mig offer )

Anmeld Citér

1. marts 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Ej hvor svarer du provokerende  

Øh hvad provokere dig i mit svar ? 

Anmeld Citér

1. marts 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Øv hvor er dum og trist situation. Har I børn? Hvis ikke, ku du så flytte til en veninde eller familie indtil din mand måske, forstår alvoren? 
jeg tænker du er nødt til, at flytte og så bide i det sure æble med økonomi for en tid. 
jeg har desværre ikke opskriften på skilsmisse - men måske han lige skal vende sig til tanken? Og det er måske nemmest, hvis ikke I er under samme tag? 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Når man ikke kan blive enig . Jeg ønsker skilsmisse men det vil manden ikke . Eller dvs det ene øjeblik vil han, for at ændre mening kort efter. Vi bor i hus som vi begge ejer , men ingen af os kan overtage det økonomisk . Men han vil IKKE sælge . Jeg er frustreret og magtesløs . Vi kan på ingen måde kommunikere , og er presset økonomisk . Hvad pokker stiller man op ? Jeg har ikke penge til advokat og  er grædefærdig . Havde aldrig troet jeg skulle ende i denne situation , et er skilsmisse noget andet er denne fastlåste situation .

Men noget bliver du jo nødt til at foretage dig? Om du bliver eller ej kommer I vel i gæld - hvis ikke i har råd til at betale? (Sådan som jeg læser dine svar) 

Du kan også kontakte familieretshuset de kan invitere jer ind til en mæglingsmøde vedr. skilsmisse hvor der sidder en til at støtte og vejlede jer. 
læs evt. omkring de nye skilsmisse regler. 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Øv hvor er dum og trist situation. Har I børn? Hvis ikke, ku du så flytte til en veninde eller familie indtil din mand måske, forstår alvoren? 
jeg tænker du er nødt til, at flytte og så bide i det sure æble med økonomi for en tid. 
jeg har desværre ikke opskriften på skilsmisse - men måske han lige skal vende sig til tanken? Og det er måske nemmest, hvis ikke I er under samme tag? 

Ja det er en rigtig træls og ærgelig situation . Ja der er børn involveret . Jeg har desværre ingen steder at flytte hen den mulighed er undersøgt . Så skal jeg finde leje bolig .

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men noget bliver du jo nødt til at foretage dig? Om du bliver eller ej kommer I vel i gæld - hvis ikke i har råd til at betale? (Sådan som jeg læser dine svar) 

Du kan også kontakte familieretshuset de kan invitere jer ind til en mæglingsmøde vedr. skilsmisse hvor der sidder en til at støtte og vejlede jer. 
læs evt. omkring de nye skilsmisse regler. 

Jamen hvad skulle jeg da lige gøre ? Jeg har haft kontakt med egendoms mægler , som har været ude og vurdere huset . Men manden vil ikke samarbejde om et hussalg . Derfor spurgte jeg til råds .  Jeg kan vælge som der bliver foreslået at skride fra det hele , og ende med en kæmpe gæld ( ville nu gerne finde andre løsninger ) som ville ødelægge ALT for mig fremadrettet . Jeg har skrevet vi er meget økonomisk presset ikke at vi ikke kan betale . Men dette ville ikke være holdbart i længden med SÅ stram en økonomi . 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Dette er ikke et af de områder af loven, jeg er ekspert på, men så vidt jeg kan søge mig frem til, skal du indsende anmodning om skilsmisse og bede skifteretten om hjælpe til bodelingen. De kan gennemtvinge et salg af huset. Jeg er ikke klar over, om det koster noget at have en bobestyrer tilknyttet.

https://www.berlingske.dk/privatoekonomi/kan-jeg-tvinge-eksen-til-at-saelge-boligen

https://www.juraeksperten.dk/konen_flytter_fra_huset/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.