Skilsmisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.275 visninger
44 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2020

Anonym trådstarter

Når man ikke kan blive enig . Jeg ønsker skilsmisse men det vil manden ikke . Eller dvs det ene øjeblik vil han, for at ændre mening kort efter. Vi bor i hus som vi begge ejer , men ingen af os kan overtage det økonomisk . Men han vil IKKE sælge . Jeg er frustreret og magtesløs . Vi kan på ingen måde kommunikere , og er presset økonomisk . Hvad pokker stiller man op ? Jeg har ikke penge til advokat og  er grædefærdig . Havde aldrig troet jeg skulle ende i denne situation , et er skilsmisse noget andet er denne fastlåste situation .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2020

Soonmom

Altså hvis den ene vil skilles, må den anden jo indfinde sig med det.

Har I sat jer ned og haft en voksen samtale om det, eller snakker vi skriger i skinderi. "Jeg vil skilles" ( lyder nemlig lidt sådan ud fra dit indlæg)

Hvis han vil have huset må han jo købe dig ud, det er vel ikke dit problem om han har råd eller ej?

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Har I sat jer ned og haft en voksen samtale om det, eller snakker vi skriger i skinderi. "Jeg vil skilles" ( lyder nemlig lidt sådan ud fra dit indlæg)

Hvis han vil have huset må han jo købe dig ud, det er vel ikke dit problem om han har råd eller ej?

Vi har siddet ned og snakket så godt som det er muligt . Jeg har sagt klart og tydeligt at jeg ønsker skilsmisse , det gør han også . Men ændre  mening 10 min efter , det samme med hussalg . Banken vil ikke lade ham overtage huset . Men han VIL beholde det . Hvis du antyder, at jeg har fremsagt , at jeg vil skilles i skænderi , så tager du meget fejl !!! Udfordring er at han ændre mening holdning hele tiden . Sagen er at uanset skilsmisse eller ej har vi ikke råd til at sidde i huset . Det vil han desværre bare ikke se i øjnene , trods kæmpe økonomisk pres .

Anmeld Citér

1. marts 2020

Miti's mama

Lyder til at han er ved at gå igennem nogle sorg faser... lige nu på forhandlings stadiet. Bliv ved med at planlægge det næste skridt, ny bolig mv. Men giv ham plads til at vænne sig til det.

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Når man ikke kan blive enig . Jeg ønsker skilsmisse men det vil manden ikke . Eller dvs det ene øjeblik vil han, for at ændre mening kort efter. Vi bor i hus som vi begge ejer , men ingen af os kan overtage det økonomisk . Men han vil IKKE sælge . Jeg er frustreret og magtesløs . Vi kan på ingen måde kommunikere , og er presset økonomisk . Hvad pokker stiller man op ? Jeg har ikke penge til advokat og  er grædefærdig . Havde aldrig troet jeg skulle ende i denne situation , et er skilsmisse noget andet er denne fastlåste situation .

Book et møde med banken, de får penge for at rådgive.

Hvis der ikke er noget at gøre, så må du fraflytte og lade være med at betale til huset. Så ender det på tvang, men så kommer du fri og får en slutgæld at forholde dig til.

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Book et møde med banken, de får penge for at rådgive.

Hvis der ikke er noget at gøre, så må du fraflytte og lade være med at betale til huset. Så ender det på tvang, men så kommer du fri og får en slutgæld at forholde dig til.

Stoler desværre ikke på vores bankrådgiver . Hun siger er til mig og i følge manden noget andet til ham. Hun har tilmed valgt ( i samråd ) med min mand at betale regninger fra MIN budgetkontoen som der ikke var dækning på . Jeg overvejer denne løsning men ville ende med en kæmpe gæld som ødelægger mine fremadrettet muligheder følger mig godt nok fanget 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Lyder til at han er ved at gå igennem nogle sorg faser... lige nu på forhandlings stadiet. Bliv ved med at planlægge det næste skridt, ny bolig mv. Men giv ham plads til at vænne sig til det.

Sorg proces ? Ja det kan selvfølgelig godt være men vi er bare presset økonomisk hvilket han desværre ikke ser i øjnene . Så tid er der ikke så meget af.

Anmeld Citér

1. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja. Du har forsøgt at tale med ham.. så må du handle. Find et andet sted at bo og stop med at betale til huset. Så finder han ud af at det ikke går. Enten indser han at i skal sælge - og hvis ikke, så går det på tvang. Men tror du virkelig helt seriøst at han vil lade det gå på tvang inden han overgiver sig til at sætte til salg? Udfaldet bliver jo det samme (i skal begge ud af huset), eneste forskel er hvor forgældede i hver især bliver bagefter. 

Og ift gæld.. jeg ved godt at gæld er en kæmpe byrde og sætter en stopper for mange drømme. Men.. du må ikke lade tanken om gæld styre hvorvidt du skal skilles eller ej.. din følelsesliv kommer først. Alt det praktiske skal nok løse sig. Ja, du får måske nogen stramme år efterfølgende, men du er i det mindste fri af et dysfunktionelt forhold. Hvad er vigtigst? 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym

Soonmom skriver:

Ej hvor svarer du provokerende  

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tja. Du har forsøgt at tale med ham.. så må du handle. Find et andet sted at bo og stop med at betale til huset. Så finder han ud af at det ikke går. Enten indser han at i skal sælge - og hvis ikke, så går det på tvang. Men tror du virkelig helt seriøst at han vil lade det gå på tvang inden han overgiver sig til at sætte til salg? Udfaldet bliver jo det samme (i skal begge ud af huset), eneste forskel er hvor forgældede i hver især bliver bagefter. 

Og ift gæld.. jeg ved godt at gæld er en kæmpe byrde og sætter en stopper for mange drømme. Men.. du må ikke lade tanken om gæld styre hvorvidt du skal skilles eller ej.. din følelsesliv kommer først. Alt det praktiske skal nok løse sig. Ja, du får måske nogen stramme år efterfølgende, men du er i det mindste fri af et dysfunktionelt forhold. Hvad er vigtigst? 

Jeg ved simpelthen ikke hvad han vil gøre . Må indrømme denne situation kommer fuldstændig bagpå mig . Vælger jeg denne løsning ødelægger jeg ALLE min muligheder fremadrettet men ja dette er heller ikke sundt for nogen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.