D.u.m oh my god!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

Sees

Dutte84 skriver:

Pruuuh... Det nåede jeg slet ikke og se... så bare at barnet blev kastet ind i sengen....

Det du tænker på, er reklamen for den nye dvd. Der ser man Christina (kæreste med Peter, som hun har Lucas med) som sidder i sin seng, med Lucas, og så "kaster" hun ham ned i sengen .. Det ser rigtig voldsomt ud, men jeg tror ikke det er så voldsomt i selve afsnittet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

må nok indrømme jeg elsker at se det... jeg var 22 da jeg fik nichlas, og ved at jeg er verdens bedste mor..

jeg dømmer ikike andre unge mødre, udfra de få klip af deres liv man ser..

ved der er mange som klare det så flot..

men syntes det er synd for dem som er med i programmet at de ikke kan se hvordan de udstiller sig selv..

Anmeld

21. oktober 2009

SHERO

Eeeelsker også serien, og bruger alt for mange penge på nutv fordi jeg ikke kan vente til de vises i tv... :-D

Synes faktisk ikke at serien kun viser de dårlige tilfælde, synes den viser usødet nogen af de ting man kan kæmpe med som mor. Tror ikke det havde gjort den store forskel hvis de havde været ældre.

Synes faktisk ofte jeg ser det og tænker, utroligt hvor flot de klarer tingende trods de ting der kæmper imod dem. F.eks. hende den rødhåret (kan ikke huske navnet) som i starten både var ung alene mor og levede med cancer. Eller Melissa da hendes søn var syg.

Anmeld

21. oktober 2009

DortheSimonsen

WiitrioeN skriver:

Altså nu ser jeg det ikke, men jeg syntes det er et dybt irriterende program for det er som om man dømmer alle unge møder og glemmer at ældre møder kan begå præcis samme fejl og at det ikke er alle der tænker deres børn først...

Jeg er ung mor og vil bestemt ikke dømmes over en kam med dem fra de unge møder syntes også de burde lave et solstråle program for det er ikke alle unge møder der fejler og der tør jeg godt at putte mig selv ind under (altså solstråle historien)...

Forstår ikke hvorfor man altid skal fremhæve alt det negative og smatidig glemme alt det positive, og gemme det rigtig godt væk...

Og der er var en der skre at mange af de unge møder ryger under der graviditet men det er der altså også mange ældre møder der har gjord/gør...

Jeg er igen en af de unge møder og jeg har aldrig røget hverken før efter eller imens jeg var gravid, og drak overhovedte ikke under min graviditet og heller ikke jeg har fået hende, har ikke engang overvejet at drikke det mindste med alkohol, jeg farvet ikke hår, jeg sagde mit job op fordi det kunne være skadeligt for min lille pige, jeg brugete ikke meakup, jeg brugte ikke creme med parfume i og jeg brugte ikke nogen former for parfume eller deo mm.

Så syntes det er et absurt program som kun tager og fremhæver alt det negative og glemmer at fortælle at unge møder faktisk godt kan være gode møder og at der på et tidspunkt er lavet en test der bevister at unge møder mellem 18-25 år faktisk har tildens til at være nogen af de bedste møder man kan finde...

Sorry bare lige en masse tanker her fra, i skal ikke tag det som noget negativt bare lige nogen tanker herfra i forbindelse med det program som jeg har set et par afsnit af og som jeg bestemt ikke gider bruge min tid på at se da jeg får dårligt over at se det, tænk at det kan være sådan i nogen hjem som de nogen gange viser...

(så f.eks engang at der var en mor der lod sit barn ligge på sofaen og det var altså et barn som var begyndt at kunne vende sig, puha det vil jeg aldrig selv ha turde)

Jeg er også ung mor, 20 år og har Victor på 10 uger.
Jeg bliver så irriteret når folk kommer med en kommentar "Jamen, så skulle du da have været med i de unge mødre" eller "Du er godt nok ung mor - kan du godt klare det?"

Det kan godt være jeg er ung og jeg er alene med min søn..

