D.u.m oh my god!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Blir tit meget forarvet ved at se nogle a mødrene. men nogle a dem gør det nu altså også ret godt. Men synes nogle a de unge mødre får vidst de forkerte sider a at være ung mor. Selvom man er ung er det jo ikke altid rigtigt man er dum..
Jeg erblevet opfordret til at medvirke, men ved nu ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Sees

PrinsessensMor skriver:

Hi you

Det du skriver har jeg tænkt meget over, fordi vi får jo kun en lille del af deres liv og ved kun lidt om deres baggrund... Men er det overhoved vigtigt at vide det? Hvis det er vigtigt så erkender vi at de er ofre og vi vil automatisk have medlidenhed med dem, og den medlidenhed får os til at acceptere deres mangel på viden/udvikling som de skal have for at opdrage deres børn bedst muligt. Det synes jeg er dybt uheldigt da vi på den måde glemme børnene Hvad har de gjort siden de skal have mødre uden mål i livet? Det er rigtigt at nogle af dem virkelig prøver på at udvikle sig og gør det så, men desværre er det ikke alle... Jeg synes bare at man skal sætte børnene på første række og ikke de halv-voksne.

Tak for dit indlæg...

Jeg tænker skam også på børnene frem for alt, men TV er sgu rigtig gode til at klippe tingene sammen, så det hele ser meget værre ud end det egentlig er.
Synes bare folk dømmer dem rigtig hurtigt, uden egentlig at se på sine egne fejl ..
Jeg synes selv jeg er en god mor, for min søn, men jeg er sgu ikke fejlfri og som jeg skriver, så tager nogen mennesker nogle valg, som andre ikke synes om ..
Det gør vi sgu alle sammen, og nogle gange kommer det til at indvolvere vores børn , andre gange ikke, og nogle gange kommer de valg til at bide en i røven, og andre gang er det til ens egen fordel, i sidste ende, sådan er tingene jo så forskellige.
Men det er jo bare min mening.
Jeg har ikke melidenhed med nogle af de mødre fra programmet, men jeg vil sanlig heller ikke sidde og tale grimt om dem, for de gør det bedste de kan, præcis som vi andre gør.
Jeg er også ung enlig mor, og jeg har sgu ikke ondt af mig selv, og forlanger så sandelig heller ikke at andre har det.

Anmeld

21. oktober 2009

Sees

PrinsessensMor skriver:

Hi you

Det du skriver har jeg tænkt meget over, fordi vi får jo kun en lille del af deres liv og ved kun lidt om deres baggrund... Men er det overhoved vigtigt at vide det? Hvis det er vigtigt så erkender vi at de er ofre og vi vil automatisk have medlidenhed med dem, og den medlidenhed får os til at acceptere deres mangel på viden/udvikling som de skal have for at opdrage deres børn bedst muligt. Det synes jeg er dybt uheldigt da vi på den måde glemme børnene Hvad har de gjort siden de skal have mødre uden mål i livet? Det er rigtigt at nogle af dem virkelig prøver på at udvikle sig og gør det så, men desværre er det ikke alle... Jeg synes bare at man skal sætte børnene på første række og ikke de halv-voksne.

Tak for dit indlæg...

Jeg tænker skam også på børnene frem for alt, men TV er sgu rigtig gode til at klippe tingene sammen, så det hele ser meget værre ud end det egentlig er.
Synes bare folk dømmer dem rigtig hurtigt, uden egentlig at se på sine egne fejl ..
Jeg synes selv jeg er en god mor, for min søn, men jeg er sgu ikke fejlfri og som jeg skriver, så tager nogen mennesker nogle valg, som andre ikke synes om ..
Det gør vi sgu alle sammen, og nogle gange kommer det til at indvolvere vores børn , andre gange ikke, og nogle gange kommer de valg til at bide en i røven, og andre gang er det til ens egen fordel, i sidste ende, sådan er tingene jo så forskellige.
Jeg har ikke melidenhed med nogle af de mødre fra programmet, men jeg vil sanlig heller ikke sidde og tale grimt om dem, for de gør det bedste de kan, præcis som vi andre gør.
Jeg er også ung enlig mor, og jeg har sgu ikke ondt af mig selv, og forlanger så sandelig heller ikke at andre har det.

