Det er ikke kun i din verden.
Diverse retspsykiatere har også påpeget det i ubådssagen, hvor gerningsmanden som bekendt yndede at se diverse videoer af drab. Det er stærkt afvigende adfærd.
Men det her handler om nysgerrighed. Og ikke om psykopater der på daglig basis opsøger film om mord. Der er stor forskel
Alle taler om de stakkels piger, det i nyhederne, på aviserne, nogle får tilsendt en video... folk bliver nysgerrige.
Nysgerrighed er en stærk motivator, der får os til at gøre vigtige opdagelser og udforske det ukendte.
Men ny forskning viser, at vores nysgerrighed somme tider er så stærk, at den får os til at vælge potentielt smertefulde og ubehagelige oplevelser uden nogen former for fordele. Det skriver Sciencenewsline.com.
https://videnskab.dk/kort-nyt/vores-nysgerrighed-vinder-over-darlige-konsekvenser
Personligt forsår jeg heller ikke folk ønsker at se det, men det en nysgerrighed jeg ikke kan sætte mig ind i. Og det som en anden skriver rigtig trist, for det er det isis ønsker.
Slår lige fast at jeg IKKE vil se den, jeg har fuld foragt for hvad der er sket og for isis.
Vi kan dog ikke stemple alle der ser videoen som psykopater eller mentalt afsporet eller andet, da det er en hel reel mekanisme i vore hjerne der gør os nysgerrige.
Anmeld
Citér