Anonym skriver:

Hvor meget laver jeres mænd hjemme hos jer, med at vaske tøj, købe ind og ha deres egne børn?
- diskustion kører i ringe her fordi min mand mener ikke han skal gøre noget hjemme fordi de kollegaer han sidder med der laver mændene INTET, de hverken vasker tøj, laver ikke mad og laver ikke rent -
Da jeg arbejde 32 timer om ugen, tager jeg mig af huset, tøj og alt rengøring det eneste jeg vild ha hjælp til er madlavning og at gøre rent efter det og måske støvsugning.
Men igen igen modsætter han sig og siger han skal ikke gøre noget da jeg arbejde 32 timer som vi er enige om jeg kan så jeg kan hente børn til en ordentlig tid.
Omg! Jeg er så træt af denne diskution!
Svigermor forlod svigerfar blandt andet fordi han intet gjordt ved hjemme overhovedet og de arbejde begge 37 timer
Det har kørte okay i mange år, men dem min mand arbejde med, de “slipper” de mændene slipper for at løfte en finger og han mener han er berettige det samme som dem - for at lige lave de kvinder lige mere “hard core” arbejde de kvinder der laver alt hjemme enda 37 timer 

Hvor de får deres energi fra aner jeg ikke - det er sandheden da jeg selv har snakket med dem
Vi handler altid ind sammen og laver madplan sammen.
Rengøringen hjælpes vi med, han støvsuger og jeg tørrer støv af og vasker gulv.
vi hjælpes ad med at rydde op herhjemme hver dag.
jeg står udelukkende for madlavning (han kan ikke lave mad og jeg har det egentlig fint med det) og jeg står også for vasketøj og sammenlægning og så lægger han det på plads.
Vi er enige om fordelingen også for at vise vores datter at man er fælles om ansvaret.
Din mand er en vatnisse og må se at tage sig sammen,
så må du nøjes med at lave mad til dig og jeres børn, så må han selv stå for resten.