Lje skriver:
Jeg ved ikke, om det er henvendt til mig, at du skriver "det er vist 3. gang, jeg nævner det". Hvis det er, så føler jeg mig ikke forpligtiget til at respondere på alle debatindlæg i en tråd; i hvert fald ikke, når de intet har at gøre med mit indlæg.
Men jeg vil gerne fortælle dig, hvorfor jeg ikke tror, reservebedster er relevant.
Google "reservebedste" og "København". I 2014 kunnean faktisk få tilskud, som en forsøgsordning, til aktiviteter (barn og reservebedsten). Køen af børn var lang. Da ordningen blev lukket, var der 3 (!) reservebedster tilknyttet ordningen. Alle de andre bedster er sikkert på arbejdsmarkedet. Eller passer egne børnebørn.
Så umiddelbart er forsøg værd men jo - sandsynligvis - ikke en brugbar løsning for alle.
Vh.
Jeg synes så, det er meget relevant, for jeg mener IKKE reservebedstemødre, som skal have betaling for at passe barnet.
Men om en reservebedstemor, som man selv finder. Der sidder masser af ældre kvinder rundt om, som er gået på pension, og som savner en familie.
Og børn, som savner en bedstemor - eller en ekstra bedsstemor, som kan træde til.
Det er "den familie som man selv vælger"
Man kan f.eks. finde dem på facebook eller sætte et opslag op på biblioteket, eller hvor man nu færdes.
Jeg siger ikke, at det er en mulighed for alle, men man kan da forsøge, inden man smider hele ansvaret fra sig.