Skoldkopper og fastelavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2019

Anonym trådstarter

Okay jeg Kan godt se hvad i mener mht fastelavn. 

Hvad med det at handle ind ?? Jeg er alene mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2019

Christabelle

Anonym skriver:

Hvis det er tvingende nødvendigt så ville jeg tage ud og handle, men ville gøre utroligt meget for at få en anden til at gøre det for mig. Evt nemlig.com eller vigo (rema1000).

Anmeld Citér

3. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kan du ikke spørge en veninde eller et familiemedlem om de kan hjælpe? Eller få levering? 

Anmeld Citér

3. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er noget helt andet i min bog. I skal jo have mad og i øvrigt kommer I næppe lige så tæt på en masse andre børn når I er ude og handle. 

Så handle og fornøjelse er to vidt forskellige situationer hvis du spørger mig. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Abracadabra

IenFart skriver:

Det er noget helt andet i min bog. I skal jo have mad og i øvrigt kommer I næppe lige så tæt på en masse andre børn når I er ude og handle. 

Så handle og fornøjelse er to vidt forskellige situationer hvis du spørger mig. 

Så ned i netto og smit de gamle og syge, men ikke til fastelavn, hvor de unge og raske kan blive smittet og få det overstået? 

Da vores havde skoldkopper, levede vi som vanligt. Og kom omkring, som vi plejede. Og vores blev formentlig smittet i supermarkedet. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Anonym trådstarter

Grund til i første omgang stille spørgsmål var faktisk fordi jeg og (far arbejder i udlandet ) synes det var okay at gør som vi normalt vil gør. Især når der 95 % af dansker der har haft det og ikke kan blive smittet. Det er folk med nedsat immunforsvar og ja nyfødte hvis deres  mor ikke har haft det. 

Gravid hvis de kun ikke selv har haft det. 95 %

Også vil jeg sige at det med nogle synes jeg skal potte til tvinger nogle til at skulle holde fri med deres barn der også får skoldkopper en uge. Og de måske IKKE kan. Øøøh SÅDAN ER DET altså også her hjemme. Det er de færreste af os der kan tage fri i så lang tid fra arbejde. Man finder ud af det når man står i det. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Abracadabra skriver:

Så ned i netto og smit de gamle og syge, men ikke til fastelavn, hvor de unge og raske kan blive smittet og få det overstået? 

Da vores havde skoldkopper, levede vi som vanligt. Og kom omkring, som vi plejede. Og vores blev formentlig smittet i supermarkedet. 

Det var nu mere ud fra en formodning om at man kommer knapt så tæt på andre mennesker, børn som gamle. Og indkøb er langt mere en nødvendighed. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Grund til i første omgang stille spørgsmål var faktisk fordi jeg og (far arbejder i udlandet ) synes det var okay at gør som vi normalt vil gør. Især når der 95 % af dansker der har haft det og ikke kan blive smittet. Det er folk med nedsat immunforsvar og ja nyfødte hvis deres  mor ikke har haft det. 

Gravid hvis de kun ikke selv har haft det. 95 %

Også vil jeg sige at det med nogle synes jeg skal potte til tvinger nogle til at skulle holde fri med deres barn der også får skoldkopper en uge. Og de måske IKKE kan. Øøøh SÅDAN ER DET altså også her hjemme. Det er de færreste af os der kan tage fri i så lang tid fra arbejde. Man finder ud af det når man står i det. 

Ja selvfølgelig er det sådan - men ret surt at det sker fordi DIT barn skal have det sjovt i en time

Anmeld Citér

3. marts 2019

Abracadabra

mor:) skriver:

Ja selvfølgelig er det sådan - men ret surt at det sker fordi DIT barn skal have det sjovt i en time

Men det er da helt ligegyldigt for jer, HVORFOR og HVORDAN jeres barn bliver smittet. Jo hurtigere ungen får skoldkopper, jo bedre. Om ungen bliver smittet på færgen, i supermarkedet, i børnehaven eller til fastelavnsfest - det er da bedøvende ligegyldigt!! Om det er den stakkels enlige mor, der tager skoldkopperne med i netto eller den overskudsagtige mor, der tager dem med i indkøbscenteret - det kunne da ikke være mere ligegyldigt!!

De skal alle igennem. Man tilvælger sjældent, det er en uvelkommen gave, alle får. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Lje

Abracadabra skriver:

Men det er da helt ligegyldigt for jer, HVORFOR og HVORDAN jeres barn bliver smittet. Jo hurtigere ungen får skoldkopper, jo bedre. Om ungen bliver smittet på færgen, i supermarkedet, i børnehaven eller til fastelavnsfest - det er da bedøvende ligegyldigt!! Om det er den stakkels enlige mor, der tager skoldkopperne med i netto eller den overskudsagtige mor, der tager dem med i indkøbscenteret - det kunne da ikke være mere ligegyldigt!!

De skal alle igennem. Man tilvælger sjældent, det er en uvelkommen gave, alle får. 

Det er jo en helt vildt asocial tilgang til at blive smittet. Selvom det er noget, alle skal igennem. Der kan være andre, som skal på ferie, som ikke kan tåle at blive smittet eller noget 3. Forskellen er - for mig - om man bevidst eller ej medbringer et sygt barn. 

Jeg ville simpelthen ikke kunne se mig selv i øjnene hvis et andet barn blev alvorligt sygt eller en familie skulle aflyse en ferie pga., at jeg bevidst medbragte mit syge barn. For mig er det noget ganske andet, hvis jeg medbragte mit barn, som desværre viste sig at være syg. 

Og man behøver jo ikke bure sig inden med sygt barn: stranden, skoven, bedsteforældre/familie/venner, som allerede har været smittet eller er cool med smittefaren ved at medbringe et sygt barn. 

Indkøb ville jeg holde mig fra med et sygt barn. Med mindre jeg var alene uden økonomisk umulighed for at bestille varer på nettet. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.