Klima problmet og børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.536 visninger
47 svar
87 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2019

Anonym trådstarter

Hvad tænker i om vores jord har det ikke så godt?  

At vores børn fremtid kan ende i kaos? 

Overbefolkning og udnyttelse af jorden ressourcer?

Miley Cyrus har sagt hun vild ikke sætte et barn i verden pga. Klima problemer ( de bliver meget meget meget værre) Jo er bund og grund ligeglad med hende, men jeg synes hun har en point

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2019

Soonmom

Jeg tænker helt ærligt ikke over det. 

Det er livet for kort til, frygter da mere krig end klimaet. 

Klimaet har altid ændret sig, så det er jeg ikke nervøs over og synes folk går alt for meget op i det.

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym

Ej stop nu... det er et vildt hysteri altså.

klimaet har altid ændret sig og vil fortsætte med det. 

At der bliver opfordret til panik er fuldstændigt vanvittigt. Og at tro at vi i vores lille land kan og skal redde kloden det er altså ude af proportioner. 

Kigger man geologisk på det har klimaet svinget over de mange tusinder af år.

Jeg bliver virkelig træt i hovedet af den hysteri der er.

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym trådstarter

2. august 2019

Anonym

Yikes 

Yikes ..?

fordi man ikke lader sig rive med af et masse hysteri.

jeg kan da godt bekymre mig .. men det har virkeligt taget overhånd.

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym

Synes du ikke selv det er vild at overveje ikke at få børn pga klimadrøftelserne..?

Anmeld Citér

2. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er vildt nok at man stadig kan læse at så mange affejer klimaproblemerne som hysteri. Jeg vælger at håbe det er fordi det virker som den nemmeste reaktion på noget man ikke kan overskue. Egentlig er det ret arrogant at afvise MANGE menneskers engagement i klimaet som hysteri.

Ja, klimaet har altid svinget, men det er efterhånden tydeliggjort mange gange, at svingningerne sker meget hurtigere nu.

Derudover er det da rigtigt at vi som lille land ikke kan gøre det helt store og det er der vel heller ingen der forventer. Men det er vel ikke ensbetydende med at vi bare skal være ligeglade.

I forhold til børn, så må det vigtigste være at italesætte udfordringerne på en måde som ikke skræmmer dem. Det er nok naivt at tro de kan skærmes - især fordi visse nyhedsmedier eller folk på sociale medier for den sags skyld er gode til at komme med skræmmebillederne.

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym

IenFart skriver:

Det er vildt nok at man stadig kan læse at så mange affejer klimaproblemerne som hysteri. Jeg vælger at håbe det er fordi det virker som den nemmeste reaktion på noget man ikke kan overskue. Egentlig er det ret arrogant at afvise MANGE menneskers engagement i klimaet som hysteri.

Ja, klimaet har altid svinget, men det er efterhånden tydeliggjort mange gange, at svingningerne sker meget hurtigere nu.

Derudover er det da rigtigt at vi som lille land ikke kan gøre det helt store og det er der vel heller ingen der forventer. Men det er vel ikke ensbetydende med at vi bare skal være ligeglade.

I forhold til børn, så må det vigtigste være at italesætte udfordringerne på en måde som ikke skræmmer dem. Det er nok naivt at tro de kan skærmes - især fordi visse nyhedsmedier eller folk på sociale medier for den sags skyld er gode til at komme med skræmmebillederne.

Her er tale om en kvinde der overvejer ikke at få børn pga de drøftelser der har været.

Ja- så er der i mine øjne klart tale om overdrevet hysteri.

At folk holder helt op med at spise kød.. når mennesker altid her spist kød gennem alle tider. Jeg er bestemt ikke klima fornægter men det tager overhånd. 

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Enig

Anmeld Citér

2. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her er tale om en kvinde der overvejer ikke at få børn pga de drøftelser der har været.

Ja- så er der i mine øjne klart tale om overdrevet hysteri.

At folk holder helt op med at spise kød.. når mennesker altid her spist kød gennem alle tider. Jeg er bestemt ikke klima fornægter men det tager overhånd. 

Jeg har fået børn - mener du sangerinden?

jeg er bare bekymret - Vi i Lever lige pr det på overbrug af ressourcer - det skete den i mandags det er sindssygt vildt - Om alle i verden levede som os i Danmark var det skete den 23 marts 2019 - vi har en KÆMPE overbrug med kød, tøj osv osv - Jo vi har altid spiste kød men fnme ikke tæt på den rate vi gøre nu?!

vi spiser næsten kød produkter hver eneste dag!

Krokodiller har levet siden dinosaurerne tid, lige nu er det blevet en truet dyreart! Come on altså!

i 2050 er det er mere plastik i havene end der er fisk!!!! Tænk lige over det?!?!?!?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.