Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jamen hvad skulle jeg da lige gøre ? Jeg har haft kontakt med egendoms mægler , som har været ude og vurdere huset . Men manden vil ikke samarbejde om et hussalg . Derfor spurgte jeg til råds .  Jeg kan vælge som der bliver foreslået at skride fra det hele , og ende med en kæmpe gæld ( ville nu gerne finde andre løsninger ) som ville ødelægge ALT for mig fremadrettet . Jeg har skrevet vi er meget økonomisk presset ikke at vi ikke kan betale . Men dette ville ikke være holdbart i længden med SÅ stram en økonomi . 

Jeg kan sagtens forstå at du ikke bare kan pakke tingene og finde en ny bolig. Men du må banke i bordet og fortælle din mand at du søger skilsmisse - række hånden ud til de muligheder de har i familieretshuset f.eks. 
Var det min mand, havde jeg stoppet min del af betalingerne indtil han havde indset hvad det hele handler om. 
han er vel forhåbenligt heller ikke interesseret i at huset ryger på tvang. 
Det gør ikke noget at du også viser du mener tingene. Han skal ikke styre det omkring huset. Så må han tale med andre banker, familie eller lignede der kan hjælpe ham med overtagelse af huset. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Stoler desværre ikke på vores bankrådgiver . Hun siger er til mig og i følge manden noget andet til ham. Hun har tilmed valgt ( i samråd ) med min mand at betale regninger fra MIN budgetkontoen som der ikke var dækning på . Jeg overvejer denne løsning men ville ende med en kæmpe gæld som ødelægger mine fremadrettet muligheder følger mig godt nok fanget 

DET DER MÅ BANKRÅDGIVEREN IKKE.. SKIFT BANK..

Anmeld Citér

2. marts 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja det er en rigtig træls og ærgelig situation . Ja der er børn involveret . Jeg har desværre ingen steder at flytte hen den mulighed er undersøgt . Så skal jeg finde leje bolig .

Hvad med dine forældre? 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Hvad med dine forældre? 

Ikke en mulighed . Min far er desværre død og min mor er ikke en mulighed . Så jeg har ingen steder at tage hen ...

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

DET DER MÅ BANKRÅDGIVEREN IKKE.. SKIFT BANK..

Det ved jeg godt . Men et bank skifte må komme på andet tidspunkt , har skiftet bank 1 gang grundet samme historisk  

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå at du ikke bare kan pakke tingene og finde en ny bolig. Men du må banke i bordet og fortælle din mand at du søger skilsmisse - række hånden ud til de muligheder de har i familieretshuset f.eks. 
Var det min mand, havde jeg stoppet min del af betalingerne indtil han havde indset hvad det hele handler om. 
han er vel forhåbenligt heller ikke interesseret i at huset ryger på tvang. 
Det gør ikke noget at du også viser du mener tingene. Han skal ikke styre det omkring huset. Så må han tale med andre banker, familie eller lignede der kan hjælpe ham med overtagelse af huset. 

Kender ikke lige til familierets huset . Jeg syntes jeg banker men lige lidt hjælper det . Syntes efterhånden det et en uoverskuelig situation , måske fordi jeg står alene uden netværk at støtte mig til . Hvor ville det være nemmere hvis et samarbejde var muligt . Alle udgifter bliver trukket fra min konto  har slet ikke nosser til at lade være med at betale ( ekstrem pligtopfyldende - kan slet ikke klare gæld ) men han gør bare ingenting . Han siger han vil overtage men på ingen måde realistisk med hans økonomi . Jeg er frustreret over ikke at kunne finde løsninger som ikke ødelægger mine muligheder fremadrettet . At jeg er havnet i en situation som denne . Pludselig forstår jeg at man kan ende med at hade den man har været gift med . Kan man i grunden søge skilsmisse , hvis man forsat er nød til at dele adresse ?

