IenFart skriver:
Hende der ikke kan passe sit studie - er det Greta Thunberg du mener? Det er lidt sjovt med hende. Det er simpelthen helt vildt som folk der benægter klimaproblemerne har set sig sure på hende, og her mener jeg ikke dig 
Hun er jo bare blevet et symbol på en generation af børn og unge som skal leve i rigtig mange år med konsekvenserne af de valg, eller mangel på samme, som vi og vores forældre foretager. Hun siger hverken noget der er særlig banebrydende eller er en trussel for nogen, men hun kan dælme få mange sure mennesker op af stolen. Hun må åbenbart alligevel trykke på nogle ømme punkter.
Derudover har du da ret i at man skal lade være med at missionere og shame andre. Det kommer der bare en modreaktion ud af. F.eks. som hende fra Alternativet som havde travlt med andres flyve- og klimavaner og så viste det sig jo at hun selv havde fløjet jeg ved ikke hvor meget på ganske få år. Det er så dobbeltmoralsk at det er til at brække sig over.
Men jeg forstår ikke, hvorfor der skal styr på alle mulige store forureningskilder før folk selv synes de skal gøre noget. Jo, det vil være klart det mest effektive og lad os da håbe der bliver gjort noget, men at vi andre bare skal lade fuldstændig stå til giver ingen mening. Vi har netop overskuddet i vores del af verden til at forsøge at fremstå med eksempler på en måde at leve på som er mere skånsom for kloden. Vi overforbruger allerede ressourcerne og folk i fattigere egne af verden kigger mod vesten og vil også gerne leve sådan.
Tror det der provokere folk er at hun ikke mener hun kan magte at passe sit studie pga klimakamp-men kun om fredagen.
Men er da enig med dig i at lidt også har ret- og tænker da over det i hverdagen .
Forsøger også at få mine rollinger til at tænke over det ,men ja bliver lidt træt af de hystader der florere rundt omkring.
Ikke hystader om klimaet ,men hystader i deres tilgang i at reklame for deres holdninger.
Altså hvem kan tage en fuldvoksen mand serisøs der står og stortuder foran et slagteri.
Og folk der står og blokere for de arbejdende og lastbilerne - eller skriger mordere efter landmænd.
De er så skøre at det er pinligt- og ja der shamede jeg selv lige...
Men i stedet for at være så hysterisk skulle de hellere kæmpe for dyrevelfærden - for de heldigvis efterhåndne en del landmænd der gør det rigtige - der ikke tager kalven væk - der har fritgående dyr og får dem slagtet ordentlige steder med kort transport -
Jeg kunne ikke selv drømme om at købe ½ kg fars til 15 kr i fakta fordi det ved jeg jo godt kommer fra dyr i dårlige forhold til den pris- jeg drøner på landet eller op i byen på torveet de 2 gange der kommer landmænd og sælger kød fra dyr der har haft det godt.
For vi elsker kød i vores fam - men det skal spises med for os god samvittighed-
Og ja burde jo nok droppe det en eller 2 dage om ugen -men det sker ikke fast endnu -
Små skridt for familien hakkebøf 
Nå langt-men ja er enig med dig langt hen af vejen , jeg er bare ikke selv så god til at gøre de rigtige ting ,selv om jeg godt ved jeg burde være et større forbillede for mine egne unger.