De to dræbte kvinder i Marokko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er ikke troll overhovedet. Det bliver jeg ikke af at du ikke forstår. 

Jeg forstår ikke at man vil lukke øjnene for sandheden i den her verden. 

Jeg siger jeg ville se den hvis jeg havde psyken. Men det har jeg ikke. Og dermed er behovet der heller ikke da psyken overskygger behovet. 

Synes det er sørgeligt at folk stempler folk som psykopater fordi de selv bare vil lukke øjnene for den verden de selv sætter børn ind i. 

Det er en virkelig mærkelig og i mine øjne tåbelig påstand, at man lukker øjnene for “sandheden i den her verden”, fordi man ikke ønsker at se det allerhæsligste og bestialske, mennesker kan udsætte hinanden for. Tror du virkelig, at det store flertal, der ikke vælger at se den slags, ikke udmærket er klar over, at halshugning, tortur etc. er modbydeligt, forfærdeligt, ondt - og at det findes i verden?

Vil du også forsvare, at folk ser seksuelle overgreb på små børn, fordi de vil “se sandheden i øjnene”? Mener du, at folk, der ikke ser videoer af voldtægter og mishandling af børn, lukker øjnene for, at det er grusomt? 

Og hvad er det iøvrigt for en “sandhed”, selve “sandheden i den her verden”, som du kalder den? Er dén ekstreme, hæslige, lillebitte flig af virkeligheden virkelig selve sandheden i denne verden i dine øjne? Jeg ville sige, at det er en ekstrem og uforståelig og modbydelig lille del af menneskelivet og virkeligheden - og at der gudskelov er utallige andre sandheder i den verden, vi sætter vores børn ind i.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2018

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er ikke troll overhovedet. Det bliver jeg ikke af at du ikke forstår. 

Jeg forstår ikke at man vil lukke øjnene for sandheden i den her verden. 

Jeg siger jeg ville se den hvis jeg havde psyken. Men det har jeg ikke. Og dermed er behovet der heller ikke da psyken overskygger behovet. 

Synes det er sørgeligt at folk stempler folk som psykopater fordi de selv bare vil lukke øjnene for den verden de selv sætter børn ind i. 

Man lukker vel ikke øjnene alene fordi man ikke vil se detaljer? Jeg kan levende forestille mig den angst, den smerte, den helt igennem umenneskelige oplevelse de to piger fik som det sidste i deres liv - det behøver jeg ikke at se. 

Jeg kan også levende forestille mig, den angst, de smerter osv ved at blive voldtaget. Jeg behøver ikke at overvære en.

Personligt synes jeg det er disrespektfuldt over for de piger at se deres dødskamp - ville jeg også tænke hvis det var en optagelse af en der døde stille i sengen af kræft fx. Det skal jeg da ikke sidde og sovse i af dem nysgerrighed og for ar forstå der er død i verden.

Derudover så er det jo angst og frygt terror lever af, og jeg tror simpelthen ikke på, at man kan se en video af en der bliver slået ihjel uden at blive påvirket, uden at få en lille glød af frygten plantet. Vi skal tage total afstand, men vi skal også vinde ved at tro på det gode, ved ikke at lade frygten tage overtag, ved ikke at begynde at hade et folk, hade de som tror på islam (eller andre religiøse retninger for teorister grundes også i fx en kristen udgave). Vi kan vinde ved at stå sammen mod terror og mod ekstremisme, men sørme ikke ved at se andre blive mishandlet og dræbt og vide, at ja der er ondskab k verden og dyrke hadet.

Anmeld Citér

24. december 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det er en virkelig mærkelig og i mine øjne tåbelig påstand, at man lukker øjnene for “sandheden i den her verden”, fordi man ikke ønsker at se det allerhæsligste og bestialske, mennesker kan udsætte hinanden for. Tror du virkelig, at det store flertal, der ikke vælger at se den slags, ikke udmærket er klar over, at halshugning, tortur etc. er modbydeligt, forfærdeligt, ondt - og at det findes i verden?

Vil du også forsvare, at folk ser seksuelle overgreb på små børn, fordi de vil “se sandheden i øjnene”? Mener du, at folk, der ikke ser videoer af voldtægter og mishandling af børn, lukker øjnene for, at det er grusomt? 

Og hvad er det iøvrigt for en “sandhed”, selve “sandheden i den her verden”, som du kalder den? Er dén ekstreme, hæslige, lillebitte flig af virkeligheden virkelig selve sandheden i denne verden i dine øjne? Jeg ville sige, at det er en ekstrem og uforståelig og modbydelig lille del af menneskelivet og virkeligheden - og at der gudskelov er utallige andre sandheder i den verden, vi sætter vores børn ind i.  

Det der gider jeg ærlig talt ikke svarer på. For det har intet med noget at gøre. 

Og melder mig ud af denne debat fordi folk kan ikke finde ud af at accepterer hinandens forskelligheder men kaster i stedet mudder og bruger beskyldigninger som at være isis støtter osv. 

Synes det er en ufattelig klam tilgang til en debat at man skal blive så personlig 

fy for fanden. Så jeg melder mig ud af debatten. 

Anmeld Citér

24. december 2018

Loa

HBV skriver:

Had til hvem? IS er ikke muslimer, sådan er islam IKKE. 

