Hvordan vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2018

Babilooo

hej igen

Dejligt at jeg ramte hoved på sømmet.

1) Er du tidligere blevet såret meget af en.. en der har misbrugt din tillid?

2) hvordan er dit selvværd? Nogen kan jo have en følelse af at når de blot har deres facade oppe så kan folk lide dem. Men hvis de fjerne laget og fortæller om deres ægte følelser, svagheder, udfordringer osv. så vil ens veninde, partner osv smutte.

I forhold til punkt to så vil jeg blot sige at alle har *dæmoner* - sider som de ikke synes alle skal kende. I forhold er det skønne netop, at man ved at den anden part elsker en på grund af/på trods af netop disse punkter også. Det er det der gør det til en sikker havn når man har noget man tumler med. Det er selvfølgelig også her hvor det gør mest ondt hvis ens tillid bliver misbrugt eller hvis man bliver forladt.

At våge følelser er hårdt fordi de kan blive sårede. Men ikke at våge følelser er ikke at leve i mine øjne. Det frygteligste i min verden ville fx. være at miste mine børn. Men opsiden af den risiko er jo netop at jeg i det daglige oplever den allerstørste kærligehed netop til de to små væsner. Det tro jeg de fleste kan relatere til. Men aldrig om jeg ville have været dem foruden selv om der (gud forbyde det) skulle ske noget med dem. Ja - man risikerer fx at blive skilt. Men våger man ikke pelsen får man heller ikke alle de mange gode år men samhørighed og kærlighed der ligger før et forhold forliser.

Alle de ups and downs er jo det man vokser af ... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Som jeg opfatter det vil du ikke et fast forhold?

Jeg ved ikke hvad jeg vil. Inderst inde vil jeg gerne have et fast forhold. Men jeg er bange, bange for at blive revet fra hinanden igen. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

hej igen

Dejligt at jeg ramte hoved på sømmet.

1) Er du tidligere blevet såret meget af en.. en der har misbrugt din tillid?

2) hvordan er dit selvværd? Nogen kan jo have en følelse af at når de blot har deres facade oppe så kan folk lide dem. Men hvis de fjerne laget og fortæller om deres ægte følelser, svagheder, udfordringer osv. så vil ens veninde, partner osv smutte.

I forhold til punkt to så vil jeg blot sige at alle har *dæmoner* - sider som de ikke synes alle skal kende. I forhold er det skønne netop, at man ved at den anden part elsker en på grund af/på trods af netop disse punkter også. Det er det der gør det til en sikker havn når man har noget man tumler med. Det er selvfølgelig også her hvor det gør mest ondt hvis ens tillid bliver misbrugt eller hvis man bliver forladt.

At våge følelser er hårdt fordi de kan blive sårede. Men ikke at våge følelser er ikke at leve i mine øjne. Det frygteligste i min verden ville fx. være at miste mine børn. Men opsiden af den risiko er jo netop at jeg i det daglige oplever den allerstørste kærligehed netop til de to små væsner. Det tro jeg de fleste kan relatere til. Men aldrig om jeg ville have været dem foruden selv om der (gud forbyde det) skulle ske noget med dem. Ja - man risikerer fx at blive skilt. Men våger man ikke pelsen får man heller ikke alle de mange gode år men samhørighed og kærlighed der ligger før et forhold forliser.

Alle de ups and downs er jo det man vokser af ... 

Nu svarer jeg lige denne først. For kan ikke rigtig få ordene frem til den anden du skrev udover st du virkelig rammer hovedet på sømmet. Og det meste du skriver er helt korrekt opfattet.

for at besvare dine spørgsmål. 

1) ja jeg er blevet sårer frygteligt. En mand der skjulte et års misbrug og en masse utroskab. Det rev mig fuldstændig fra hinanden. 

2) mit selvværd er dårligt. Jeg føler ikke er er god nok for nogen andet end der seksuelle. Føler ikke jeg er værd at elske for hvorfor skulle min eks ellers være mig utro når vi havde det godt sammen. Vi manglede intet i forholdet. Ved godt det er en irrationel tanke. Men det er sådan jeg føler. Og derfor har jeg lukket mine følelser totalt i og bygget en kæmpe facade op omkring mig. 

Der er ingen der ved hvem den rigtige mig er - begynder endda selv at blive meget i tvivl om hvem jeg er fordi muren er blevet så høj og jeg er begyndt at lukke mig selv ude også. 

Jeg vil rigtig gerne indenfor igen og have et fast forhold igen hvor jeg kan føle mig tryg og tilfreds. Men som nævnt tidligere. Så tør jeg ikke. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Forstår udemærket godt din undren. Men har været et meget dårligt sted i mit liv hvor jeg var meget kold og kynisk og (undskyld mit franske) pisse ligeglad med andre. Bare jeg fik hvad jeg havde brug for så var jeg tilfreds. 

Jeg har ændret mig meget indenfor det sidste halve års tid. Og fået det meget bedre med mig selv som gør at ser har givet mig en samvittighed igen  

Det godt at høre du har fået det bedre og det var bestemt bare fordi jeg kunne høre du jo har rigtig meget samvittighed i den her situation, og ikke kunne sammensætte det med den anden. 

Håber de mænd har været ærlige overfor deres koner. Havde det ikke været dig, havde det nok været en anden. Ikke at det gør det okay. Men det kan jo ikke gøres om og tænker ikke du har brug for at blive klandret for dét mere end du selv nok har gjort. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Babilooo

Det er ikke sundt kun at føle sig noget vær seksuelt. For langt de fleste uden penge til plastikkirugi går det kun en vej med useendet.

Du er så megte mere værd som menneske, og lige nu virker det til at du også selv har glemt det.... ikke kun andre.

