Anonym skriver:
Her er tale om en kvinde der overvejer ikke at få børn pga de drøftelser der har været.
Ja- så er der i mine øjne klart tale om overdrevet hysteri.
At folk holder helt op med at spise kød.. når mennesker altid her spist kød gennem alle tider. Jeg er bestemt ikke klima fornægter men det tager overhånd.
Jeg har den dybeste respekt for, at nogle mennesker vælger børn fra på grundlag af bekymringer om fremtiden - om det så gælder klimaet, frygt for krig, for at barnet vil blive udsat for svære problemer, man selv har haft inde på livet etc. etc. Jeg kan på ingen måde se, det kan være et problem for andre, og guderne skal vide, der fødes børn nok på denne klode. Hellere vælge børn fra på et oplyst grundlag og ud fra grundige overvejelser end sætte børn i verden uden at have tænkt igennem, hvad det kan indebære.
På samme måde kan jeg ikke forstå, hvordan det kan støde nogen, at flere bevidst vælger kød fra eller minimerer forbruget af kød. De gør helt indiskutabelt en lille, positiv forskel for miljøet, og hvordan kan det nogensinde være et problem? Jeg ved, at nogen bliver irriterede, fordi de opfatter det som et angreb på deres egen livsstil - og ja, der findes da militante såvel som belærende veganere - men jeg kan virkelig ikke se, at det er et argument for kødspisning, at mennesker altid har spist kød. Det er en yderst kort, historisk periode, vi har frådset med kød som nu, og at forholdene for dyrene i produktionen har været så kummerlige.
Ansvarlighed og omtanke kan aldrig blive hysteri i mine øjne.
Anmeld
Citér