Hvor meget laver jeres mænd hjemme i huset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.997 visninger
43 svar
22 synes godt om
29. september 2019

Anonym trådstarter

Hvor meget laver jeres mænd hjemme hos jer, med at vaske tøj, købe ind og ha deres egne børn?

- diskustion kører i ringe her fordi min mand mener ikke han skal gøre noget hjemme fordi de kollegaer han sidder med der laver mændene INTET, de hverken vasker tøj, laver ikke mad og laver ikke rent - 

Da jeg arbejde 32 timer om ugen, tager jeg mig af huset, tøj og alt rengøring det eneste jeg vild ha hjælp til er madlavning og at gøre rent efter det og måske støvsugning.

Men igen igen modsætter han sig og siger han skal ikke gøre noget da jeg arbejde 32 timer som vi er enige om jeg kan så jeg kan hente børn til en ordentlig tid. 

Omg! Jeg er så træt af denne diskution! 

Svigermor forlod svigerfar blandt andet fordi han intet gjordt ved hjemme overhovedet og de arbejde begge 37 timer 

Det har kørte okay i mange år, men dem min mand arbejde med, de “slipper”  de mændene slipper for at løfte en finger og han mener han er berettige det samme som dem - for at lige lave de kvinder lige mere “hard core” arbejde de kvinder der laver alt hjemme enda 37 timer 

Hvor de får deres energi fra aner jeg ikke - det er sandheden da jeg selv har snakket med dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvor meget laver jeres mænd hjemme hos jer, med at vaske tøj, købe ind og ha deres egne børn?

- diskustion kører i ringe her fordi min mand mener ikke han skal gøre noget hjemme fordi de kollegaer han sidder med der laver mændene INTET, de hverken vasker tøj, laver ikke mad og laver ikke rent - 

Da jeg arbejde 32 timer om ugen, tager jeg mig af huset, tøj og alt rengøring det eneste jeg vild ha hjælp til er madlavning og at gøre rent efter det og måske støvsugning.

Men igen igen modsætter han sig og siger han skal ikke gøre noget da jeg arbejde 32 timer som vi er enige om jeg kan så jeg kan hente børn til en ordentlig tid. 

Svigermor forlod svigerfar blandt andet fordi han intet gjordt ved hjemme overhovedet og de arbejde begge 37 timer 

Det har kørte okay i mange år, men dem min mand arbejde med, de “slipper”  de mændene slipper for at løfte en finger og han mener han er berettige det samme som dem - for at lige lave de kvinder lige mere “hard core” arbejde de kvinder der laver alt hjemme enda 37 timer 

Hvor de får deres energi fra aner jeg ikke - det er sandheden da jeg selv har snakket med dem 

Min mand laver altid aftensmad! Jeg tager rengøringen, imens vi begge støvsuger, vasker tøj, og ting med børnene. Det er ikke noget vi snakker om, men det er nok fordi det er en meget fin "fordeling" 

Din mand er efter min mening en sløv padde som må føle hvis han ikke vil høre, ergo vasker du bare ikke hans tøj og laver ikke hans mad.

Anmeld Citér

29. september 2019

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Min mand laver altid aftensmad! Jeg tager rengøringen, imens vi begge støvsuger, vasker tøj, og ting med børnene. Det er ikke noget vi snakker om, men det er nok fordi det er en meget fin "fordeling" 

Din mand er efter min mening en sløv padde som må føle hvis han ikke vil høre, ergo vasker du bare ikke hans tøj og laver ikke hans mad.

Jeg vasker ikke hans tøj mere - men den bliver mere svær 

Mere den måde han nærmeste mener at da jeg er på 1 time mindre i hverdagen så kan jeg alt - hvad gøre jeg i den timer? Kører og henter trætte børn der skal massee af krammer og kysser efter en lang dag på deres arbejde ( dagpleje og BH)

Anmeld Citér

29. september 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi er 50/50 på madlavning. Han handler lidt oftere end mig, han vasker meget mere tøj end mig og rydder mere op. Han gør til gengæld sjældent rent - altså han tørrer borde af efter mad og madlavning, men det er mig der står for støvsug, gulvvask og vinduespudsning og sådan jeg står også for hente og bringe børn og kører til fritidsaktiviteter for det meste. 

Jeg synes din mand skal komme ind i kampen og opfører sig som en voksen med voksenansvar. Det han gerne vil, lyder som en teenage tilværelse hjemme hos moar. Ucharmerende i min bog. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi er 50/50 på madlavning. Han handler lidt oftere end mig, han vasker meget mere tøj end mig og rydder mere op. Han gør til gengæld sjældent rent - altså han tørrer borde af efter mad og madlavning, men det er mig der står for støvsug, gulvvask og vinduespudsning og sådan jeg står også for hente og bringe børn og kører til fritidsaktiviteter for det meste. 

Jeg synes din mand skal komme ind i kampen og opfører sig som en voksen med voksenansvar. Det han gerne vil, lyder som en teenage tilværelse hjemme hos moar. Ucharmerende i min bog. 

