Når kæresten bor sammen med sin x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.793 visninger
49 svar
112 synes godt om
7. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg har fundet jordens sødeste mand. Han er en vidunderlig far, kæreste og så også x. 

Han bor i fælles hus med sin x sammen med deres børn. De bor der på skift men også samtidig. 

Nogle uger flere dage, andre uger engang imellem. 

Jeg har det rigtig svært med det. Ikke at de bor der på skift eller at ungerne har deres base der. Men at de begge bor der samtidig. Når de bor der, så laver de ting sammen, tager i biografen, spiller spil mm.

Er der nogen andre der har oplevet den konstellation før som vil komme med nogle tips til hvordan jeg får det nemmere? Fordi jeg synes det er svært at de opfører sig som en familie.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2019

Abracadabra

Jeg tror, at det ville være for svært for mig at være ny kæreste i deres måde at være ekskærester på. Jeg ville aldrig forsøge at ændre det, men i stedet finde mig en anden kæreste med mindre fortid. 

Anmeld Citér

7. marts 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror, at det ville være for svært for mig at være ny kæreste i deres måde at være ekskærester på. Jeg ville aldrig forsøge at ændre det, men i stedet finde mig en anden kæreste med mindre fortid. 

Han siger at det er for at børnene ved at deres forældre er gode venner.. 

Men jeg synes det er svært.. Meget.. Og kan mærke at jeg bliver ked af det hver gang.. Og får ondt i maven.. ��

Anmeld Citér

7. marts 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Han siger at det er for at børnene ved at deres forældre er gode venner.. 

Men jeg synes det er svært.. Meget.. Og kan mærke at jeg bliver ked af det hver gang.. Og får ondt i maven.. ��

Det er jo VILDT godt for deres børn - men totalt perspektivløst for dig. Han HAR en familie, og han kommer nok ikke til at skulle lave en ny lige foreløbig - hvis nogensinde!

Så mulighederne for dig er ret begrænsede: Hyggekæreste, når han ikke lige bor sammen med sin rigtige familie. 

Find dig en anden dejlig mand. 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Loa

Anonym skriver:

Jeg har fundet jordens sødeste mand. Han er en vidunderlig far, kæreste og så også x. 

Han bor i fælles hus med sin x sammen med deres børn. De bor der på skift men også samtidig. 

Nogle uger flere dage, andre uger engang imellem. 

Jeg har det rigtig svært med det. Ikke at de bor der på skift eller at ungerne har deres base der. Men at de begge bor der samtidig. Når de bor der, så laver de ting sammen, tager i biografen, spiller spil mm.

Er der nogen andre der har oplevet den konstellation før som vil komme med nogle tips til hvordan jeg får det nemmere? Fordi jeg synes det er svært at de opfører sig som en familie.. 

Enten har i fundet hinanden meget hurtigt efter deres brud, eller også har de boet sammen længe og så har de nok også tænkt sig at fortsætte sådan. Hvad siger han selv med fremtidsudsigter? 

Skal du flytte ind i deres fælles hus også?

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

Hvis det er meningen, at de skal være X´er, så synes jeg faktisk, de forvirrer deres børn ved fortsat at bo sammen i perioder.

Det er rigtig godt for børnene, at de er gode venner, men de sender uklare signaler.

Hvis jeg var dig, ville jeg se mig om efter en anden kæreste, som var fri af sin ekskone.

Anmeld Citér

8. marts 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg ville løbe lige så hurtigt jeg kunne. 

Han er stadig sammen med sine børns mor, aldrig har jeg da hørt, om nogle forældre, der lever på den måde, for deres børns skyld, og har fået nye kæreste. 

Hvor kommer du ind i dette billede henne? 

Anmeld Citér

8. marts 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis du virkelig vil ham, så synes jeg du skal sætte dig ned og få en snak om hvordan han ser din fremtid i hans "familie" - regner han med at du på sigt skal være med i familie aktiviteterne eller skal i leve jeres kæresteliv helt adskilt fra familien.

Og når i har snakket om det, så kan du overveje om det er et fremtidsscenarie du kan se dig selv i.

Der er jo mange nye måder at være familie på, og tror ideen om at give børnene en fast base på trods af skilsmisse vinder frem. Så eksempler på lejligheder i Norge - hvor børneværelserne var placeret midt i lejligheden og forældrene så havde hver deres afdeling med køkken, stue og værelse - så børnene boede sammen med begge forældre, som så stadig havde deres eget private.

Men man skal jo også kunne se sig selv og evt. fremtidige børn i den konstellation og det er helt sikkert ikke for alle - og nok heller ikke nemt at få til at fungere.

Anmeld Citér

8. marts 2019

migxher

Hvad er hans tanker omkring fremtiden? I skal vel flytte sammen på et tidspunkt, bliver det så i kollektivet? Og hvad så hvis hun finder en ny på et tidspunkt.

Altså det har jo uden tvivl været godt for børnene mens det har stået på, men uholdbar i længden tænker jeg for jer. 

Hvem er det han tager i biograf med siger du? Eksen alene eller eks + børn? 

Anmeld Citér

8. marts 2019

Tommelise

Mor_til_3_unger skriver:

Jeg ville løbe lige så hurtigt jeg kunne. 

Han er stadig sammen med sine børns mor, aldrig har jeg da hørt, om nogle forældre, der lever på den måde, for deres børns skyld, og har fået nye kæreste. 

Hvor kommer du ind i dette billede henne? 

Ja, det er ret mærkeligt.

Min kærestes børn er - gisp - faktisk voksne nu, men det var de ikke, da jeg mødte ham.

Han har et godt samarbejde med ekskonen, og jeg har også et godt forhold til hende og kan godt lide hende.

Men jeg ville ikke bryde mig om, hvis de legede far, mor og børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.