Børnene hjem fra ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Men havde du været ligeglad med jeres aftale?? Min kæreste går meget op i at man overholder aftaler. Han mener jeg pylrer om dem og at det er derfor vores søn blev så ked af det...

I det tilfælde havde jeg været ligeglad med aftalen ja. De har jo allerede haft en ferie på 12 dage og det er en lang ferie (og de har sikkert hygget sig )  det er jo ikke sådan, at de har stået og grædt da i afleverede og du så straks har vendt bilen og er kørt tilbage. Hvis det var sådan kunne jeg forstå, at farmor var skuffet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men havde du været ligeglad med jeres aftale?? Min kæreste går meget op i at man overholder aftaler. Han mener jeg pylrer om dem og at det er derfor vores søn blev så ked af det...

En 3årig dreng har ikke set sine forældre i 11dage og så græder han og klamre han sig til mig, ja gu fanden havde jeg brudt den, og det tror jeg også farmor havde forstået, hellere det end at hun står med en utrøstelige lille dreng. 

Pylrer? Han skal da sættes ind i børns behov, og hvad pylrer betyder? 

Ringede eller skrev du i det mindste til farmor for at høre til ham? 

Anmeld Citér

4. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis mine børn var på ferie hos bedsteforældre og den ene eller den anden var begyndt at sige de gerne ville hjem - ville jeg lytte og hente barnet allerede der, jeg ville ikke vente bare fordi aftalen var sådan. Det er et barn, og de skal sgu da ikke bare lide og havde hvemve fordi de voksne har lavet en aftale.. Ferien skal vel være positiv for både dem og jer, men det er da ikke en god oplevelse for en 3 årig at opleve at der bare ikke er noget at gøre - fordi mor og far VIL have 12 dage alene? Altså Wtf. 

Kunne forstå hvis i var bortrejst og ikke kunne hente, men det var i ikke. Og hvis i var, ville jeg have haft SÅ ondt i maven over et barn der kkke var klar til så lang en ferie endnu og at JEG som voksen havde fejlvurderet på mine børns vejne hvad der kunne lade sig gøre. 

Din kæreste lyder som om han ingen føling har med børn og slet ikke sætter deres behov som en prioritet.. jeg forstår godt han bliver ærgelig over at hans planer for aftenen blev spoleret, men som voksen og som far, burde han vide at ungerne bare er meget vigtigere.. 

så nej, du er ikke forkert på den. Men havde det været mig, havde jeg hentet allerede første dag den lille bad om at komme hjem. Det er da så flot at han selv siger til når det er nok! Støt op om det! At man bliver hørt når man ytre sine følelser. Alt andet er da for underligt i min verden.. og hvad lærer det ham på sigt? 

Din kæreste skal huske at det er jer voksne der har lavet en aftale. Ikke ungerne.. og nej, at en 3 årig har sagt ja til 12 dage hos bedsteforældre betyder ikke at han var indforstået med aftalen.. han aner ikke hvor længe 12 dage er! 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

De har været væk 12 (!!!) dage - må sige jeg synes det er crazy lang tid  - så skid da hul i en aftale...- I har haft rigeligt med tid uden børn !! Kan så heller ikke forstå at I kører forbi 

Har har et meget tæt forhold til deres farmor og farfar og er hos dem hveranden weekenden så det er ikke fordi det er helt nyt eller fremmede for dem at komme op til dem. Der er SÅ mange børn at lege med ved deres kvarter så vi har ikke haft dårlig samvittighed over at de skulle være hos dem. De jubler altid når de skal op til deres farmor og farfar. Ingen tvivl om at de har det super godt hos dem!! Det er kun den ene gang i året at det er så længe hos dem. 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

I det tilfælde havde jeg været ligeglad med aftalen ja. De har jo allerede haft en ferie på 12 dage og det er en lang ferie (og de har sikkert hygget sig )  det er jo ikke sådan, at de har stået og grædt da i afleverede og du så straks har vendt bilen og er kørt tilbage. Hvis det var sådan kunne jeg forstå, at farmor var skuffet. 