Mvh en muslim 

Håber det er okay jeg spørger dig. Har du styr på koranen? Vi snakkede nemlig om herhjemme om der står i koranen at de vantro skal slåes ihjel?

Anmeld Citér

24. december 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det der gider jeg ærlig talt ikke svarer på. For det har intet med noget at gøre. 

Og melder mig ud af denne debat fordi folk kan ikke finde ud af at accepterer hinandens forskelligheder men kaster i stedet mudder og bruger beskyldigninger som at være isis støtter osv. 

Synes det er en ufattelig klam tilgang til en debat at man skal blive så personlig 

Jeg er overhovedet ikke personlig, men jeg forholder mig til det, du skriver. Du angiver, at folk, der er uenige med dig, lukker øjnene for sandheden i verden - det er DIN anklage - og det, jeg skriver, har alt med den at gøre. Du vil ikke svare på spørgsmål og uddybe den beskyldning, og så er det ligefrem “klamt” at bede dig begrunde den. 

Anmeld Citér

24. december 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Mor og meget mere skriver:

Jeg er overhovedet ikke personlig, men jeg forholder mig til det, du skriver. Du angiver, at folk, der er uenige med dig, lukker øjnene for sandheden i verden - det er DIN anklage - og det, jeg skriver, har alt med den at gøre. Du vil ikke svare på spørgsmål og uddybe den beskyldning, og så er det ligefrem “klamt” at bede dig begrunde den. 

Argh, i anklager da hende i den grad... ret skal være ret...

Anmeld Citér

24. december 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har læst om disse stakkels piger og jeg vil på ingen måde se videoen.... Synes det er en forfærdelig verden, som vi lever i efterhånden... hvor bliver kærligheden af til vores medmennesker... 

Anmeld Citér

24. december 2018

lineog4

MVM skriver:

Argh, i anklager da hende i den grad... ret skal være ret...

Synes jeg egentlig ikke. Kan godt se, at en skriver man går ISIS ærinde, men det er jo faktisk det flere eksperter, politikere med mere er ude at sige i pressen siden videoen blev kendt. Og det kan jo så debatteres - går man ISIS ærinde eller ej når man vælger at se videoen og måske endda også vise den til andre. Personligt mener jeg svaret er ja, eller i hvert fald de 4 mænds ærinde, for det har været utrolig vigtigt for dem at dele videoen og at den kom langt omkring. Jeg tænker også man understøtter terrorens væsen ved at gå med i frygten, for tror simpelthen ikke på, at man kan se den video som er normalt fungerende væsen, vide den er "virkelig" og være upåvirket. 

Hvad er så diskussionen som jeg ikke mener er anklagende? Det er diskussionen om, hvorvidt man lukker øjnene for det grusomme i verden, når man vælger ikke at se videoen. Jeg tror ikke på, at jeg eller andre behøver at se grusomheder for at forstå de er i verden.

Hvad jeg derimod ikke kan sætte mig ind i er at blive dræbt på den måde, eller at mine børn eller andre jeg holder af bliver. Jeg kan frygte det, jeg fantasere om det, men heldigvis kan jeg ikke forstå det og det kan en video ikke ændre på. 

Og ja så synes jeg virkelig det er disrespektfuldt at sovse i videoen og undskyld jeg synes det er at sovse i andres ulykke at vælge at se den. På samme måde som de der optager video ved ulykker osv. Ja nysgerrighed er en stor drivkraft og den kan sætte vores etik over styr - fair nok og man er ikke et dårligt menneske fordi det sker. Men man skal ikke argumentere for at det er korrekt at gøre fordi man så bedre forstår ondskaben i verden, eller bedre kan hade eller... Man gjorde det fordi man var nysgerrig færdig punktum stop - det var en etisk knapt så fantastisk handling.

Anmeld Citér

24. december 2018

HBV

Loa skriver:

Håber det er okay jeg spørger dig. Har du styr på koranen? Vi snakkede nemlig om herhjemme om der står i koranen at de vantro skal slåes ihjel?

Jeg er bestemt ikke ekspert og koranen er ikke skrevet på mit modersmål, jeg er dansk konvertit. Koranen er selvfølgelig oversat til dansk og der vil utvivlsomt fortabe sig lidt af meningen/nuancerne ved en oversættelse.

Det er ikke tilladt at dræbe kvinder og børn.. Nogle vil måske fortolke at det er ok at dræbe vantro men der står i koranen, at hvis man slår en uskyldig person ihjel ville det svare til, at man havde slået hele menneskeheden ihjel.. Disse kvinder er naturligvis komplet uskyldige.

De 4 mænd har ingen direkte tilknytning til Isis, de er "ensomme ulve".. Isis er heller ikke muslimer, sådan er den sande islam ikke. Det er syge mennesker, der har taget "min/vores" religion som gidsel og som ønsker at få hadet frem i mennesker 

Anmeld Citér

24. december 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det var da meget relevant og havde da absolut noget med dine påstande at gøre. 

Der er nu ingen der er personlige eller beskylder dig for noget.

der bliver skrevet at isis ønsker at vi skal leve i frygt - og det vil opnås ved at se videoer som disse. 

Det er dig der tager alt personligt og hård forsvar fordi du reelt ikke har et svar til noget af det som de andre skriver. 

Vi har alle vores holdninger - disse bliver debatteret da det nu engang er et debatforum. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.