Anonym skriver:
Jeg har fundet jordens sødeste mand. Han er en vidunderlig far, kæreste og så også x.
Han bor i fælles hus med sin x sammen med deres børn. De bor der på skift men også samtidig.
Nogle uger flere dage, andre uger engang imellem.
Jeg har det rigtig svært med det. Ikke at de bor der på skift eller at ungerne har deres base der. Men at de begge bor der samtidig. Når de bor der, så laver de ting sammen, tager i biografen, spiller spil mm.
Er der nogen andre der har oplevet den konstellation før som vil komme med nogle tips til hvordan jeg får det nemmere? Fordi jeg synes det er svært at de opfører sig som en familie.. 
TS - det er lige før, debatten er kommet til at foregå hen over hovedet på dig. Og det er jo ikke meningen.
Men jeg tænker - at netop fordi du har det så svært med konstellationen, så er det ikke sikkert, at du fra starten har været helt klar over, hvad det indebar.
Det er ikke sikkert, at manden har gjort dig helt klar, at de stadig opførte sig som en familie.
Ikke nødvendigvis fordi han bevidst har løjet for dig - men fordi misforståelser nemt opstår.
Hvis du ønsker, at I skal blive et par - måske bo sammen og få børn - så skal du nøje overveje, om du vil vente på ham.
For hvis det er svært for ham at rive sig løs af den familie, han er en del af, så bliver der ikke rigrigt plads til dig og dine drømme.