Abracadabra skriver:
Men er det ikke børnene, der prioriteres over den nye kæreste? Det er vel ok.
Er det nu også det - altså udelukkende børnene, der bliver prioriteret over den nye kæreste ? - er det udelukkende for børnenes skyld, at man har inviteret fælles venner over ?
Det, der er galt her, er den manglende ærlighed.
Som TS selv skriver, så har han ikke været bevidst uærlig, men har ikke haft en kæreste siden bruddet med ekskonen.
Måske var TS ikke gået ind i forholdet, hvis hun havde vidst præcis, hvordan konstellationen var.
Men når man har valgt den konstellation, som TS´s kæreste og ekskonen har valgt, så kræver det hudløs ærlighed over for en ny kæreste. Fra starten.
Det kræver, at man har gjort sig tanker omkring konstellationen kontra en nye kæreste.
Enhver mand eller kvinde vil kunne sige sig selv, at det nok ikke er det fedeste for en ny kæreste, at man stadig bor sammen med ekskonen/eksmanden.
Så bør man være fuldstændig ærlig fra starten - a la "Jeg synes, du er en dejlig kvinde, og jeg kunne godt se os blive kærester, men du skal vide, at jeg fortsat bor sammen med min ekskone i perioder, og at vi fortsat er og opfører os som en familie. Så hvis du synes, det bliver for svært for dig, så vil jeg give dig chancen for at trække dig nu"
Det skylder man en ny kæreste, inden han/hun har forelsket sig til op over begge ører.
TS har jo intet imod, at børnene bliver prioriteret højest. Hun synes, det er fint, at børnene har en fast base, og at det er forældrene, der skiftes til at flytte ud og ind.
Jeg tror, de fleste, der går ind i et forhold, hvor der er børn fra tidligere forhold, har gjort sig klart, at børnene kommer først.
Hvis min kæreste ikke prioriterede sine børn højest, så var han ikke den mand, jeg ville være sammen med.
Hverken han eller jeg ville have valgt at gå ind i forholdet, hvis jeg ikke havde god plads til hans børn.
Men store ting kan man ikke være bekendt ikke at være ærlig omkring fra starten.
F.eks. var min kæreste fra starten helt ærlig omkring, at han ikke ville have flere børn. Dermed gav han mig en mulighed for at trække mig, hvis jeg ikke kunne acceptere ikke at få egne børn.
Selvfølgelig er det utilsigtet - men man kommer nemt til at lege med et andet menneskes følelser.
I en sammenbragt familie - uanset hvilken form den har - så skal der sluges kameler. Fra begge sider. Det er ikke kun den nye kæreste, der skal sluge kameler. For så er forholdet nærmest dødsdømt fra starten.