Når kæresten bor sammen med sin x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2019

Tommelise

Tjullehej skriver:

Ej styr da lige dit sprogbrug.. lad da være med at bande. Eller måske er det sådan dit hverdagssprog er..?

Sgu er en sammentrækning af "så gu"

Altså "så hjælpe mig Gud"

Det har ikke lige noget med trådens indhold at gøre, men helt basic er det en påkaldelse af guddommelige kræfter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2019

Babilooo

AnoMor skriver:

Jeg ved ikke hvor du kommet fra. Men hvor jeg kommer fra er sq ikke et bandeord. Det er et statement. Så ja det er mit hverdagssprog. 

I så fald er her endnu et statement: dit sprog er grimt

Anmeld Citér

9. marts 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Jamen det må du da gerne synes det er. Jeg har på ingen måde tænkt mig at ændre det fordi du ikke kan lide det 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Mille123

Tjullehej skriver:

Ikke at jeg yderligere blander mig i debatten. Men både sgu og fanden blev for år tilbage fjerne fra “bandelisten” af dansk sprognævn idet de er så brugt i hverdagen at de ikke længere anses for negativladede (mener jeg argumentationen var).

Anmeld Citér

9. marts 2019

Babilooo

Mille123 skriver:

Ikke at jeg yderligere blander mig i debatten. Men både sgu og fanden blev for år tilbage fjerne fra “bandelisten” af dansk sprognævn idet de er så brugt i hverdagen at de ikke længere anses for negativladede (mener jeg argumentationen var).

Det ændrer ikke ved, at hvis du siger sku og fanden jævnligt er det ikke et pænt sprogbrug. 

Det er unødvendigt negativ sprogfyld - for af understrege sin “ret”/ sit synspunkt. For mig bliver ens synspunkt derimod i høj har undermineret ved at man bruger sådanne ord. Jeg bliver i stedet provokeret og orker faktisk ikke at lytte videre. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tjullehej skriver:

Det ændrer ikke ved, at hvis du siger sku og fanden jævnligt er det ikke et pænt sprogbrug. 

Det er unødvendigt negativ sprogfyld - for af understrege sin “ret”/ sit synspunkt. For mig bliver ens synspunkt derimod i høj har undermineret ved at man bruger sådanne ord. Jeg bliver i stedet provokeret og orker faktisk ikke at lytte videre. 

Gælder det også “skam”, “sandelig”, “godt nok” osv.?  Jeg synes, det er voldsomt at provokeres over et enkelt “sgu” i en længere tekst. Guderne skal vide, der skrives langt grovere indlæg fra tid til anden. 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Babilooo

Jamen det må du da gerne synes det er. Jeg har på ingen måde tænkt mig at ændre det fordi du ikke kan lide det 

Nej .. det havde jeg skam heller ikke forventet. 

Men en pæn attitude har du ikke. 

God dag

Anmeld Citér

9. marts 2019

Mille123

Tjullehej skriver:

Det er jeg så helt enig med dig i. Generelt er retorikken ikke pæn på sociale medier og man har tendens til at være mindre rummlig sproglig på nettet kontra den respekt der udvises ved direkte konfrontation. (Og dette var ikke en hentydning til nogen i denne debat, for det er allover og er gældende for rigtig mange) 

Anmeld Citér

9. marts 2019

Babilooo

Mor og meget mere skriver:

Gælder det også “skam”, “sandelig”, “godt nok” osv.?  Jeg synes, det er voldsomt at provokeres over et enkelt “sgu” i en længere tekst. Guderne skal vide, der skrives langt grovere indlæg fra tid til anden. 

Jeg bliver ikke voldsomt provokeret - min egen væremåde når folk bruger ord som sku og  fanden og fjols/idiot osv er at man lukker ned for ørene. 

Og nej de ord nu nævner høre ikke til samme kategori som sku. Og så kan jeg måske have været sammen med for mange akademikere, men det er bare ikke et kønt ord.

Anmeld Citér

9. marts 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Nej .. det havde jeg skam heller ikke forventet. 

Men en pæn attitude har du ikke. 

God dag

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om din. Men hvad får jeg ud af at fortælle dig det? Ligeså lidt som du får ud af at sige det til mig. 

Det er kun en utrolig barnlig opførsel du har gang i ihvertfald. 

Kan du have det godt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.