Når kæresten bor sammen med sin x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2019

Tommelise

AnoMor skriver:

Præcis. Det fungerer ikke for hende. Så nå hun forlade forholdet. Hun skal ikke bede ham ændre det bare fordi det ikke fungerer for hende. 

Jo det har du faktisk. Du skriver først at hun bare er elskerinde fordi han stadig er sammen med ex konen (det ved du ikke noget om). Dernæst skriver du at du selv var sammen med en mand der ikke vidste hvad han ville og det vil du ikke igen. Dermed hentyder du til at ts kæreste er en idiot ligesom din ex var. Men du ved da Inter om hvad ts kæreste vil og ikke vil. 

Nej det er jeg sq godt klar over at du ikke er. Du nævner selv du ikke ville leve i sådan et forhold hvortil jeg svarer “så lad være at gå ind i sådan et”. Siger sq da ikke at du lever i et. Gå efter bolden!! 

Du siger jo netop at tá kæreste er hende utro ved at kalde hende for elskerinde. Hav dine facts på plads hvis du skal debatterer. 

Hvis manden vil have en ny kæreste, så skal han altså også lige tænke over, hvad han byder hende.

Man kan i hvert fald ikke bare forvente, at det kan fungere med en ny kæreste, hvis man stadig vil bo sammen med eksen.

Du er meget sådan "Så må hun forlade forholdet". Det synes jeg også, hun skal.

Men det er altså ikke sådan, at hun bare er forkert på den. 

Måske har manden ikke været ærlig om konstellationen fra starten. Det er ikke sikkert, hun var gået ind i forholdet, hvis hun havde vidst præcis, hvordan det var. 

Du behøver ikke bande og svovle, bare fordi jeg har nogle andre perspektiver, end du har. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2019

AnoMor

Tommelise skriver:

Hvis manden vil have en ny kæreste, så skal han altså også lige tænke over, hvad han byder hende.

Man kan i hvert fald ikke bare forvente, at det kan fungere med en ny kæreste, hvis man stadig vil bo sammen med eksen.

Du er meget sådan "Så må hun forlade forholdet". Det synes jeg også, hun skal.

Men det er altså ikke sådan, at hun bare er forkert på den. 

Måske har manden ikke været ærlig om konstellationen fra starten. Det er ikke sikkert, hun var gået ind i forholdet, hvis hun havde vidst præcis, hvordan det var. 

Du behøver ikke bande og svovle, bare fordi jeg har nogle andre perspektiver, end du har. 

Jeg har ikke sagt noget sted at hun er forkert på den. Hvor læser du det henne? Jeg må ikke lægge ord i munden på dig. Så lad venligst være at prøve at gøre det modsatte. 

Hvis han virkelig ikke skulle have sagt noget fra start. Så ville det betyde at han løg for hende alle de dage hvor han boede sammen med eksen. Og så var ts jo nok skredet allerede der pga løgnen. Derfor antager jeg at tá har vidst det helt fra start. Ellers er det da at gøre hende dum og det synes jeg ikke man kan tillade sig uden at kende hverken hende eller hele historie. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

TS, hvad siger din kæreste om konstellationen ? Er det noget der er sådan fordi bruddet ikke er så længe siden, eller er det en familieform de påtænker at køre videre med i fremtiden? 

Hvis det er for at skabe en overgang for deres barn , synes jeg det er helt okay og så ved du også at det er noget der bliver udfaset og i på sigt kan have et liv sammen uden at bo halvt sammen med eksen  

Hvis det er en permanent form de har valgt, skal du snakke med din kæreste om hvordan de ser nye partnere ind i den konstellation. Og så må du udfra hans svar , mærke efter om det er noget du kan indgå i.

Jeg synes ikke det de gør er forkert. Men nogen familie former kan gøre det vanskeligere end andre, og lige herh, hvis det er permanent, kan  det nok blive en udfordring at finde nye partnere der synes det er en ligeså fed løsning, som dem  

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

AnoMor skriver:

Jeg har ikke sagt noget sted at hun er forkert på den. Hvor læser du det henne? Jeg må ikke lægge ord i munden på dig. Så lad venligst være at prøve at gøre det modsatte. 

Hvis han virkelig ikke skulle have sagt noget fra start. Så ville det betyde at han løg for hende alle de dage hvor han boede sammen med eksen. Og så var ts jo nok skredet allerede der pga løgnen. Derfor antager jeg at tá har vidst det helt fra start. Ellers er det da at gøre hende dum og det synes jeg ikke man kan tillade sig uden at kende hverken hende eller hele historie. 

Øh - jeg må ikke antage noget, men du må gerne.

Du antager, at han har sagt det fra starten. 