Men... Jeg mener selv jeg klarer det rigtig godt. Min sundhedsplejerske har ikke været her i en måned nu, fordi hun synes det går så godt.
Jeg mener bestemt at unge mødre kan klare det ligeså godt, som ældre mødre kan. Faktisk, ser man tit ældre mødre, der ikke kan overskue nær så mange ting, som vi yngre kan.

Men må indrømme, at jeg ser D.U.M så tit jeg kan. Men ja, synes det er rigtig synd, at det faktisk kun er de negative sider de viser. De burde virkelig lave nogle afsnit, hvor forældrene virkelig viste børnene hvor højt de elsker dem.

Men en ting der er meget synd, er at mange af forældrene ikke har en uddannelse, og måske ikke kommer igang med en.

Men en klapsalve til alle de fantastiske mødre, som bare klarer det hele super flot!!  

Anmeld

21. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

ka-ri-na skriver:

ha ha... det tænkte jeg var lidt sjovt.... bare en særhed... ikke noget slemt.... det var en krisesituation for hende og så reagerer man nogengange underligt :0)

Jeg vil sige at jeg godt kan forstå hende.

Drengen bliver jo forvirret når der kommer så mange mennesker ind og vil rører ham osv., så er det da klart hun vil have et sted og røre ham - sådan han ved at det er mor...

Så var jeg også underlig dengang min datter blev født, at jeg lagde et tæppe i hendes vugge på hospitalet, et som duftede af mig..?

Anmeld

21. oktober 2009

4xGreve

DortheSimonsen skriver:

Jeg er også ung mor, 20 år og har Victor på 10 uger.
Jeg bliver så irriteret når folk kommer med en kommentar "Jamen, så skulle du da have været med i de unge mødre" eller "Du er godt nok ung mor - kan du godt klare det?"

Det kan godt være jeg er ung og jeg er alene med min søn..

Men... Jeg mener selv jeg klarer det rigtig godt. Min sundhedsplejerske har ikke været her i en måned nu, fordi hun synes det går så godt.
Jeg mener bestemt at unge mødre kan klare det ligeså godt, som ældre mødre kan. Faktisk, ser man tit ældre mødre, der ikke kan overskue nær så mange ting, som vi yngre kan.

Men må indrømme, at jeg ser D.U.M så tit jeg kan. Men ja, synes det er rigtig synd, at det faktisk kun er de negative sider de viser. De burde virkelig lave nogle afsnit, hvor forældrene virkelig viste børnene hvor højt de elsker dem.

Men en ting der er meget synd, er at mange af forældrene ikke har en uddannelse, og måske ikke kommer igang med en.

Men en klapsalve til alle de fantastiske mødre, som bare klarer det hele super flot!!  

Så sandt som det er sagt, og ja det er super irriterende med alle de fordomme man møder...

Vi er også en del indlagt og ihh hvor møder jeg mange fordomme fra sygeplejersker, det er især kvinder og især ældre kvinder der er rigtige slemme, det er hårdt når man nu gør det godt, og vi har faktisk slet ikke haft sundhedsplejersker i ca. 1 år og de menser ikke vi behøver det frodi vi gør det udover alle forventninger...

Men kan også mærke forskellen på hvordan de ser på mig og på manden da han ikke er ung forældre da han er 28år, og det kan faktisk godt være lidt hårdt, men vi kvinder og unge møder er stærke så vi klare den...

Skulder klap til alle unge seje og fantastiske møder og self. også jer der er lidt ældre...

Anmeld

21. oktober 2009

Christinahr

ka-ri-na skriver:

ha ha .... ja nu kan jeg vel ikke komme ind under betegnelsen "ung mor" længere.... men ja, jeg bliver ganske chokeret.... ofte.... og forarget til tider..... der er mange af de unge mødre som ryger mens de er gravide..... eller gør andre ting jeg ikke forstår...