Anmeld

22. oktober 2009

PrinsessensMor

NoOne skriver:

Jeg er enig med dig at ingen er perfekte, men forskellen ligger i at nogle vil lære af deres fejl mens andre gentager dem uden at se et problem i det. Jobbet som mor er meget undervurderet og mange tager det for givet. Og jeg er sikker på du er en god mor og sikkert også en cool en  

Men en del af de unge mødre har problemmer i forvejen af en eller anden form, så hvad får dem til at tro at de vil kunne være stabile mødre hvis de ikke kan håndtere fortiden først? Et barn skal have overskud for at få dækket behovene. Jeg siger ikke at man skal have 40.000 i løn, en lejelighed på østerbro, en vovse og en postkortfamilie før man får et barn... Jeg ønsker bare at man er stabil og ved hvad ens gode/dårlige sider så man kan udvikle sig og få et godt liv- for ens egen skyld og for barnets.  

Anmeld

22. oktober 2009

Sees

PrinsessensMor skriver:

Jeg er enig med dig at ingen er perfekte, men forskellen ligger i at nogle vil lære af deres fejl mens andre gentager dem uden at se et problem i det. Jobbet som mor er meget undervurderet og mange tager det for givet. Og jeg er sikker på du er en god mor og sikkert også en cool en  

Men en del af de unge mødre har problemmer i forvejen af en eller anden form, så hvad får dem til at tro at de vil kunne være stabile mødre hvis de ikke kan håndtere fortiden først? Et barn skal have overskud for at få dækket behovene. Jeg siger ikke at man skal have 40.000 i løn, en lejelighed på østerbro, en vovse og en postkortfamilie før man får et barn... Jeg ønsker bare at man er stabil og ved hvad ens gode/dårlige sider så man kan udvikle sig og få et godt liv- for ens egen skyld og for barnets.  

Først og fremmest , tak for de søde ord

Jeg var heller ikke stabil, da jeg fik Emil, men det gør mig ikke til en dårlig mor.
Jeg har også nogle problemer fra fortiden, som jeg absolut ikke har lagt på hylden, men jeg har tilgengæld nu, efter jeg har fået min søn, fået taget mod til mig, og er begyndt i gruppeterapi pga. af de problemer. Det har absolut kun styrket mit selvværd at blive mor. Jeg er stærk i min søns selskab, og glemmer alt om fortiden når han er der, men så snart han er væk, kan jeg sagtens sætte mig til at tude .. Både fordi jeg går og tumle med nogle ting psykisk, men også fordi det er jeg er den lykkeligste og heldigste person i verden. En meget blandet følelse.
Jeg er klar over hvad mine gode og dårlige sider er, men der er altså også nogle jeg ikke var klar over jeg havde, før f.eks. min mor gjorde mig opmærksom på det .. I starten tænkte jeg "Ja ja , det er godt med dig mor, du er gammeldags" og der gik faktisk noget tid før jeg indså, at det jeg gjorde måske var knapt så smart. Og der kommer sikkert mange flere sider af mig selv, som jeg skal lærer at lave om på, eller leve med.
Det gør ondt på mig at vi skal igang med den helt store faderskabssag, det gør ondt på mig at Emils far ikke vil se Emil, det gør ondt på mig at Emil skal vokse op med nogle forældre der ikke kan snakke sammen, og det gør ondt på mig at Emil skal undvære sin far i sit liv - For det er en rolle jeg aldrig kommer til at kunne udfylde for ham, men jeg har lært ikke at være sur på Emils far over hans valg, for det kommer jeg ingen vegne med, og det gør det absolut ikke nemmere for Emil eller for mig psykisk, at skulle gå og bære nag. Jeg kan ikke andet end at håbe at det hele går iorden, for Emils skyld.

Jeg gør hvad JEG kan får at min søn får en stabil hverdag, og et stabilt liv, og jeg gør hvad JEG kan, får at Emil får et fantastisk liv, trods hans far ikke vil se ham, og jeg gør hvad JEG kan får at få styr på mig selv, så jeg kan få alt på plads, for min søns skyld .. Men et skridt af gangen. Jeg føler nogengange at jeg falder 2 trin ned af trappen, og kun kommer et skridt op, før jeg falder igen, men det er stadig en vej op - En lang vej, og der er mange trin, men den trappe skal bare bestiges, og sådan tror jeg der er mange der har det.
Jeg tror ikke på at der er nogle, unge mødre som "gamle mødre", der er fuldt afklaret med sig selv, inden de sætter et barn i verden. Det kan godt være de tror de er det, og at de tror de er 100% klar til at få et barn, men jeg tror også på at alle får et chok over at det altså ikke kun er lyserødt og dejligt at få et barn.

