Hej alle.
Så fik vores datter langt om længe skoldkopper i går. 4 år Jubii. Men kom til at tænke på om hun må komme med i byen og handle og må/kan hun tag til fastelavn hvor der slå katten af tønden ?
Hun har bare set frem til fastelavn og det bliver holdt i morgen i den by vi bor iog mandag i børnehaven. Jeg ved jo hun ikke må komme i institution ( på grund af retningslinjer)
Tænker det er en børnesygdomme og næsten alle børn får det på et tidspunkt.
Selvfølgelig holder man sit barn hjemme, når det har en smitsom (børne)sygdom. Så er man den voksne, der forklarer sit barn: "jeg forstår, du er skuffet men når man er syg, bliver man hjemme. Nu hygger vi med fastlavnsboller herhjemme".
Hvorfor skal du gøre dig til dommer over, om det "passer godt" ind i andres dagligdag at få en børnesygdom? Eller om fx en nyfødt skal smittes? En ting er, at børnene "skal" igennem en række børnesygdomme og sygdom kan - som udgangspunkt - ikke rigtigt planlægges. Og nogen vælger aktivt at opsøge det. Men bevidst (hvilket er det afgørende for mig) at pådutte andre sygdom, fordi man ikke vil agere som den voksne forældre - det synes jeg, er ret kritisk.
Vh.
Anmeld
Citér