Sex føles som overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Og så blev endnu en tråd ødelagt af folks diskussioner, som intet har med TS at gøre .. Man burde måske have taget den et andet sted, og i det mindste have talt pænt til hinanden på trods af folks forskelligheder..

Ts hvor er det godt, at du har fået snakket med din mand, og at han kan forstå dig og gerne vil finde en løsning.. Dejligt med et rigtigt mandfolk, der tænker på andre .. Derudover vil jeg mene, at det sagtens kan have med aborterne at gøre.. Efter alle mine undersøgelser i forbindelse med graviditet, så kunne jeg på et tidspunkt slet ikke have, at min kæreste gav mig finger.. Jeg følte, at han var ved at undersøge mig ligesom lægerne.. Så psyken gør en del, når man har været udsat for noget ubehageligt

Jeg betragter faktisk min kæreste som et mandfolk, der tænker på andre.

Men jeg ville aldrig trampe hen over hans følelser ved at fortælle ham, at sex med ham føltes som et overgreb. 

Man kan godt formulere sig anderledes. Man kan godt fortælle, at sex er blevet problematisk, og at man tror, det har noget med aborterne at gøre.

Og så ville jeg forklare ham, at det netop ikke er ham, der gør noget forkert.

Og så søge hjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Og så blev endnu en tråd ødelagt af folks diskussioner, som intet har med TS at gøre .. Man burde måske have taget den et andet sted, og i det mindste have talt pænt til hinanden på trods af folks forskelligheder..

Ts hvor er det godt, at du har fået snakket med din mand, og at han kan forstå dig og gerne vil finde en løsning.. Dejligt med et rigtigt mandfolk, der tænker på andre .. Derudover vil jeg mene, at det sagtens kan have med aborterne at gøre.. Efter alle mine undersøgelser i forbindelse med graviditet, så kunne jeg på et tidspunkt slet ikke have, at min kæreste gav mig finger.. Jeg følte, at han var ved at undersøge mig ligesom lægerne.. Så psyken gør en del, når man har været udsat for noget ubehageligt

Det er simpelthen så vildt, at du kalder en mand, der er ok med at have fået en kvinde til at føle sig forgrebet på, for et rigtigt mandfolk. 

Et rigtigt mandfolk, er da en mand, der bliver følelsesmæssigt påvirket af at have pådraget en kvinde den form for følelser. 

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg synes at den her tråd har taget en vild drejning, og ville egentlig ønske jeg kunne slette den.

Min mand er et rigtig mandfolk, og han er ikke ligeglad med han har været med i et scenarie hvor jeg har haft disse følelser. Så den kan vi godt lukke ned lige der.

En anonym skriver noget med aborter og undersøgelser, og mange tak for det det giver faktisk ret god mening at ens grænser kan være blevet overskredet på den måde, det er helt klart noget jeg vil tage til eftertanke. Og tak for opbakningen

Igen skriver jeg lige at jeg er i kontakt med psykolog, og jeg får hjælp så det er der styr på. 

Tak for alle der har svaret med noget direkte til mig, jeg er glad for at i to jer tiden til det

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes at den her tråd har taget en vild drejning, og ville egentlig ønske jeg kunne slette den.

Min mand er et rigtig mandfolk, og han er ikke ligeglad med han har været med i et scenarie hvor jeg har haft disse følelser. Så den kan vi godt lukke ned lige der.

En anonym skriver noget med aborter og undersøgelser, og mange tak for det det giver faktisk ret god mening at ens grænser kan være blevet overskredet på den måde, det er helt klart noget jeg vil tage til eftertanke. Og tak for opbakningen

Igen skriver jeg lige at jeg er i kontakt med psykolog, og jeg får hjælp så det er der styr på. 

Tak for alle der har svaret med noget direkte til mig, jeg er glad for at i to jer tiden til det

Ja man fortryder desværre ofte sine tråde, når folk kommer ud på et sidespor.. 

Og mht. den der kommentar om et rigtigt mandfolk (for kan se, at folk misforstår mig), så mener jeg, at et rigtigt mandfolk netop tænker på andre, lytter til sin partner og hjælper og støtter sin partner fremfor kun at tænke på sine egne behov ..

Anmeld Citér

27. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er da kun godt den ikke er blevet slettet. Du stillede et spørgsmål og fik folks forskellige svar ud fra de informationer de havde og din situation har heldigvis udviklet sig godt.

Drejningen er da en interessant diskussion om hvordan det er hensigtsmæssigt at kommunikere ud fra nogle mere generelle betragtninger. Det er der jo ikke helt enighed om hvordan man gør bedst men det vel egentlig det gode ved et debatforum.

Anmeld Citér

27. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja man fortryder desværre ofte sine tråde, når folk kommer ud på et sidespor.. 

Og mht. den der kommentar om et rigtigt mandfolk (for kan se, at folk misforstår mig), så mener jeg, at et rigtigt mandfolk netop tænker på andre, lytter til sin partner og hjælper og støtter sin partner fremfor kun at tænke på sine egne behov ..

Jamen det har da intet med behov at gøre - følelser opstår, de kan være irrationelle eller rationelle. Manden er da lige så meget berritiget til sine følelser som ts - uanset om de er rationelle. 

Manden kan da lytte og støtte op - men derfor kan han da alligevel få det dårligt med at sex med ham føltes som overgreb, han kan da stadig få svært ved at røre sin partner seksuelt fordi han måske vil være bange for at hans partner får disse følelser om overgreb. 

Han kan da lige så lidt være herre over sine følelser som sin partner. 

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym

mor:) skriver:

Jamen det har da intet med behov at gøre - følelser opstår, de kan være irrationelle eller rationelle. Manden er da lige så meget berritiget til sine følelser som ts - uanset om de er rationelle. 

Manden kan da lytte og støtte op - men derfor kan han da alligevel få det dårligt med at sex med ham føltes som overgreb, han kan da stadig få svært ved at røre sin partner seksuelt fordi han måske vil være bange for at hans partner får disse følelser om overgreb. 

Han kan da lige så lidt være herre over sine følelser som sin partner. 

Med behov menes der seksuelle behov.. At han ikke bare vil have sex og er ligeglad med sin partners følelser 

Anmeld Citér

27. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Med behov menes der seksuelle behov.. At han ikke bare vil have sex og er ligeglad med sin partners følelser 

Man kan altså stadig godt tale om det uden at bruge ordet overgreb.

Anmeld Citér

27. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er der jo ingen der har påstået, men at han kan få det dårligt med sex med sin partner vil vel være forståeligt nok? 

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym

Haha okay jeg lukker den her, for I vil åbenbart bare gerne diskutere om noget, som jeg slet ikke snakker om .. 

Jeg skrev, at jeg synes, at TS's mand er et rigtigt mandfolk, fordi han tænker på hendes behov og ikke bare er en klaphat, der kun er interesseret i sex og så er ligeglad med hendes følelser og behov.. Det var et kompliment til hendes mand som intet har med jeres lille diskussion at gøre, og derfor gider jeg heller ikke skulle diskutere det med jer mere.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.