Anonym skriver:
Ved ikke helt hvor jeg er i mig liv. Følelser skræmmer mig rigtig meget. Og når fyrer kommer for tæt på så skubber jeg dem væk.
Gennem de sidste 2 år har jeg levet en Samantha (sex and tre City) tilværelse til jeg kalde det hver anden weekend når der er børnefri. Helst gifte mænd så følelser ikke kunne blive et issue (ikke noget jeg er stolt af)
mht faktum. Så er agressivitet ikke en af dem. Jeg kender meget til steroider og har mange venner der tager dem. Ingen af dem ændre adfærd på nogen måde. M har heller aldrig været aggressiv i de år jeg har kendt ham. Og han er endda dørmand.
Nysgerrigheden er bare stor til dørmanden men også til familiefaren. Forskellen er bare det ene er kun seksuel nysgerrighed og det andet er mere dybdegående nysgerrighed
Jeg synes at din første sætning siger meget.
Nu giver jeg dig det billede jeg får af din situation:
Du er 11 år ældre end dørmanden.. da en dørmand vel ikke er under 20 så går jeg udfra, at du mindst er i 30'erne.
Du lever stadigvæk et Samantha liv med sene nætter og et stamsted.
Når der er følelser involveret flytter du videre til det næste spændende udforpligtende forhold/romance. Helst gifte mænd fordi du ved, at de ikke vil et seriøst forhold. Du er ikke stolt af det, men så skræmt af følelser, at det helt klart er at foretrække.
Jeg ved ikke om du inderst ind søger en *sjæleven*. En som du kan stole 100 pct på og have tillid til og dele følelser med ... men hvis det er tilfældet vil det være ret normalt i din alder. Jeg tror ikke du nødvendigvis ønsker at være en fri fugl. Du er blot din egen største barriere... fordi du er bange.
Det væsenligste spørgsmål er ikke om du skal knalde den ene eller anden af de to herre :-) Jeg synes det væsentlige spørgsmål er hvad der gør dig så bange for følelser og intimitet med andre. Det er jo ikke kun i forhold til ens partner, at det er vigtigt at kunne tale om følelser. Det gælder jo også ifht. andre i ens familie, venner osv. Jeg synes personligt man går glip af meget hvis man ikke tør åbne sig op og have tillidt og vise følelser for andre.
Ud fra det korte du har skrevet vil jeg derfor sige at du måske med fordel kunne overveje at tale med en psykolog eller coach. Og måske finde frem til 'hvor du er i livet* og hvordan du kan takle at komme tæt på andre - på en anden måde end at bage på gifte mænd eller flygte.