Abracadabra skriver:
Men det er da helt ligegyldigt for jer, HVORFOR og HVORDAN jeres barn bliver smittet. Jo hurtigere ungen får skoldkopper, jo bedre. Om ungen bliver smittet på færgen, i supermarkedet, i børnehaven eller til fastelavnsfest - det er da bedøvende ligegyldigt!! Om det er den stakkels enlige mor, der tager skoldkopperne med i netto eller den overskudsagtige mor, der tager dem med i indkøbscenteret - det kunne da ikke være mere ligegyldigt!!
De skal alle igennem. Man tilvælger sjældent, det er en uvelkommen gave, alle får.
Det er jo en helt vildt asocial tilgang til at blive smittet. Selvom det er noget, alle skal igennem. Der kan være andre, som skal på ferie, som ikke kan tåle at blive smittet eller noget 3. Forskellen er - for mig - om man bevidst eller ej medbringer et sygt barn.
Jeg ville simpelthen ikke kunne se mig selv i øjnene hvis et andet barn blev alvorligt sygt eller en familie skulle aflyse en ferie pga., at jeg bevidst medbragte mit syge barn. For mig er det noget ganske andet, hvis jeg medbragte mit barn, som desværre viste sig at være syg.
Og man behøver jo ikke bure sig inden med sygt barn: stranden, skoven, bedsteforældre/familie/venner, som allerede har været smittet eller er cool med smittefaren ved at medbringe et sygt barn.
Indkøb ville jeg holde mig fra med et sygt barn. Med mindre jeg var alene uden økonomisk umulighed for at bestille varer på nettet.
Vh.
Anmeld
Citér