Kære TS
Det er rigtig hårdt at være syg med depression. Og jeg kan så godt forstå, at du er helt smadret, når din datter har været syg og været hjemme den sidste uge.
Og det er vigtigt, at du lytter til din krop (som jo reagerer på den psykiske belastning).
Det er også rigtig hårdt at være pårørende.
Uanset hvor unfair det kan føles, så er det naturligt, at en pårørende ind imellem reagerer med surhed.
Det er dejligt, at din kæreste har et job, hvor han kan være hjemmefra, men det er som regel bedst, hvis det er aftalt med arbejdspladsen på forhånd og ikke fra morgenen af.
Så han har nok været frustreret over, at han skulle sige til sin arbejdsgiver "Jeg arbejder hjemmefra i dag" - når det ikke var aftalt.
Så han har følt sig lidt i klemme.
Det lyder, som om han heldigvis forståelse for din sygdom.
Men du har netop opfordret ham til at søge støtte hos andre pårørende - og hvis han ikke vil det, så er det ikke ok, at han bliver sur på dig.
Du forstår jo godt, at det også er hårdt for ham.
Det er hans ansvar at søge hjælp til at kunne være i det som pårørende. Foreningen Bedre Psykiatri er en pårørendeforening.
En af mine bedste venner er formand for den lokale del af foreningen, da han har en datter, der har borderline og også har haft en depression.
Håber det bedste for dig og din familie.