Abracadabra skriver:
Af dem, du nævner, er over 95% beskyttet, fordi de er så heldige, at nogen tidligere har smittet dem. Det er mega, mega uheldigt at være gået igennem en større del af sit liv uden at have haft skoldkopper.
Og om man bliver smittet af andres nød eller lyst, ændrer ikke på sygdomsforløbet. Og man skal helst igennem så tidligt i livet som muligt.
Ja men der er stadig 5% som ikke er smittet af den ene eller anden grund..
Jeg er med på, at det er bedst at blive smittet som barn, men problemet er jo, at man jo ikke kun smitter børn.. Man smitter også dem, som har haft det.. Og jeg var satme blevet både rasende og gået helt ned med flaget, hvis jeg mistede mit barn, fordi en mor ikke gad holde sit barn hjemme fra en fest eller lignende, fordi "det er jo bedst at smitte"..
En ting er hvad man er nødt til såsom at få mad på bordet, og hvis der ikke er mulighed for at få barnet passet eller få leveret varerne, ja så bliver man nødt til at tage ud og handle med barnet.. Men en anden ting er den egoistiske og forkælet tankegang, at "mit barn skal ud og hygge sig, så skid hul i om et foster mister livet eller bliver sygt - det er jo ikke mit problem" 

Anmeld
Citér