D.u.m oh my god!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

DatterMalou skriver:

Jeg vil sige at jeg godt kan forstå hende.

Drengen bliver jo forvirret når der kommer så mange mennesker ind og vil rører ham osv., så er det da klart hun vil have et sted og røre ham - sådan han ved at det er mor...

Så var jeg også underlig dengang min datter blev født, at jeg lagde et tæppe i hendes vugge på hospitalet, et som duftede af mig..?

det jeg siger er jo netop at jeg tænkte det var okay... vi har da alle vores særheder i krisesituationer... og det fungerede for dem at gøre sådan... :0) hvilket da er super....

så nej jeg synes ikke du er underlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Christinahr skriver:

Ligesom at der er mange af de middelaldrende eller ældre gravide der gør

ja det har du ret i :0) men nu var det lige De unge mødre vi talte om :0) der er generelt mange gravide som ikke tror på ar rygning er skadeligt nok

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

PrinsessensMor skriver:

Jeg synes at D.U.M er en latterlig serie! Jeg ved godt at det kan være ret sjovt at høre på deres kommentar og se hvor egocenterede nogle af dem er (og selvfølgelig på bekostning af de stakkels babyer), men det er sgu også en tragisk serie. Jeg bliver vild ked af det når en hjerneløs idiotmor tager en smøg mens hun er gravid eller hvor hun bare får et barn fordi HUN har brug for kærlighed eller lignende... Man skal altså ikke få børn hvis man ikke er psykisk stabil eller når man ikke vil tage hensyn til børns behov som det FØRSTE Og jeg er KOMPLET ligeglad med at de selv synes at de er PARATE til at få børn For nogle uger siden var jeg i Sunset for at få en sandwish, hvor en hysterisk junkiemor med ca. et 6-årigt barn og en baby i barnevogn kom ind. Moren råbte og skreg af den stakkels 6-årige fordi han ikke tog maden ned fra disken!!! HVORDAN SKAL HAN TAGE MADEN NED NÅR HAN IKKE EN GANG KAN NÅ DEROP, din klamme junkieGED????    

Måske er serien en skræmmekampagne for de unge der tænker i de baner, og så skal de åbenbart vælge en anden vej Jeg ved det ikke, men jeg synes at det vil være mere konstruktivt hvis man som program hjalp de unge med selvudvikling, istedet for kun at observere

Jeg vil ikke fornærme DUMs fans, men det er bare min mening.. Dem der vil se serie, jah fred være med dem så længe de respekter deres egen børn og tager sig af dem

generelt, synes jeg faktisk de fleste fra D.U.M klarer opgaven som mor godt... der er ikke to mødre som er ens og jeg synes egentlig de fleste børns behov er varetaget fint...

som nævnt tidl. i tråden er det jo ikke kun deltagerne i D.U.M der ryger under graviditeten.... der er fisme mange gravide som ryger og i mine øjne er der ikke en undskyldning for dette...

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Astrids-mor skriver:

Blir tit meget forarvet ved at se nogle a mødrene. men nogle a dem gør det nu altså også ret godt. Men synes nogle a de unge mødre får vidst de forkerte sider a at være ung mor. Selvom man er ung er det jo ikke altid rigtigt man er dum..
Jeg erblevet opfordret til at medvirke, men ved nu ikke.

nej nemlig!! selvom man er ung behøver man ikke være uvidende og dum... og det er præcis det jeg tænker... :0)

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

PrinsessensMor skriver:

Jeg er enig med dig at ingen er perfekte, men forskellen ligger i at nogle vil lære af deres fejl mens andre gentager dem uden at se et problem i det. Jobbet som mor er meget undervurderet og mange tager det for givet. Og jeg er sikker på du er en god mor og sikkert også en cool en  

Men en del af de unge mødre har problemmer i forvejen af en eller anden form, så hvad får dem til at tro at de vil kunne være stabile mødre hvis de ikke kan håndtere fortiden først? Et barn skal have overskud for at få dækket behovene. Jeg siger ikke at man skal have 40.000 i løn, en lejelighed på østerbro, en vovse og en postkortfamilie før man får et barn... Jeg ønsker bare at man er stabil og ved hvad ens gode/dårlige sider så man kan udvikle sig og få et godt liv- for ens egen skyld og for barnets.  