Anmeld

22. oktober 2009

PrinsessensMor

NoOne skriver:

Først og fremmest , tak for de søde ord

Jeg var heller ikke stabil, da jeg fik Emil, men det gør mig ikke til en dårlig mor.
Jeg har også nogle problemer fra fortiden, som jeg absolut ikke har lagt på hylden, men jeg har tilgengæld nu, efter jeg har fået min søn, fået taget mod til mig, og er begyndt i gruppeterapi pga. af de problemer. Det har absolut kun styrket mit selvværd at blive mor. Jeg er stærk i min søns selskab, og glemmer alt om fortiden når han er der, men så snart han er væk, kan jeg sagtens sætte mig til at tude .. Både fordi jeg går og tumle med nogle ting psykisk, men også fordi det er jeg er den lykkeligste og heldigste person i verden. En meget blandet følelse.
Jeg er klar over hvad mine gode og dårlige sider er, men der er altså også nogle jeg ikke var klar over jeg havde, før f.eks. min mor gjorde mig opmærksom på det .. I starten tænkte jeg "Ja ja , det er godt med dig mor, du er gammeldags" og der gik faktisk noget tid før jeg indså, at det jeg gjorde måske var knapt så smart. Og der kommer sikkert mange flere sider af mig selv, som jeg skal lærer at lave om på, eller leve med.
Det gør ondt på mig at vi skal igang med den helt store faderskabssag, det gør ondt på mig at Emils far ikke vil se Emil, det gør ondt på mig at Emil skal vokse op med nogle forældre der ikke kan snakke sammen, og det gør ondt på mig at Emil skal undvære sin far i sit liv - For det er en rolle jeg aldrig kommer til at kunne udfylde for ham, men jeg har lært ikke at være sur på Emils far over hans valg, for det kommer jeg ingen vegne med, og det gør det absolut ikke nemmere for Emil eller for mig psykisk, at skulle gå og bære nag. Jeg kan ikke andet end at håbe at det hele går iorden, for Emils skyld.

Jeg gør hvad JEG kan får at min søn får en stabil hverdag, og et stabilt liv, og jeg gør hvad JEG kan, får at Emil får et fantastisk liv, trods hans far ikke vil se ham, og jeg gør hvad JEG kan får at få styr på mig selv, så jeg kan få alt på plads, for min søns skyld .. Men et skridt af gangen. Jeg føler nogengange at jeg falder 2 trin ned af trappen, og kun kommer et skridt op, før jeg falder igen, men det er stadig en vej op - En lang vej, og der er mange trin, men den trappe skal bare bestiges, og sådan tror jeg der er mange der har det.
Jeg tror ikke på at der er nogle, unge mødre som "gamle mødre", der er fuldt afklaret med sig selv, inden de sætter et barn i verden. Det kan godt være de tror de er det, og at de tror de er 100% klar til at få et barn, men jeg tror også på at alle får et chok over at det altså ikke kun er lyserødt og dejligt at få et barn.

En god mor har intet med alderen at gøre.

Men jeg beundrer for din ansvarlighed, tålmodighed og styrke. Når de tre elementer samles ét sted så er jeg sikker på mirakler kan ske. Man kan ikke få alt det man ønsker, men man kan sagtens sige: jeg har gjort alt det jeg kunne og givet mig 100% og har en ren samvittighed. Jeg har set det med mine egen øjne at en mor kan blive en far, bror, søster og ven til barnet... Så tro ikke et øjeblik du ikke er i stand til det. Du kan hvad du vil og det er altså ikke tomme ord eller for at heppe. Det er sådan nogle som dig skal med i de unge mødre og sætte rollemodeller op for dem der er faret vild her i livet.    Ansvar for ens selv og andre er løsningen på mange ting.

Anmeld

22. oktober 2009

Sees

PrinsessensMor skriver:

En god mor har intet med alderen at gøre.

Men jeg beundrer for din ansvarlighed, tålmodighed og styrke. Når de tre elementer samles ét sted så er jeg sikker på mirakler kan ske. Man kan ikke få alt det man ønsker, men man kan sagtens sige: jeg har gjort alt det jeg kunne og givet mig 100% og har en ren samvittighed. Jeg har set det med mine egen øjne at en mor kan blive en far, bror, søster og ven til barnet... Så tro ikke et øjeblik du ikke er i stand til det. Du kan hvad du vil og det er altså ikke tomme ord eller for at heppe. Det er sådan nogle som dig skal med i de unge mødre og sætte rollemodeller op for dem der er faret vild her i livet.   Ansvar for ens selv og andre er løsningen på mange ting.