Hvis du kun værdsætter dig selv som seksuelt *instrument*, så vil du også have svært ved at andre skal se dig som andet.

Du har faktisk fundet en mand som ingen bindinger har der gerne vil dig - og ikke kun dit udseende. 

Det er dejligt at du er kommet mere i kontakt med dine følelser at du får større samvittighed... noget af muren er brudt ned. Men det virker som om at du har brug for hjælp fra en professionel.

Hvad tænker du selv om det forslag? 

og hvis du gerne vil væk fra kun at tænke dig selv havende en seksuel værdi - så ville jeg ikke invoveret mig i dørmanden. Det bekræfter dig kun og får dig ikke videre. Blot en tanke

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det godt at høre du har fået det bedre og det var bestemt bare fordi jeg kunne høre du jo har rigtig meget samvittighed i den her situation, og ikke kunne sammensætte det med den anden. 

Håber de mænd har været ærlige overfor deres koner. Havde det ikke været dig, havde det nok været en anden. Ikke at det gør det okay. Men det kan jo ikke gøres om og tænker ikke du har brug for at blive klandret for dét mere end du selv nok har gjort. 

Ved ærlig talt ikke om de har fortalt deres kærester/koner det. Men tvivler faktisk på der. Den sidste så jeg i over et år og han har aldrig fortalt det og gør det heller aldrig er jeg sikker på. 

Men du har ret. Har ikke brug for at blive klandret og dunket i hovedet. Det har jeg gjort rigeligt det sidste halve år fra jeg sluttede det med ham den sidste der varede over et år 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det er ikke sundt kun at føle sig noget vær seksuelt. For langt de fleste uden penge til plastikkirugi går det kun en vej med useendet.

Du er så megte mere værd som menneske, og lige nu virker det til at du også selv har glemt det.... ikke kun andre.

Hvis du kun værdsætter dig selv som seksuelt *instrument*, så vil du også have svært ved at andre skal se dig som andet.

Du har faktisk fundet en mand som ingen bindinger har der gerne vil dig - og ikke kun dit udseende. 

Det er dejligt at du er kommet mere i kontakt med dine følelser at du får større samvittighed... noget af muren er brudt ned. Men det virker som om at du har brug for hjælp fra en professionel.

Hvad tænker du selv om det forslag? 

og hvis du gerne vil væk fra kun at tænke dig selv havende en seksuel værdi - så ville jeg ikke invoveret mig i dørmanden. Det bekræfter dig kun og får dig ikke videre. Blot en tanke

Selvfølgelig er det ikke sundt. Og det ved jeg godt det ikke er. Derfor er jeg også røget så langt ud hvor jeg lukker mig selv ude af mit eget liv for at føle så lidt som muligt. 

Jeg ville meget gerne have en coach eller psykolog eller hvad det skulle være. Men har simpelthen ikke økonomien til det. 

Men jeg kæmper og arbejder med mig selv 

har sagt ja til daten med familie faren i aften også må jeg bare være ærlig overfor ham og fortælle at jeg kæmper med mine følelser og det er små skridt. 

Dørmanden er stadig min gode ven. Så ham vil jeg selvfølgelig stadig snakke med. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Selvfølgelig er det ikke sundt. Og det ved jeg godt det ikke er. Derfor er jeg også røget så langt ud hvor jeg lukker mig selv ude af mit eget liv for at føle så lidt som muligt. 

Jeg ville meget gerne have en coach eller psykolog eller hvad det skulle være. Men har simpelthen ikke økonomien til det. 

Men jeg kæmper og arbejder med mig selv 

har sagt ja til daten med familie faren i aften også må jeg bare være ærlig overfor ham og fortælle at jeg kæmper med mine følelser og det er små skridt. 

Dørmanden er stadig min gode ven. Så ham vil jeg selvfølgelig stadig snakke med. 

Det lyder godt med daten i aften. Og det at fortælle ham at det er små skridt er jo bestemt også at åbne op.

Jeg ved at blandt andet Manning Inspire (en coach uddannelsesvirksomhed) gerne vil have folk som deres elever kan coache - enten in person eller over skype. jeg har prøvet begge dele om det fungere fint.

Det er Sofia Manning der står for uddannelsen - og eleverne har brug for *forsøgskaniner* til at coache.

Det kunne være en gratis måde at få noget coaching..

Du kan eventuelt tage kontakt til kontaktpersonen hos Manning Inspire? 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det lyder godt med daten i aften. Og det at fortælle ham at det er små skridt er jo bestemt også at åbne op.

Jeg ved at blandt andet Manning Inspire (en coach uddannelsesvirksomhed) gerne vil have folk som deres elever kan coache - enten in person eller over skype. jeg har prøvet begge dele om det fungere fint.

Det er Sofia Manning der står for uddannelsen - og eleverne har brug for *forsøgskaniner* til at coache.

Det kunne være en gratis måde at få noget coaching..

Du kan eventuelt tage kontakt til kontaktpersonen hos Manning Inspire? 

Jeg har det ikke så godt med at skulle være forsøgskanin for nogle elever. 

Det er er ret følsomt emne for mig i forvejen og skulle åbne mig med alle de ting jeg har gjort og skal væk fra. 

Jeg skal “bare” begynde at tro på mig selv. 

Men i herinde (specielt nu med dit hovedet på sømmet indlæg) hjalp mig da til attaché i mod daten idag og ikke flygte som jeg plejer. Godt nok har jeg ikke afskrevet dørmanden endnu. Men det er stadig et skridt at sige ja til ham jeg frygter mest 

Anmeld Citér

18. september 2018

Babilooo

Det er nu ikke farligt .. og de stiller sig kun spørgsmål du kan tænke over. 

Rigtig mange held og lykke med i aften

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.