Hvor meget laver jeres mænd hjemme i huset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2019

B&J

Lige meget.

vi arbejder lige meget så det er 50/50 eller måske 40-60 og nogle dage 70-30. Jeg gider nemlig ikke lave alt så om det er rengøring eller madlavningen eller vores søn eller vores dyr ja så  er det begge vores opgave og ansvar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2019

bøllen

Anonym skriver:

Hvor meget laver jeres mænd hjemme hos jer, med at vaske tøj, købe ind og ha deres egne børn?

- diskustion kører i ringe her fordi min mand mener ikke han skal gøre noget hjemme fordi de kollegaer han sidder med der laver mændene INTET, de hverken vasker tøj, laver ikke mad og laver ikke rent - 

Da jeg arbejde 32 timer om ugen, tager jeg mig af huset, tøj og alt rengøring det eneste jeg vild ha hjælp til er madlavning og at gøre rent efter det og måske støvsugning.

Men igen igen modsætter han sig og siger han skal ikke gøre noget da jeg arbejde 32 timer som vi er enige om jeg kan så jeg kan hente børn til en ordentlig tid. 

Omg! Jeg er så træt af denne diskution! 

Svigermor forlod svigerfar blandt andet fordi han intet gjordt ved hjemme overhovedet og de arbejde begge 37 timer 

Det har kørte okay i mange år, men dem min mand arbejde med, de “slipper”  de mændene slipper for at løfte en finger og han mener han er berettige det samme som dem - for at lige lave de kvinder lige mere “hard core” arbejde de kvinder der laver alt hjemme enda 37 timer 

Hvor de får deres energi fra aner jeg ikke - det er sandheden da jeg selv har snakket med dem 

Tja hvis du spørger mig så ALT for lidt . Jeg ordner hus , have mm

han hjælper lidt engang imellem men godt nok begrænset .

er pisse træt , at jeg tænker det ville være nemmere at være alene - så slippet jeg for skuffet forventninger

Anmeld Citér

1. oktober 2019

januar16

Efter vi har fået børn er det min mand der står for det meste. 

Nu hvor vi bor i hus står jeg for det meste vasketøj mens jeg er på barsel. Men min mand står for mad, oprydning og rengøring (han har hyret et firma der kommer hver anden uge). Derudover slår han græs, mens jeg står for bedene/ planter.

Skiftes til at hente. Nu hvor vi har en lille bebs er det ofte far der putter den store. Før var det primært mig.

Far leger desuden tit ude med den store, og tager ham gerne med i zoo, legeland eller på legeplads når tiden er til det.

Så her gør han virkelig alt for os. Så er det ok at han nogle aftener er til fodbold og madklub og får lidt ego tid.

Anmeld Citér

1. oktober 2019

Birthdaybaby

Synes det et et svært spørgsmål. Vi har hver især valgt de opgaver vi godt kan lide (jeg er fx glad for vasketøj og madlavning, min mand er glad for  græsslåning, hækkeklipning og ok med støvsugning). Alt andet vi ikke gider, deles vi om - måske ikke ligeligt, men ift hvem der har tid/overskud. Vi har begge fuldtidsjobs, men min mand står for at bringe/hente børn. Og er også klart bedst til at lege. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.