Sidste år valgte vi i min familie at holde 100kr jul, så alle gaver man giver er til maks 100kr pr gave.
Det har vi valgt at holde ved i år, så vi har vel gaver for 1600kr ca.
Vi forventer ikke gaver for mere end 100kr pr stk, og det har vi gjort meget klart for hele familien.
Jeg synes også der er stor tendens til at det hele handler om penge, i hvert fald til en af siderne i familien. Og jeg orker simpelthen ikke det ræs, hvor alle skal vide hvad man giver og får for.
En tæt i min familie havde ikke fattet pointen sidste år, og hun skrev til os efter jul (vi havde vist købt en rejse eller bil eller et og andet stort og dyrt) at hun var skuffet over gaverne, og hvordan vi havde råd til den store ting når nu vi ikke kunne give ordentlige gaver.
Jeg blev bare så sur, at man som menneske kan finde på at brokke sig over at få en gave. Jeg fatter det simpelthen ikke! Nå det var et sidespor :b
Men vi giver for 100kr pr person, og det tror jeg vi bliver ved med. For jeg synes ikke der er behov for gaver op i 300-400kr for at vise vi tænker på personen, og gerne vil glæde denne med en gave til jul

Anmeld
Citér