Anonym skriver:
Selvfølgelig kan han ikke få en henvisning uden en diagnose. Han er jo ikke syg.
Har han fortalt dig at han har brug for at læsse af? Eller er det dig der mener han har brug for at læsse af?
Sikker på at han bliver sur på dig og ikke selve situationen? Siger han direkte han er sur på dig eller opfatter du det bare sådan fordi det er dig det går udover?
Da du havde det værst siger du selv at du ikke var sød ved ham. Men det var jo heller ikke ham du var sur på men fordi du havde det dårligt også det gik udover ham.
Min pointe er bare at det lyder som om du tillægger ham en masse følelser og handlinger som foregår i dit hovedet og ikke hvordan virkeligheden er.
Beklager hvis det lyder hårdt. Det er ikke sådan ment. Prøver blot at få dig til at se det fra den anden side.
Det er jo så netop det.. Vi ved ikke, om der er noget med ham.. Om han har en reaktion eller hvad.. For han har selv fortalt, hvordan han nogle gange har det.. Og at han har været inde og læse om fædres efterfødselsreaktion/depression, hvor han har sagt, at han kan genkende nogle af tegnene.. Og det kan jeg også hos ham..
Og ja han har før sagt, at han ikke har nogle at snakke med, og at han nogle gange synes, at det er for hårdt at være pårørende..
Og ja han var selvfølgelig mest irriteret over situationen.. Men han sagde også, at han ikke kunne forstå, hvorfor jeg ikke kunne tage hende i nogle dage.. Og han sagde også, at han glemmer, at jeg har det dårligt, og det gjorde han også i morges, så derfor blev han irriteret..
Vi har nu snakket sammen, og han har sagt, at han bestiller tid til læge (igen) på mandag, og prøver at få en henvisning til en psykolog.. For han reagerer nemlig på samme måde som mig, bare ved at han skal være alene med hende i nogle få timer, og hun klynker.. Så bliver han også sur, råber, skælder ud og alt muligt.. Og han siger selv, at han også selv synes, at det er underligt, at han ikke har lyst til at være alene med hende