Anonym skriver:
Jeg er ikke troll overhovedet. Det bliver jeg ikke af at du ikke forstår.
Jeg forstår ikke at man vil lukke øjnene for sandheden i den her verden.
Jeg siger jeg ville se den hvis jeg havde psyken. Men det har jeg ikke. Og dermed er behovet der heller ikke da psyken overskygger behovet.
Synes det er sørgeligt at folk stempler folk som psykopater fordi de selv bare vil lukke øjnene for den verden de selv sætter børn ind i.
Det er en virkelig mærkelig og i mine øjne tåbelig påstand, at man lukker øjnene for “sandheden i den her verden”, fordi man ikke ønsker at se det allerhæsligste og bestialske, mennesker kan udsætte hinanden for. Tror du virkelig, at det store flertal, der ikke vælger at se den slags, ikke udmærket er klar over, at halshugning, tortur etc. er modbydeligt, forfærdeligt, ondt - og at det findes i verden?
Vil du også forsvare, at folk ser seksuelle overgreb på små børn, fordi de vil “se sandheden i øjnene”? Mener du, at folk, der ikke ser videoer af voldtægter og mishandling af børn, lukker øjnene for, at det er grusomt?
Og hvad er det iøvrigt for en “sandhed”, selve “sandheden i den her verden”, som du kalder den? Er dén ekstreme, hæslige, lillebitte flig af virkeligheden virkelig selve sandheden i denne verden i dine øjne? Jeg ville sige, at det er en ekstrem og uforståelig og modbydelig lille del af menneskelivet og virkeligheden - og at der gudskelov er utallige andre sandheder i den verden, vi sætter vores børn ind i.
Anmeld
Citér