Jeg er træt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Har jeg også tænkt men igen kan han godt undvære computeren nogle dage

Nogle misbruger tager en pause for at vise sig selv de kan. Han et afhængig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det har også vent i mig om det kunne være det men i følge sundhedsplejeskens test som de laver og hans læge er der ikke nogle af delene, han har været afsted fordi at jeg spurgte om det måske var det og han ikke selv mente det men da gerne ville få det udelukket.

så enten er det ikke det eller også skjuler han det godt

Så kunne det være i har en lidt kedelig dynamik lige nu som I skal have ændret på. 

Det kan også være at hans overskud pt er lille og I kan lave en aftale om at når han kommer hjem fra job må han sidde med computer i 45min. og derefter hjælper han til. Aftal at hvis det er svært for ham så må du slukke. Aftal dagen inden hvad I vil lave med børnene og hvem der står for mad. Gå en aftentur efter aftensmaden - det er en anden men også hyggelig måde at være sammen med børnene på. 

Insister på de aftaler I laver. 

Jeg tænker bare at 4 måneders skævhed er for kort tid til at give op. 

Spørg ham hvad han synes er hyggeligt at lave med børnene? Male, lave mad, LEGO, togbane, modellervoks, legeplads, gåtur eller hjælpe ud i haven eller?

Deler I børnene op nogle gange så man kan få lidt kvalitetstid og nyde barnet? Så det hele ikke er hårdt og surt. 

hvad tænker du om abracadabras forslag om at komme ud i arbejde og se hvad det gøre ved jeres familiestruktur eller dynamik? 

Anmeld Citér

5. januar 2019

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så kunne det være i har en lidt kedelig dynamik lige nu som I skal have ændret på. 

Det kan også være at hans overskud pt er lille og I kan lave en aftale om at når han kommer hjem fra job må han sidde med computer i 45min. og derefter hjælper han til. Aftal at hvis det er svært for ham så må du slukke. Aftal dagen inden hvad I vil lave med børnene og hvem der står for mad. Gå en aftentur efter aftensmaden - det er en anden men også hyggelig måde at være sammen med børnene på. 

Insister på de aftaler I laver. 

Jeg tænker bare at 4 måneders skævhed er for kort tid til at give op. 

Spørg ham hvad han synes er hyggeligt at lave med børnene? Male, lave mad, LEGO, togbane, modellervoks, legeplads, gåtur eller hjælpe ud i haven eller?

Deler I børnene op nogle gange så man kan få lidt kvalitetstid og nyde barnet? Så det hele ikke er hårdt og surt. 

hvad tænker du om abracadabras forslag om at komme ud i arbejde og se hvad det gøre ved jeres familiestruktur eller dynamik? 

Er ikke kun 4 måneder men er der det har været værst, det startede før og svingede så lidt i perioder.

ja vi har prøvet at dele børnen op hvor jeg tager de fleste med ned og handler eller går tur og han så har en hjemme.

ender gerne med at han går i haven 10 minutter med barnet han har hjemme og sætter så tv eller ipad igang til barnet med noget slik/Chips og så sidder han selv og spiller også selvom vi havde snakket om at de skulle gå en tur eller tage på legepladsen.

mest vælger han at havde vores ældste fælles barn alene.

jeg elsker at være sammen med mine børn og bruge så meget tid jeg kan med dem, men har også snakket med ham om at jeg evt kunne tage et deltidsjob eller lignende, hvortil han svare nej for de mindste skal være hjemme.

var også derfor jeg tidligere var dagpleje da det opfyldte at vores barn kunne være hjemme til børnehave start og jeg sammentidig tjente penge 

Anmeld Citér

7. januar 2019

serinasmor

Du skylder dig selv at læse, hvad du selv har skrevet hele vejen igennem denne tråd. 

Du er lige nu i en offer/ husmoderrolle ... 

Det behøver du jo ikke at være. Du har et valg. 

Du kan vælge at gøre noget andet. 

Du kan vælge at lade være med at ordne alting. 

Du kan vælge at den magiske plet på gulvet som tryller sokker og sure underbukser rene og ind i skabet holder op med at virke. 

Du kan vælge at det automatiske køleskab som fylder sig selv op og fremtryller aftensmad og madpakke til ham stopper med at virke. 

Du skal ikke have sex med ham med mindre du har lyst til det - og når han ikke viser dig nogen form for opmærksomhed og anderkendelse så giver det ret god mening at der ikke er nogen lyst til stede. 

Du kan også vælge at fortsætte som hidtil - men så husk på at det var et aktivt valg som du selv har truffet. 

Det er sådan set ikke vigtigt at hans mor ville ordne alting for ham, hvis I ikke var sammen ... det er sagen underordnet - for hun er ikke en del af jeres forhold. Du ville ikke forlade ham for at straffe ham, men for at få det bedre selv.

Hvis du gerne vil blive sammen med ham har du valget imellem at lade tingene være som de er nu eller at holde op med at servicere. 

Sidste valg er at gå fra ham - og det er absolut også en mulighed ... Der er ingen egentlig forskel på at stå med det hele selv nu og som alenemor - det eneste er lige at det ville være smart at finde et job først  

God fornøjelse med beslutningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.