Syg søn-Hvad med arbejdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.360 visninger
98 svar
146 synes godt om
13. november 2018

Anonym trådstarter

Børnehaven ringede til mig i mandags og sagde at min sn var syg med 39 i feber. Min kollega fik det med, så hun ved at jeg har et sygt barn herhjemme. Jeg fik min kæreste til at hente ham hjem og være hjemme med ham. Jeg har en fridag idag og har været hjemme med ham. Men hvad så med imorgen?? Hvad gør vi? Vi har ingen til at kunne passe vores søn... Han brænder lige nu og er slet ikke klar til at komme afsted imorgen. Vi skal begge på arbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Børnehaven ringede til mig i mandags og sagde at min sn var syg med 39 i feber. Min kollega fik det med, så hun ved at jeg har et sygt barn herhjemme. Jeg fik min kæreste til at hente ham hjem og være hjemme med ham. Jeg har en fridag idag og har været hjemme med ham. Men hvad så med imorgen?? Hvad gør vi? Vi har ingen til at kunne passe vores søn... Han brænder lige nu og er slet ikke klar til at komme afsted imorgen. Vi skal begge på arbejde. 

Du må bede om en akut feriedag.

Anmeld Citér

13. november 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du må bede om en akut feriedag.

Hmm...ja, men hvad med mine omsorgsdage?? Dem kan jeg vel også bruge?? Og hvad hvis han ikke er frisk efter imorgen??

Anmeld Citér

13. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Man bruger enten feriedage eller holder fri uden løn. Sådan er det. Heldigt at du overhovedet har omsorgsdage du kan tage af det er ikke alle forundt  

Anmeld Citér

13. november 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Man bruger enten feriedage eller holder fri uden løn. Sådan er det. Heldigt at du overhovedet har omsorgsdage du kan tage af det er ikke alle forundt  

Nå okay... trodede at man godt kunne bruge omsorgsdage til det. Men det er også ligemeget så må jeg bruge noget ferie på det. Har stadig en uges ferie til gode...

Anmeld Citér

13. november 2018

Babilooo

Du bruger omsorgsdage eller tager en akut fridag. 

Meningen med børns 1. og eventuelt 2. sygedag som nogle har er at man kan finde løsning på problemet i løbet af det døgn med en babysitter.

Hvis du ikke har bedsteforældre, der kan passe vil jeg anbefale dig at få kontakt til en barnepige eller flere du kan trække på når det bliver nødvendigt. En tur med skoldkopper kan snildt tage en uge fra arbejde. I er alt for sårbare hvis I ikke har nogle der kan ringes til. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

13. november 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Du bruger omsorgsdage eller tager en akut fridag. 

Meningen med børns 1. og eventuelt 2. sygedag som nogle har er at man kan finde løsning på problemet i løbet af det døgn med en babysitter.

Hvis du ikke har bedsteforældre, der kan passe vil jeg anbefale dig at få kontakt til en barnepige eller flere du kan trække på når det bliver nødvendigt. En tur med skoldkopper kan snildt tage en uge fra arbejde. I er alt for sårbare hvis I ikke har nogle der kan ringes til. 

Held og lykke med det hele 

Jeg må ringe til arbejdet imorgen tidlig og så må kæresten og jeg skiftes til at bruge vores omsorgsdage... 

Anmeld Citér

13. november 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nå okay... trodede at man godt kunne bruge omsorgsdage til det. Men det er også ligemeget så må jeg bruge noget ferie på det. Har stadig en uges ferie til gode...

Du kan godt bruge omsorgsdage jeg siger bare det er heldigt du har sådan nogen, det har jeg aldrig haft, så det har altid været fri uden løn.

Anmeld Citér

13. november 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du kan godt bruge omsorgsdage jeg siger bare det er heldigt du har sådan nogen, det har jeg aldrig haft, så det har altid været fri uden løn.

Nå okay!! Så misforstod jeg dig! Det troede jeg alle arbejdspladser havde...

Anmeld Citér

13. november 2018

Loa

Jeg havde sgu brugt barn syg. Det er ikke fordi jeg ikke har fuld ud forståelse for arbejdsgiver osv, men seriøst, en babysitter til et sygt barn? Ej det ville jeg sgu ikke byde mit barn. 

Og at bruge ferie og atter ferie hvis ens barn render ind i sygdomme - så kan man blive klandret for ikke at give sit barn ferie i alle de klassiske ferie - så er det sgu også svært

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.