Jeg har så bare ikke lyst til at være med i de unge mødre, da jeg ikke har et behov for at udstille mig selv, og min søn for hele Danmarks befolkning.
Men jeg tror også bare at det er lige meget HVAD mødrene gør i "D.U.M" så bliver det mistolket, fordi folk bare har stemplet dem, fra start.
Men ja du har ret i at ansvaret for sig selv, kan løse mange ting, og kan man ikke tage ansvar for sig selv, ja så er man virkelig faret vild, her i livet
Dermed ikke sagt at man er faret vild fordi man er 14-15-16 år, og ikke kan tage ansvar for nogen eller noget overhovedet, heller ikke sig selv - For det kunne jeg heller ikke dengang.
Da jeg var i den alder troede jeg hele verden var til for mig, og kun mig, og de eneste der havde ansvar for mig, var mine forældre - Sgu ikke mig selv Den periode tror jeg alle skal igennem.

Og jeg tusinde tak, endnu engang for de søde ord, det varmer rigtig meget.

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

WiitrioeN skriver:

Altså nu ser jeg det ikke, men jeg syntes det er et dybt irriterende program for det er som om man dømmer alle unge møder og glemmer at ældre møder kan begå præcis samme fejl og at det ikke er alle der tænker deres børn først...

Jeg er ung mor og vil bestemt ikke dømmes over en kam med dem fra de unge møder syntes også de burde lave et solstråle program for det er ikke alle unge møder der fejler og der tør jeg godt at putte mig selv ind under (altså solstråle historien)...

Forstår ikke hvorfor man altid skal fremhæve alt det negative og smatidig glemme alt det positive, og gemme det rigtig godt væk...

Og der er var en der skre at mange af de unge møder ryger under der graviditet men det er der altså også mange ældre møder der har gjord/gør...

Jeg er igen en af de unge møder og jeg har aldrig røget hverken før efter eller imens jeg var gravid, og drak overhovedte ikke under min graviditet og heller ikke jeg har fået hende, har ikke engang overvejet at drikke det mindste med alkohol, jeg farvet ikke hår, jeg sagde mit job op fordi det kunne være skadeligt for min lille pige, jeg brugete ikke meakup, jeg brugte ikke creme med parfume i og jeg brugte ikke nogen former for parfume eller deo mm.

Så syntes det er et absurt program som kun tager og fremhæver alt det negative og glemmer at fortælle at unge møder faktisk godt kan være gode møder og at der på et tidspunkt er lavet en test der bevister at unge møder mellem 18-25 år faktisk har tildens til at være nogen af de bedste møder man kan finde...

Sorry bare lige en masse tanker her fra, i skal ikke tag det som noget negativt bare lige nogen tanker herfra i forbindelse med det program som jeg har set et par afsnit af og som jeg bestemt ikke gider bruge min tid på at se da jeg får dårligt over at se det, tænk at det kan være sådan i nogen hjem som de nogen gange viser...

(så f.eks engang at der var en mor der lod sit barn ligge på sofaen og det var altså et barn som var begyndt at kunne vende sig, puha det vil jeg aldrig selv ha turde)

jeg vil lige sige at dette program ikke får mig til at se "unge mødre" på nogen negativ måde... jeg ser programmet som et øjebliksbillede... jeg ser det ikke på den måde at sådan er alle unge mødre... så realistisk synes jeg man bør være :0)

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

trine1989 skriver:

ja det er sørgeligt at de ikke kan finde ud af det. stakkels barn når han bliver ældre

men nogen gange bliver man bare helt vild sur når man ser deres måde at behandle deres børn og bare andre på.

synes nu det værste ved programmet er at det får de får unge mødre (20-25år) til at fremstå som dårlige umodne mødre. det er jeg i hvertfald selv bange for at skulle forsvare når min tid kommer

jeg må ærligt indrømme at de mennesker der dømmer alle unge mødre på baggrund af programmet ikke tænker sig ordentligt om... så det tror jeg ikke du skal være nervøs for :0)

Anmeld

22. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Fuldstændig enig, jeg ser det osse som total underholdning. - og ja, nogle gange kan man godt se hvor de har det fra....Malou Stella's mor syntes jeg dog er utrolig sød, men hun er for god af sig og hendes datter bruger hende med hud og hår...det får da mig til at tænke: nå ja, man skal heller ikke forkæle sine børn på den måde, så giver det osse bagslag.

Yderligere syntes jeg ofte De Unge Mødre har et dårligt ry, men der er så osse dem der går mod strømmen, som f.eks. Christina med Oliver..hun klarer det skide flot.

lige nemlig :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.