Skoldkopper og fastelavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2019

Miti's mama

Min gamle morfar fik skoldkopper - ved ikke hvorhenne - og han døde næsten af det. Så man holder for så vidt muligt smittepersoner isoleret - selvfølgelig gør man da det. Eller er de 5% der ikke er smittede statistiske ligegyldige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2019

Miti's mama

Abracadabra skriver:

Den lille nyfødte er beskyttet af sin mors immunforsvar. Den gamle svage kone er beskyttet af sin tidligere infektion. Den handikappede er også beskyttet af sin tidligere infektion. Det er sådan immunforsvar virker.

Derfor er det egentlig primært relevant at tale om de gravide - og jo egentlig kun om de førstegangsgravide. Har man flere børn, kommer man meget hurtigt i kontakt med skoldkopper, fordi der jo hyppigt forekommer skoldkopper i institutionerne - og de smitter, før man kan se dem...

Jeg siger ikke, at børn med skoldkopper skal gnide deres skoldkopper på alle håndtag og rækværk, der komme i nærheden af. Men jeg siger med stor alvor, at karantæne for børn med skoldkopper ikke rigtigt giver mening.

Nu er det ikke alle voksne der er smittede - siger det bare

Anmeld Citér

4. marts 2019

Abracadabra

Miti's mama skriver:

Nu er det ikke alle voksne der er smittede - siger det bare

Tak for info. Det vidste jeg godt. Det ville du også vide, at jeg vidste, hvis du havde læst debatten mere end meget, meget overfladisk. 

Jeg fastholder dog mit synspunkt. 

Anmeld Citér

4. marts 2019

Miti's mama

Abracadabra skriver:

Tak for info. Det vidste jeg godt. Det ville du også vide, at jeg vidste, hvis du havde læst debatten mere end meget, meget overfladisk. 

Jeg fastholder dog mit synspunkt. 

Jeg har ikke kun læst den overfladisk. Men det virker meget som om folk ikke mener det er ligegyldigt at smitte andre omkring sig, fordi der er en meget lille chance for at det er en der bliver smittet alvorligt. Men chancen er der - blandt andet døde min gamle morfar næsten efter at være blevet smittet med skoldkopper. Og i følge mange af posterne herinde, vil han være en statistisk ligegyldighed. Det er mere for at sætte mennesker bag tallene

Anmeld Citér

4. marts 2019

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. Vi tog IKKE afsted til fastelavn. Vi hygge bare os selv. Heldigvis er det en lille by jeg bor i og har kunne handle ind. UDEN nogle sagde noget. Med mit barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.