Hvor meget laver jeres mænd hjemme i huset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2019

Soonmom

Herhjemme hedder det. 

Jeg står for støvsugning, tørre af, vaske tøj, tømme opvasker, spøre madpakker og faktisk alt med børn. (faktisk har far ikke engang prøvet at skifte den lille på tre måneder )

Så hedder det at han står for at arbejde, sætte hylder osv op, egentlig også aftensmaden, men det gipper ofte.

Indkøb deles vi om 

Jeg er jo så pt på barsel, men det var ikke anderledes før

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ved ikke om vores fordeling derhjemme er 50/50, men det i hvert fald tilpas delt til at det fungerer for os. Jeg handler stort ind, da jeg for det meste har bilen, støvsuger, ordner badeværelse og vasker sengetøj/håndklæder. Min kone klarer den øvrige tøjvask, laver mad hver dag, den daglige oprydning og tager iøvrigt de fleste aftaler som involverer barnet da hun arbejder færre timer.

Det er i det hele taget et mærkeligt argument at TS' mand ikke skal lave noget fordi de andre ikke gør. Det er muligt de lever i parforhold hvor partneren har det fint med at lave alt, men det gør han ikke og så må man jo lægge sig i selen for at alle er tilfredse i ens eget forhold.

Anmeld Citér

29. september 2019

FraMalling

Jeg er gift med en kvinde. Hun laver alt udendørs, vasker tøj og ordner gulve - både støvsugning og vask. Jeg handler, laver mad og rydder lidt mere op end hun gør. Og så har jeg det primære logistiske ansvar, køber gaver, arrangerer fester og den slags. Børnene, som er mine, er vi 100% fælles omkring.

Anmeld Citér

29. september 2019

1977

Profilbillede for 1977

Vi har aldrig haft en opdeling. Den som er hjemme og har tid laver noget. Dog laver jeg primært mad, så jeg kan få andet end kødsovs i forskellige udgaver 

Det har været mest mig som lavede det meste, men det var pga jeg havde mange aftenvagter. Nu arbejder jeg nat og dag, og har aktiviteter 2-3 aftner om ugen, så meget af den “daglige drift” som jeg kalder det, ligger hos den som orker - igen - jeg laver mad inden jeg kører, så barnet får andet end kødsovs i forskellige udgaver.

I min optik kan et hjem kun fungere hvis alle indgår på lige fod

Anmeld Citér

29. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg er enige - 

Men det er ikke nemt da han hvert eneste dag, hører fra de andre mænd at de har bare slappet af fra klokken 16.00 da de havde fri og man bliver usikker fordi jeg er på 32 timer 

Altså var det mig, havde jeg sagt at hvis han er utilfreds er han da velkommen til at finde sig en anden kone der gider at være hans mor og husholderske.... Men jeg gider ikke...

Det der med at sammenligne sig selv og ens forhold med andre, er bare det dummeste i verden. Alle mennesker er forskellige og trives med forskellige ting. DU trives ikke med at skulle være husmor som i 50'erne og det skal have respektere hvis han elsker dig og vil dele livet med dig. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Din mand lyder virkelig usympatisk... Jeg håber han også har gode sider. 

Min mand handler og laver mad (når han er hjemme). Vi deles om opvask og vasketøj. Jeg rydder op og gør rent. Han tager sig tilgengæld af at betale regninger. Vi deles om alle opgaver i forhold til vores datter. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Mortilah

Jeg laver alt.. 98% vil jeg vurdere. Min mand laver indimellem mad til os alle, hvis det er noget han helt hobbyagtigt har lyst til at prøve at lave. Men jeg er hjemmegående så alt i alt “arbejder” vi nok ligemeget begge to. Men jeg synes det er et “fuldtidjob” og jeg ville under ingen omstændigheder finde mig i at skulle klare alt derhjemme og klare et job ved siden af, hvis jeg var i et forhold...

Anmeld Citér

29. september 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Min mand på 31 år og jeg 29 år jeg arbejder 37 timer.

Han arbejde sådan 1 mdr ude og 1 mdr hjemme. Den tid hvor han er hjemme. Gør jeg INGET 

HAN Laver 

Mad aftensmad og madpakke til vores datter hver morgen står op med hende og aflevere ved 8.30 tiden

Han ordner opvaskemaskine sætter i og rydder ud. 

Rydder op i huset. Vasker gulvstøvsugere. Støver af det der er brug for at rengøring. Den dag.

Køber ind laver madplan

Henter vores datter ved Max 13.30. 

Leger med hende. Samt Læser i 40 min.

Laver aftensmad til når jeg kommer hjem.

Og her hjemme går han meget op i at fortælle e vores datter. At alt det han gør. Gør han fordi han kan li som mor. 

Til gengæld når han ikke er hjemme den ene måned at det er mig der står for det hele

Anmeld Citér

29. september 2019

Tip!

Sådan en opførsel ville jeg aldrig finde mig i

Han lyder som en forkælet teenager, der burde tage sig sammen og sørge for at huset/familien fungere inden man lukker sådan en gang mundlort ud. 

Herhjemme er vi kun sønnike og jeg, men han skal stadig hjælpe med at tømme opvasker, støvsuge, holde orden på værelset. - Jeg håber aldrig at han vil få en forkælet holdning til tilværelsen, at han er fredet grundet en tap i bukserne. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hvor meget laver jeres mænd hjemme hos jer, med at vaske tøj, købe ind og ha deres egne børn?

- diskustion kører i ringe her fordi min mand mener ikke han skal gøre noget hjemme fordi de kollegaer han sidder med der laver mændene INTET, de hverken vasker tøj, laver ikke mad og laver ikke rent - 

Da jeg arbejde 32 timer om ugen, tager jeg mig af huset, tøj og alt rengøring det eneste jeg vild ha hjælp til er madlavning og at gøre rent efter det og måske støvsugning.

Men igen igen modsætter han sig og siger han skal ikke gøre noget da jeg arbejde 32 timer som vi er enige om jeg kan så jeg kan hente børn til en ordentlig tid. 

Omg! Jeg er så træt af denne diskution! 

Svigermor forlod svigerfar blandt andet fordi han intet gjordt ved hjemme overhovedet og de arbejde begge 37 timer 

Det har kørte okay i mange år, men dem min mand arbejde med, de “slipper”  de mændene slipper for at løfte en finger og han mener han er berettige det samme som dem - for at lige lave de kvinder lige mere “hard core” arbejde de kvinder der laver alt hjemme enda 37 timer 

Hvor de får deres energi fra aner jeg ikke - det er sandheden da jeg selv har snakket med dem 

Vi handler altid ind sammen og laver madplan sammen.

Rengøringen hjælpes vi med, han støvsuger og jeg tørrer støv af og vasker gulv.

vi hjælpes ad med at rydde op herhjemme hver dag.

jeg står udelukkende for madlavning (han kan ikke lave mad og jeg har det egentlig fint med det) og jeg står også for vasketøj og sammenlægning og så lægger han det på plads.

Vi er enige om fordelingen også for at vise vores datter at man er fælles om ansvaret.

Din mand er en vatnisse og må se at tage sig sammen,

så må du nøjes med at lave mad til dig og jeres børn, så må han selv stå for resten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.