Lige nu er vi begge på barsel. Der laver han faktisk del mere end mig.
Generelt laver han; mad, oprydning af hele huset. Vasker tøj/sorterer, gør rent. Henter og bringer vores store pige. Skifter bleer på den lille 50% af tiden. Giver den lille mad ca en gang om dagen. Tager den store pige om natten/sover på hendes værelse
Jeg laver pt: ammer og rydder op i et væk. Og. Pumper ud. Og tager mig af bilen
Når han ikke er på barsel, så laver vi mad 50/50. Ham måske lidt mere end mig (fordi jeg ammer konstant)
generelt laver vi 50/50 og har altid gjort. Han er i øvrigt 4år yngre end mig. Og jeg sagde fra starten, at jeg ikke ville stå for det hele. Jeg er på 30 timer og han på 37 timer som fuldmægtig.
Jeg gider ikke gå og være bitter. I starten var han meget dårligere til det. Og i 2 1/2 år gjorde jeg klart mest. Og en dag sagde jeg “du tager dig sammen eller vi ender med at blive dårlige kærester. Jeg har ikke overskud til at være sød og glad, hvis jeg er på arbejde 24/7”
Og undskyld mig, argumentet “de andre mænd laver ikke noget”... Det er jo ikke engang et argument!
Det er jo fint, hvis man elsker at være huslig og man nyder opvask. Det gør man jo ikke, fordi man er født med en tissekone!
Jeg hader barsel! Jeg gider ikke gøre rent og lave Mad. Jeg har det svært med små børn. Men min mand ville SÅ gerne have 2 børn. Jeg kunne nøjes med 1. Så han tager mere herhjemme pt - for at aflaste mig. Og det har han gjort siden jeg blev gravid med nr 2. For jeg har det ikke nemt med spædbørn. Med i og med vi har valgt, at jeg skal amme, så må han træde mere til, så jeg ikke bliver skør.
Man skal hjælpe hinanden! Og her holder det ikke engang hvis vores knap 4-årige siger “jamen de andre rydder ikke selv op” ... Så svarer jeg “nåh? Men det gør vi her. Vi har et fællesskab”
Ps min mand leger 80% af tiden med vores store pige. Han står op med hende kl 06 og lægger hende i seng kl 19. Og leger med hende. Alt lige fra neglelak til mor/far og børn. Til brandstation og raketmænd. Han bager boller med hende. Jeg er vildt dårlig til det og nyder det ikke. Til gengæld tager jeg mange svære samtaler med hende og trøster også har jeg den lille 80% af tiden.