Anmeld Citér

3. marts 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Kender ikke lige til familierets huset . Jeg syntes jeg banker men lige lidt hjælper det . Syntes efterhånden det et en uoverskuelig situation , måske fordi jeg står alene uden netværk at støtte mig til . Hvor ville det være nemmere hvis et samarbejde var muligt . Alle udgifter bliver trukket fra min konto  har slet ikke nosser til at lade være med at betale ( ekstrem pligtopfyldende - kan slet ikke klare gæld ) men han gør bare ingenting . Han siger han vil overtage men på ingen måde realistisk med hans økonomi . Jeg er frustreret over ikke at kunne finde løsninger som ikke ødelægger mine muligheder fremadrettet . At jeg er havnet i en situation som denne . Pludselig forstår jeg at man kan ende med at hade den man har været gift med . Kan man i grunden søge skilsmisse , hvis man forsat er nød til at dele adresse ?

Tag kontakt til Mødrehjælpen og se om du ikke kan få hjælp til at få noget struktur på problemet. Det lyder som nogen at støtte sig til, som har erfaring med situationer som din, kunne være guld værd.

Anmeld Citér

3. marts 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Det lyder enormt hårdt, men hvis du ikke handler så sker der ikke noget desværre.

Tænker første skridt sikkert er at du giver ham dit ønske om skilsmisse skriftligt, så fjerner du alle udgifter du ikke hæfter for på din konto, altså ting som kun vedrører ham om det er telefon, forsikringer eller noget 3.

så ville jeg også meddele min bank, at du ønsker skilsmisse og at de på ingen måde må trække penge fra dine konti uden din tilladelse og at alle fuldmagter din mand måtte have til dine konti skal fjernes.

så må du søge hjælp til at få skilsmissen sat igang, mener ikke man kan blive skilt, mens man bor på samme adresse. Så du er nok nød til at finde et sted at bo, og husk hvis du flytter er du ikke længere forpligtet til at betale til el, vand og varme i huset. Måske snak med banken om et lån til huset er solgt.

men tænker at hvis manden er så uvillig, så er du nød til at få hjælp af en advokat, som kan guide dig igennem. Uden en sameje kontrakt kan du ikke tvinge et hussalg igennem som sådan. 

men hvis du ikke gør noget, så sker der ikke noget.

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det lyder enormt hårdt, men hvis du ikke handler så sker der ikke noget desværre.

Tænker første skridt sikkert er at du giver ham dit ønske om skilsmisse skriftligt, så fjerner du alle udgifter du ikke hæfter for på din konto, altså ting som kun vedrører ham om det er telefon, forsikringer eller noget 3.

så ville jeg også meddele min bank, at du ønsker skilsmisse og at de på ingen måde må trække penge fra dine konti uden din tilladelse og at alle fuldmagter din mand måtte have til dine konti skal fjernes.

så må du søge hjælp til at få skilsmissen sat igang, mener ikke man kan blive skilt, mens man bor på samme adresse. Så du er nok nød til at finde et sted at bo, og husk hvis du flytter er du ikke længere forpligtet til at betale til el, vand og varme i huset. Måske snak med banken om et lån til huset er solgt.

men tænker at hvis manden er så uvillig, så er du nød til at få hjælp af en advokat, som kan guide dig igennem. Uden en sameje kontrakt kan du ikke tvinge et hussalg igennem som sådan. 

men hvis du ikke gør noget, så sker der ikke noget.

Jeg vil rigtig gerne svare på en pæn og ordenligt måde , men ærligt så kniber det med overskuddet. Jeg har efterhånden fortrudt,  at jeg oprettede denne tråde , ved alle råd er gode og velmenende . Jeg har snakket med banken , vi har i øvrigt slet ikke fælleskonto . Så dem er der ikke adgang til, at der så er betalt regninger derfra uden min viden er en helt anden sag . Jeg siger tak for råd , men vil stoppe med at kommentere . Fordi jeg simpelthen er presset udover kanten . Og råd som at jeg må gøre noget , gør mig ærligt rigtig ked af det . Jeg prøver men med en mand der IKKE vil samarbejde , ingen folk at snakke med ( støtte mig ) økonomisk muligheder som er lig 0 . Ja så har jeg svært ved at se mulighederne . Uden at jeg ødelægger alle mine muligheder fremadrettet.

Anmeld Citér

3. marts 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Tag kontakt til Mødrehjælpen og se om du ikke kan få hjælp til at få noget struktur på problemet. Det lyder som nogen at støtte sig til, som har erfaring med situationer som din, kunne være guld værd.

Findes mødrehjælpen alle steder ? Hvem er det og hvad kan de ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.