Jeg er enige - 

Men det er ikke nemt da han hvert eneste dag, hører fra de andre mænd at de har bare slappet af fra klokken 16.00 da de havde fri og man bliver usikker fordi jeg er på 32 timer 

Anmeld Citér

29. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Rengøring tager vi os begge af. 

Vasketøj står jeg primært for. Madlavning står han primært for. Og det er også ham der handler oftest. Børnene er vi også begge om - jeg er dog lidt mere da han laver aftensmad imens. Nogle gange hjælper de to af dem med aftensmad. Jeg laver primært madpakker fordi jeg synes jeg gøre mere ud af det end han gør 

Så i det store hele deles vi nok meget fint om det hele. 

Anmeld Citér

29. september 2019

CBbaby

Lige nu er vi begge på barsel. Der laver han faktisk del mere end mig. 

Generelt laver han; mad, oprydning af hele huset. Vasker tøj/sorterer, gør rent. Henter og bringer vores store pige. Skifter bleer på den lille 50% af tiden. Giver den lille mad ca en gang om dagen. Tager den store pige om natten/sover på hendes værelse

Jeg laver pt: ammer og rydder op i et væk. Og. Pumper ud. Og tager mig af bilen

Når han ikke er på barsel, så laver vi mad 50/50. Ham måske lidt mere end mig (fordi jeg ammer konstant) 

generelt laver vi 50/50 og har altid gjort. Han er i øvrigt 4år yngre end mig. Og jeg sagde fra starten, at jeg ikke ville stå for det hele. Jeg er  på 30 timer og han på 37 timer som fuldmægtig.

Jeg gider ikke gå og være bitter. I starten var han meget dårligere til det. Og i 2 1/2 år gjorde jeg klart mest. Og en dag sagde jeg “du tager dig sammen eller vi ender med at blive dårlige kærester. Jeg har ikke overskud til at være sød og glad, hvis jeg er på arbejde 24/7”

Og undskyld mig, argumentet “de andre mænd laver ikke noget”... Det er jo ikke engang et argument!

Det er jo fint, hvis man elsker at være huslig og man nyder opvask. Det gør man jo ikke, fordi man er født med en tissekone!

Jeg hader barsel! Jeg gider ikke gøre rent og lave Mad. Jeg har det svært med små børn. Men min mand ville SÅ gerne have 2 børn. Jeg kunne nøjes med 1. Så han tager mere herhjemme pt - for at aflaste mig. Og det har han gjort siden jeg blev gravid med nr 2. For jeg har det ikke nemt med spædbørn. Med i og med vi har valgt, at jeg skal amme, så må han træde mere til, så jeg ikke bliver skør. 

Man skal hjælpe hinanden! Og her holder det ikke engang hvis vores knap 4-årige siger “jamen de andre rydder ikke selv op” ... Så svarer jeg “nåh? Men det gør vi her. Vi har et fællesskab”

Ps min mand leger 80% af tiden med vores store pige. Han står op med hende kl 06 og lægger hende i seng kl 19. Og leger med hende. Alt lige fra neglelak til mor/far og børn. Til brandstation og raketmænd. Han bager boller med hende. Jeg er vildt dårlig til det og nyder det ikke. Til gengæld tager jeg mange svære samtaler med hende og trøster også har jeg den lille 80% af tiden.

Anmeld Citér

29. september 2019

Sprit25

Hvis min mand meddelte han ikke ville lave noget, fordi hans kollegaer ikke gad. Tjah så kunne han flytte hjem til dem  

Herhjemme er vi 60/40 i hans farvør. Jeg gør rent, laver aftensmad og vasker tøj. 

Han taget badeværelset, rydder op, ligger tøj på plads. Haven er hans. 

Børnen er ikke en del af pligterne

Anmeld Citér

29. september 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg handler til hele ugen hver søndag. Min mand laver mad hver eneste dag og han støvsuger også. Vi skiftes til at hente og bringe børn som det passer med vores jobs. Jeg er jævnligt til aftenarrangementer og der har min mand ungerne og der er aldrig brok over det. Vi skændes stort set aldrig og hav været sammen i 18½ år. faste rutiner er løsningen for os og det fungere super godt.

Anmeld Citér

29. september 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vi har aldrig opdelt de huslige pligter/gøremål. Det handler lidt om overskud og tid. 

Jeg synes vi deles nogenlunde ligeligt, selvom jeg er på færre timer end min mand. Men de timer gør egentlig mest at jeg har mulighed for at kunne nå at aflevere og hente børn, så vi ikke er afhængige af en evt. barnepige. 

Min mand ordner primært vasketøj og jeg gør rent. Madlavning er pt oftest mig, men det kan svinge og være min mand. Indkøb er mest mig. Men det er ikke opdelt og det kan ændre sig hele tiden, vi er en enhed der bare skal fungere. Det skal ikke være til diskussion hvad andre gør eller hvem der arbejder færrest timer. 

Man kan da heller ikke sige at man skal til frisør hver 3. uge, have ordnet negle og fjernet hår hist og her for det gør alle de kvindelige kollegaer for fælleskassen. Nej nej, han må komme ind i kampen og bidrage på lige fod som dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.