Ligesom at der er mange af de middelaldrende eller ældre gravide der gør

Anmeld

21. oktober 2009

Sees

Jeg ser det også hver uge, og jeg synes det er så lille en procentdel af deres hverdag, vi ser, så jeg synes det er svært at dømme dem.
Jeg synes nogle af dem tager nogle dumme valg og beslutninger - Men hvem gør ikke det, på et eller andet tidspunkt i deres liv ?
Jeg har også taget nogle belsutninger, som jeg synes var bedst for mig og Emil,  på tidspunket, men som andre har synes var helt hen i vejret. Nogle valg har jeg fortrudt, andre er er jeg glad for at jeg har taget. Men man må tage chancen.
F.eks. Malou Stella .. Synes ikke hun er verdens bedste mor, og synes tit hun takler Tino forkert, men det er HENDES valg, og måske kommer det til at bide hende selv i røven en dag, at hun har valgt at gøre sådan, og måske kommer det til at vise sig, at det var det bedste for hende og Tino.

Har kopieret dette, som jeg også har skrevet i et andet indlæg omkring "De unge mødre".

Anmeld

21. oktober 2009

PrinsessensMor

Jeg synes at D.U.M er en latterlig serie! Jeg ved godt at det kan være ret sjovt at høre på deres kommentar og se hvor egocenterede nogle af dem er (og selvfølgelig på bekostning af de stakkels babyer), men det er sgu også en tragisk serie. Jeg bliver vild ked af det når en hjerneløs idiotmor tager en smøg mens hun er gravid eller hvor hun bare får et barn fordi HUN har brug for kærlighed eller lignende... Man skal altså ikke få børn hvis man ikke er psykisk stabil eller når man ikke vil tage hensyn til børns behov som det FØRSTE Og jeg er KOMPLET ligeglad med at de selv synes at de er PARATE til at få børn For nogle uger siden var jeg i Sunset for at få en sandwish, hvor en hysterisk junkiemor med ca. et 6-årigt barn og en baby i barnevogn kom ind. Moren råbte og skreg af den stakkels 6-årige fordi han ikke tog maden ned fra disken!!! HVORDAN SKAL HAN TAGE MADEN NED NÅR HAN IKKE EN GANG KAN NÅ DEROP, din klamme junkieGED????     

Måske er serien en skræmmekampagne for de unge der tænker i de baner, og så skal de åbenbart vælge en anden vej Jeg ved det ikke, men jeg synes at det vil være mere konstruktivt hvis man som program hjalp de unge med selvudvikling, istedet for kun at observere

Jeg vil ikke fornærme DUMs fans, men det er bare min mening.. Dem der vil se serie, jah fred være med dem så længe de respekter deres egen børn og tager sig af dem

Anmeld

21. oktober 2009

PrinsessensMor

NoOne skriver:

Jeg ser det også hver uge, og jeg synes det er så lille en procentdel af deres hverdag, vi ser, så jeg synes det er svært at dømme dem.
Jeg synes nogle af dem tager nogle dumme valg og beslutninger - Men hvem gør ikke det, på et eller andet tidspunkt i deres liv ?
Jeg har også taget nogle belsutninger, som jeg synes var bedst for mig og Emil,  på tidspunket, men som andre har synes var helt hen i vejret. Nogle valg har jeg fortrudt, andre er er jeg glad for at jeg har taget. Men man må tage chancen.
F.eks. Malou Stella .. Synes ikke hun er verdens bedste mor, og synes tit hun takler Tino forkert, men det er HENDES valg, og måske kommer det til at bide hende selv i røven en dag, at hun har valgt at gøre sådan, og måske kommer det til at vise sig, at det var det bedste for hende og Tino.

Har kopieret dette, som jeg også har skrevet i et andet indlæg omkring "De unge mødre".

Hi you

Det du skriver har jeg tænkt meget over, fordi vi får jo kun en lille del af deres liv og ved kun lidt om deres baggrund... Men er det overhoved vigtigt at vide det? Hvis det er vigtigt så erkender vi at de er ofre og vi vil automatisk have medlidenhed med dem, og den medlidenhed får os til at acceptere deres mangel på viden/udvikling som de skal have for at opdrage deres børn bedst muligt. Det synes jeg er dybt uheldigt da vi på den måde glemme børnene Hvad har de gjort siden de skal have mødre uden mål i livet? Det er rigtigt at nogle af dem virkelig prøver på at udvikle sig og gør det så, men desværre er det ikke alle... Jeg synes bare at man skal sætte børnene på første række og ikke de halv-voksne.

Tak for dit indlæg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.