Ja så er vi blevet virkelig uvenner.. Hader det virkelig.. Og jeg ved godt, at vi bliver venner igen om nogle timer, da vi er gode til at snakke om tingene.. Men mangler virkelig en smule forståelse fra hans side, selvom det er svært for ham..
Jeg går sygemeldt lige pt. med depression, og går både hos psykolog, får antidepressiv, skal i dag starte forløb hos familiehuset osv.. Jeg gør virkelig alt, hvad jeg kan, for at få det bedre og så hurtigt som muligt.. Men nu er vores datter syg, så hun kan ikke komme i dagpleje, som jeg ellers bruger som frirum/pause til at lade op og få det bedre..
Det vil sige, at hun har været hjemme hele ugen, og har været syg siden lørdag i sidste uge.. Og jeg er smadret! Jeg får det fysisk dårligt med svimmelhed, manglende appetit, kvalme, ekstra træt, humørsvingninger og generelt utilpas.. Kan tydeligt mærke, at min krop og psyke siger fra nu, og jeg har brug for en pause.. Men kan bare ikke få den pause, for vi har ingen til at hjælpe os med hende.. Ikke penge nok til en barnepige.. Og min kæreste arbejder jo..
Fik det virkelig skidt i morges, og bad ham om at arbejde hjemme (It-konsulent), og så blev han pisse irriteret og sur på mig.. Ved godt, at det er, fordi han er stresset over, at han ikke kunne komme ind på kontoret, men synes bare slet ikke, at det er fair, at han bliver sur på mig! 
Og det sagde jeg også til ham, og han sagde også, at han godt ved, at jeg ikke er skyld i at have det dårligt.. Men han er stadig sur, og jeg er ked af det og sur på ham over, at han ikke kan vise lidt forståelse men bare nærmest giver mig skylden/dårlig samvittighed.. Jeg kæmper alt, hvad jeg kan, og kan godt forstå, at det er svært for ham at forstå, hvordan jeg har det.. Og jeg ved også godt, at han nogle gange glemmer, at jeg kæmper, bare fordi han ser mig smile.. Men jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal få ham til at forstå?!
Jeg har foreslået, at han starter hos psykolog eller i et gruppeforløb for pårørende.. Jeg har også foreslået, at han melder sig ind i FB-grupper for pårørende, så han kan læse andres situationer, og måske selv bede om hjælp eller snakke om det.. Men der sker ingenting..
Han skal med til min psykolog på et tidspunkt, men det er jo kun en enkelt gang..
Hvordan får man en pårørende til at forstå, hvordan man har det? Bare sådan nogenlunde?! For jeg er træt af, at vi bliver uvenner over det, fordi han glemmer, hvor dårligt jeg har det