Der har jo til alle tider (altså i min levetid
) været kvinder oh mænd der fravalgte børn af forskellige årsager, kan som ung huske der var mange der sagde, at de ikke ville have børn fordi der var så mange børn der led i verdenen. Nu er argumentet klimaet, og jeg forstår godt bevæggrundene, for kan ds selv tænke: hvad skal der ske med den privilegerede verden som jeg har været barn og voksen i, når mine børn er på min alder.
Jeg har en datter på 16, der går en del op klimaet (på den fantastiske måde en 16 årig nu engang gør det), og det har klart smittet af her hjemme, hvor oksekød er et sjældent syn, vi forsøger så vidt muligt at købe dansk producerede varer, har skiftet diesel bilen ud med hybridbilen osv. Og det er måske kun små ringe i vandet, men det er de ringe vi kan skabe og så kan vi støtte hende, klappe når hun holdt tale til en fredagsdemonstrayilb, kun går med genbrugstøj osv.
Så nej jeg ville ikke være parat til ikke at få børn, men parat til at lave små ændringer løbende i hverdagen (og mange af dem er jo egentlig også både sunde, fornuftige og økonomiske).
Anmeld
Citér