Julegaver .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Møghe skriver:

Som jeg skriver, er der ikke tale om mange flere gaver, men lidt flere. Og børnene har aldrig givet udtryk for, at de er misundelige over vores børns gaver, eller antallet heraf. Og jeg ved mine søskende ville have fortalt mig det, hvis det var tilfældet. 

Jeg er også overbevist om, at børn generelt er meget bedre til at tackle forskelligheder, end vi forældre giver dem kredit for. Milimeterdemokratiet starter et sted, og jeg er sikker på, at man lægger grobunden allerede, når børnene er små, hvis man skal sørge for at afstemme antallet af julegaver til de deltagende. 

Men hvem er det så i din familie som har et problem, hvis dine søskende ville have sagt det til dig, hvis det var deres børn? 

Jeg er overordnet set enig med dig i dine betragtninger om at børn mange gange er gode til at takle forskelligheder, men derfor at det vel iorden at udvise et minimalt hensyn, og måske lade dine børn åbne lidt gaver enten om morgen d. 24 eller fx om morgen d. 25, hvis I er alene der. Det kan være at dine børn også vil syntes det er hyggeligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tommelise skriver:

Jeg bryder mig heller ikke om aftaler om, hvor meget en gave må koste. Det bestemmer hver især selv.

Nej. Det er skrækkeligt.

Min søster blev gift i August og jeg sagde til hende at jeg nok ikke ville kunne give en stor gave. Hvor hendes svar; vi ved godt at du ikke har mange penge, men du har tager dig af vores søn(7,5måned) før og til bryllup. Det er din gave til os.��

Anmeld Citér

18. november 2018

Miia90

Vi giver gaver til dem vi holder jul sammen med, og de bedste vi er sammen med for en hjemmelavet gave samt et billed af deres børnebørn :-D 

Anmeld Citér

18. november 2018

xStinepigen

Anonym skriver:

Nu nærmere julen sig med hastige skridt og den årlige snak angående julegaver er sat ind. En dyr post for mange . For mig er glæden efterhånden væk,  for i vores familie handler efterhånden om penge penge penge og ikke om glæden ved at give og modtage det samme med fødselsdage. Snakken er altid , hvor mange vi er ( hele familien ) og hvor dyrt det er.

ja gaver er en dyr post , men gaver behøver jo ikke nødvendigvis at være dyre for at brunge glæde . 

Igennem tiden er aftalerne ændret for , hvem man giver gaver i takt med familien er vokset. Aftalen de sidste år har været kun børnene giver hinanden gaver, men den aftale er også sløjfet.   ( jeg er ikke enig i dette , men flertallet har talt )

så mit spørgsmål er egenlig mest af den nysgerrige karakter .

hvad gør I med julegaver, hvem giver I gaver ?

Hvilken prisleje ?

Vi har en julegave ordning st vi alle vælger 1 hver især at kæbe gave til, så har vi et beløb på 1000-1500 kr, så alle har 1 at købe til, så alle får en gave, og kan ønske sig noget de har mulighed for at få i stedet for at man kan ønske sig for 100kr et sted og 300 et andet sted. Det fungere rigtigt godt! Og alle børn får selfølgelig gaver af alle

Anmeld Citér

22. november 2018

Tommelise

Loa skriver:

Det er virkelig meget muligt at du synes det, men når deres rådighedsbeløb er temmelig meget højere, gider jeg da ikke føle mig til grin ved at få af vide at de “kun” giver alle andre for 150 til jul (vi plejer at sige ca 200) og de så giver hinanden for sindsygt meget.

Så får de selvfølgelig også “kun” for 150 kr af os i gave. 

Jeg ville også ønske at julen ikke handlede om gaver og penge i den grad det gør, men hvordan man skal komme uden om det, det aner jeg simpelthen ikke.

Men med den indstilling gør du jo netop julen til et spørgsmål om penge.

Jeg kan slet ikke forstå, at man føler sig til grin.

Jeg sætter pris på en gave givet i kærlighed - uanset hvad den har kostet.

Andres rådighedsbeløb interesserer mig ikke.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld Citér

22. november 2018

Loa

Tommelise skriver:

Men med den indstilling gør du jo netop julen til et spørgsmål om penge.

Jeg kan slet ikke forstå, at man føler sig til grin.

Jeg sætter pris på en gave givet i kærlighed - uanset hvad den har kostet.

Andres rådighedsbeløb interesserer mig ikke.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Ja du er nok et bedre menneske end mig 

Anmeld Citér

22. november 2018

Tommelise

Loa skriver:

Ja du er nok et bedre menneske end mig 

Nej, det tror jeg bestemt ikke. Jeg har masser af fejl og mangler.

Men lige præcis det der med gaver - det kan jeg slet ikke forstå, at man gør til et spørgsmål om penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.