hej igen
Dejligt at jeg ramte hoved på sømmet.
1) Er du tidligere blevet såret meget af en.. en der har misbrugt din tillid?
2) hvordan er dit selvværd? Nogen kan jo have en følelse af at når de blot har deres facade oppe så kan folk lide dem. Men hvis de fjerne laget og fortæller om deres ægte følelser, svagheder, udfordringer osv. så vil ens veninde, partner osv smutte.
I forhold til punkt to så vil jeg blot sige at alle har *dæmoner* - sider som de ikke synes alle skal kende. I forhold er det skønne netop, at man ved at den anden part elsker en på grund af/på trods af netop disse punkter også. Det er det der gør det til en sikker havn når man har noget man tumler med. Det er selvfølgelig også her hvor det gør mest ondt hvis ens tillid bliver misbrugt eller hvis man bliver forladt.
At våge følelser er hårdt fordi de kan blive sårede. Men ikke at våge følelser er ikke at leve i mine øjne. Det frygteligste i min verden ville fx. være at miste mine børn. Men opsiden af den risiko er jo netop at jeg i det daglige oplever den allerstørste kærligehed netop til de to små væsner. Det tro jeg de fleste kan relatere til. Men aldrig om jeg ville have været dem foruden selv om der (gud forbyde det) skulle ske noget med dem. Ja - man risikerer fx at blive skilt. Men våger man ikke pelsen får man heller ikke alle de mange gode år men samhørighed og kærlighed der ligger før et forhold forliser.
Alle de ups and downs er jo det man vokser af ...
Anmeld
Citér