WiitrioeN skriver:
Altså nu ser jeg det ikke, men jeg syntes det er et dybt irriterende program for det er som om man dømmer alle unge møder og glemmer at ældre møder kan begå præcis samme fejl og at det ikke er alle der tænker deres børn først...
Jeg er ung mor og vil bestemt ikke dømmes over en kam med dem fra de unge møder syntes også de burde lave et solstråle program for det er ikke alle unge møder der fejler og der tør jeg godt at putte mig selv ind under (altså solstråle historien)...
Forstår ikke hvorfor man altid skal fremhæve alt det negative og smatidig glemme alt det positive, og gemme det rigtig godt væk...
Og der er var en der skre at mange af de unge møder ryger under der graviditet men det er der altså også mange ældre møder der har gjord/gør...
Jeg er igen en af de unge møder og jeg har aldrig røget hverken før efter eller imens jeg var gravid, og drak overhovedte ikke under min graviditet og heller ikke jeg har fået hende, har ikke engang overvejet at drikke det mindste med alkohol, jeg farvet ikke hår, jeg sagde mit job op fordi det kunne være skadeligt for min lille pige, jeg brugete ikke meakup, jeg brugte ikke creme med parfume i og jeg brugte ikke nogen former for parfume eller deo mm.
Så syntes det er et absurt program som kun tager og fremhæver alt det negative og glemmer at fortælle at unge møder faktisk godt kan være gode møder og at der på et tidspunkt er lavet en test der bevister at unge møder mellem 18-25 år faktisk har tildens til at være nogen af de bedste møder man kan finde...
Sorry bare lige en masse tanker her fra, i skal ikke tag det som noget negativt bare lige nogen tanker herfra i forbindelse med det program som jeg har set et par afsnit af og som jeg bestemt ikke gider bruge min tid på at se da jeg får dårligt over at se det, tænk at det kan være sådan i nogen hjem som de nogen gange viser...
(så f.eks engang at der var en mor der lod sit barn ligge på sofaen og det var altså et barn som var begyndt at kunne vende sig, puha det vil jeg aldrig selv ha turde)
Jeg er også ung mor, 20 år og har Victor på 10 uger.
Jeg bliver så irriteret når folk kommer med en kommentar "Jamen, så skulle du da have været med i de unge mødre" eller "Du er godt nok ung mor - kan du godt klare det?"
Det kan godt være jeg er ung og jeg er alene med min søn..
Men... Jeg mener selv jeg klarer det rigtig godt. Min sundhedsplejerske har ikke været her i en måned nu, fordi hun synes det går så godt.
Jeg mener bestemt at unge mødre kan klare det ligeså godt, som ældre mødre kan. Faktisk, ser man tit ældre mødre, der ikke kan overskue nær så mange ting, som vi yngre kan.
Men må indrømme, at jeg ser D.U.M så tit jeg kan. Men ja, synes det er rigtig synd, at det faktisk kun er de negative sider de viser. De burde virkelig lave nogle afsnit, hvor forældrene virkelig viste børnene hvor højt de elsker dem.
Men en ting der er meget synd, er at mange af forældrene ikke har en uddannelse, og måske ikke kommer igang med en.
Men en klapsalve til alle de fantastiske mødre, som bare klarer det hele super flot!!