Farmor er overhovedet ikke skuffet. Det er far der er det...

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

En 3årig dreng har ikke set sine forældre i 11dage og så græder han og klamre han sig til mig, ja gu fanden havde jeg brudt den, og det tror jeg også farmor havde forstået, hellere det end at hun står med en utrøstelige lille dreng. 

Pylrer? Han skal da sættes ind i børns behov, og hvad pylrer betyder? 

Ringede eller skrev du i det mindste til farmor for at høre til ham? 

Vi tog jo børnene med hjem..??..

Han mener at jeg pylrer om mine børn ret tit. Hvis jeg i følge ham ikke havde pylret om dem så havde vores søn ikke været så ked af det og ville med hjem. Men jeg tænker bare at det er ganske normalt at savne sine forældre i den alder...

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym

Et barn der ydre ønske om at komme hjem skal da hjem .

Ved godt ved en putte situation kan man være lidt pylret så det lidt noget andet . Hvis det er på 1 dagen. 

Ja 12 dage er længe men ved at børn virkelig får minder for livet ved disse ferier.  

Vores 6 årig er på sådan en ferie spontan er det endt med at trække ud og han har ikke tid til at tage hjem.  

Syntes det er dybt egoistisk at køre forbi også ikke tage dem med hjem.  Du vidste jo godt hvad det jo højst sandsynligt ville ende ud med .

Og din kæreste et vel skuffet over at i kørte derover.  

Anmeld Citér

4. august 2018

Soonmom

Altså jeg håber I har skulle noget meget vigtigt og ikke havde andre muligheder, siden de har været der i 12 dage, det er satme lang tid, en tommelfingeregl er antal overnatninger = antal år. Så en på 3 år er det ca 3 overnatninger, der er laaaangt til 12.

og fuldstændig grotesk latterligt at I køre forbi og havde tænkt jeg at køre igen uden børn, hvorfor satte I ham så ikke bare af og lod være med at gå ind ? - barnet reagerer jo fuldstændig efter bogen

Anmeld Citér

4. august 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Har har et meget tæt forhold til deres farmor og farfar og er hos dem hveranden weekenden så det er ikke fordi det er helt nyt eller fremmede for dem at komme op til dem. Der er SÅ mange børn at lege med ved deres kvarter så vi har ikke haft dårlig samvittighed over at de skulle være hos dem. De jubler altid når de skal op til deres farmor og farfar. Ingen tvivl om at de har det super godt hos dem!! Det er kun den ene gang i året at det er så længe hos dem. 

Det er dejligt med et godt forhold til bedsteforældre  - det har mine også  Jeg synes dog stadig 12 dage er laaang tid - både for børn, bedsteforældre og forældre ! Jeg ville mangle mine børn ret hurtigt  - selvom de kan være trælse  Og det er heller ikke meget fri I i forvejen har med dem, hvis I kun har dem hver anden weekend...?!

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Et barn der ydre ønske om at komme hjem skal da hjem .

Ved godt ved en putte situation kan man være lidt pylret så det lidt noget andet . Hvis det er på 1 dagen. 

Ja 12 dage er længe men ved at børn virkelig får minder for livet ved disse ferier.  

Vores 6 årig er på sådan en ferie spontan er det endt med at trække ud og han har ikke tid til at tage hjem.  

Syntes det er dybt egoistisk at køre forbi også ikke tage dem med hjem.  Du vidste jo godt hvad det jo højst sandsynligt ville ende ud med .

Og din kæreste et vel skuffet over at i kørte derover.  

Nej, det var min kærestes beslutning at køre derover. Ikke min!! Han sagde at vi lige kunne gå ind til dem når nu vi skulle aflevere hans lillebror

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.