Men hvad mon han præcist har sagt ? - det kan være, han er kommet til at give hende indtryk af, at de kun flyttede ud og ind. Ikke at de boede sammen. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

AnoMor

Tommelise skriver:

Øh - jeg må ikke antage noget, men du må gerne.

Du antager, at han har sagt det fra starten. 

Men hvad mon han præcist har sagt ? - det kan være, han er kommet til at give hende indtryk af, at de kun flyttede ud og ind. Ikke at de boede sammen. 

Du er ikke til at debatterer med. Du går efter manden i stedet for bolden hver gang.

kan du ha en god dag 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

AnoMor skriver:

Du er ikke til at debatterer med. Du går efter manden i stedet for bolden hver gang.

kan du ha en god dag 

Okay - så jeg er ikke til at debattere med, ford jeg stiller et relevant spørgsmål om, at hun måske ikke har vidst det fra starten.

Det er da så absolut ikke at gå efter manden, men netop efter bolden.

For ingen af os ved præcist, hvad manden har sagt. Heller ikke du.

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har fundet jordens sødeste mand. Han er en vidunderlig far, kæreste og så også x. 

Han bor i fælles hus med sin x sammen med deres børn. De bor der på skift men også samtidig. 

Nogle uger flere dage, andre uger engang imellem. 

Jeg har det rigtig svært med det. Ikke at de bor der på skift eller at ungerne har deres base der. Men at de begge bor der samtidig. Når de bor der, så laver de ting sammen, tager i biografen, spiller spil mm.

Er der nogen andre der har oplevet den konstellation før som vil komme med nogle tips til hvordan jeg får det nemmere? Fordi jeg synes det er svært at de opfører sig som en familie.. 

TS - det er lige før, debatten er kommet til at foregå hen over hovedet på dig. Og det er jo ikke meningen.

Men jeg tænker - at netop fordi du har det så svært med konstellationen, så er det ikke sikkert, at du fra starten har været helt klar over, hvad det indebar. 

Det er ikke sikkert, at manden har gjort dig helt klar, at de stadig opførte sig som en familie.

Ikke nødvendigvis fordi han bevidst har løjet for dig - men fordi misforståelser nemt opstår.

Hvis du ønsker, at I skal blive et par - måske bo sammen og få børn - så skal du nøje overveje, om du vil vente på ham.

For hvis det er svært for ham at rive sig løs af den familie, han er en del af, så bliver der ikke rigrigt plads til dig og dine drømme.

Anmeld Citér

9. marts 2019

Babilooo

AnoMor skriver:

Præcis. Det fungerer ikke for hende. Så nå hun forlade forholdet. Hun skal ikke bede ham ændre det bare fordi det ikke fungerer for hende. 

Jo det har du faktisk. Du skriver først at hun bare er elskerinde fordi han stadig er sammen med ex konen (det ved du ikke noget om). Dernæst skriver du at du selv var sammen med en mand der ikke vidste hvad han ville og det vil du ikke igen. Dermed hentyder du til at ts kæreste er en idiot ligesom din ex var. Men du ved da Inter om hvad ts kæreste vil og ikke vil. 

Nej det er jeg sq godt klar over at du ikke er. Du nævner selv du ikke ville leve i sådan et forhold hvortil jeg svarer “så lad være at gå ind i sådan et”. Siger sq da ikke at du lever i et. Gå efter bolden!! 

Du siger jo netop at tá kæreste er hende utro ved at kalde hende for elskerinde. Hav dine facts på plads hvis du skal debatterer. 

Ej styr da lige dit sprogbrug.. lad da være med at bande. Eller måske er det sådan dit hverdagssprog er..?

Anmeld Citér

9. marts 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Ej styr da lige dit sprogbrug.. lad da være med at bande. Eller måske er det sådan dit hverdagssprog er..?

Jeg ved ikke hvor du kommet fra. Men hvor jeg kommer fra er sq ikke et bandeord. Det er et statement. Så ja det er mit hverdagssprog. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har fundet jordens sødeste mand. Han er en vidunderlig far, kæreste og så også x. 

Han bor i fælles hus med sin x sammen med deres børn. De bor der på skift men også samtidig. 

Nogle uger flere dage, andre uger engang imellem. 

Jeg har det rigtig svært med det. Ikke at de bor der på skift eller at ungerne har deres base der. Men at de begge bor der samtidig. Når de bor der, så laver de ting sammen, tager i biografen, spiller spil mm.

Er der nogen andre der har oplevet den konstellation før som vil komme med nogle tips til hvordan jeg får det nemmere? Fordi jeg synes det er svært at de opfører sig som en familie.. 

Hej TS

Hvor længe har I været sammen? Og har I snakket om det, med at han bor sammen med sin ex?? (Jeg synes nu ikke der er noget forkert I at de laver ting sammen, bare fordi de er ex´er)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.