jeg tænker sådan: vi har ikke alle de samme forudsætninger... og dermed mener jeg ikke kun økonomisk.... vi kommer alle fra forskellige hjem, med forskellige værdier og alle kan ikke "bare" tænke at man skal være stabil før man får et barn... :0)

min ryg er dårlig (det er ikke sikkert den bliver god) jeg har haft en depression osv.... det er vel heller ikke stabilt?

Anmeld

22. oktober 2009

MyntheMus

Jeg kan desværre ikke se kanalen længere.  Men, da jeg kunne så jeg engang imellem programmet. - Syntes i sig selv konceptet i serien er godt. - Det at man skildrer de unge på godt og ondt. Syntes dog hele programmet kører lidt for meget på at fremstille pigerne negativt. All right, nogen af dem(sorry.. ) klarer måske ikke rollen ligså godt som andre, men syntes generalt det virker til at fremstille de unge så negativt så muligt.

Nogen af deltagerne i programmet virker til at leve ret harmonisk og godt, f.eks. Camilla m. oliver. Nadja med sebastian. Men savner lidt at serien viser lidt flere positive eksempler på unge mødre, der rent faktisk klarer rollen super godt - Som får sig en uddannelse, og ikke alene lever af kontanthjælp. For jo, det er da rent faktisk også nogen der ikke gør, på trods af de er unge  

Jeg mener der rent faktisk af mange eksempler på meget unge piger, der klarer rollen som mor rigtig godt - Syntes vi bør se lidt flere af dem i programmet.

Og... nu er det ikke kun unge mødre der kan finde på at ryge under deres graviditet, det er der rent faktisk mange der gør. - Men forkert, det er det - syntes jeg.

Anmeld

22. oktober 2009

Mira0911

Nu så jeg afsnittet igår..

Hold da op hvor Hannah hakker på sin mor, men altid noget at de kan grine af det bagefter...

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Solstråle skriver:

Nu så jeg afsnittet igår..

Hold da op hvor Hannah hakker på sin mor, men altid noget at de kan grine af det bagefter...

ja det er helt vildt... men jeg tænkte lige, der er en grund til at hun gør det... hendes mor har selv opdraget hende og det er jo i bund og grund opdragelsen der er skyld i problemet... på den anden side er Hannah sgu ved at være stor nok til at forstå hvordan man behandler folk ordentlingt

Anmeld

22. oktober 2009

twinsmama

det er christina hende fra amager fra D.U.M som leger med sin søn ved at bære ham op og lader ham falde ned i sengen... tænkte også hvaaaaaaaaaaaaaaaaaad!!!! da jeg så det klip han falder sgu ret hårdt han ku komme til skade

Anmeld

22. oktober 2009

PrinsessensMor

ka-ri-na skriver:

jeg tænker sådan: vi har ikke alle de samme forudsætninger... og dermed mener jeg ikke kun økonomisk.... vi kommer alle fra forskellige hjem, med forskellige værdier og alle kan ikke "bare" tænke at man skal være stabil før man får et barn... :0)

min ryg er dårlig (det er ikke sikkert den bliver god) jeg har haft en depression osv.... det er vel heller ikke stabilt?

Nej nej nej, en dårlig ryg har intet med det at gøre Når jeg skriver en stabil mor så er det på omsorgsplanen. Min mor har altid været syg og dårlig, men alligevel har hun altid trøstede mig, støttede mig og satte mig på plads når jeg havde brug for det  Hun fik også en depression da min onkel gik bort, men den holdt hun for sig selv og søgte så terapi, fordi hun var klar over at hun var ansvarlig for mig og skulle være der for mig.

En god mor har meget lidt med miljø, økonomi og alder at gøre. En god mor er en der tager ansvar og arbejder altid på at blive bedre ligemeget om der er medgang eller modgang  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.