Børnene hjem fra ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.558 visninger
51 svar
264 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2018

Anonym trådstarter

Mine børn har været på ferie hos deres farmor og farfar i 12 dage.... 

Min kæreste og jeg havde aftalt at jeg idag lørdag skulle hente vores søn og vores datter søndag, da hun gerne ville blive. Vores søn havde i kogle dage sagt at han gerne ville hjem. 

Vi var så ude at spise igår sammen med min kærestes bror og efter maden kører vi lige op til deres forældre da min kærestes bror bor hos dem i weekenden da han ellers bor i København. 

Da vi skal til at sige farvel begynder min søn at græde helt vildt og siger at han gerne vil med hjem. Min hjerte bliver knust og jeg kan ikke ha at han bliver så ked af det. Han knuger sig ind til mig. 

Jeg siger at jeg altså har det skidt med det. Så flejner min kæreste fuldstændig og bliver mega sur og siger så find da for fanden ud af hvad du vil!!! Han siger også til hans mor at hun/jeg vil have vores søn med hjem. Det skal lige siges at det her foregår sent om aftenen. Så kommer vores datter og hun siger at hun også gerne vil med hjem. 

Vi kører hjem og min kæreste er stadig mega sur og siger at jeg ikke kan være bekendt at bryde vores aftale med hvornår vi skulle hente dem. Jeg forklarer ham at jeg ikke bare kunne gå fra mit grædende barn, men det er han ligeglad med. Han siger at jeg skulle være mere stærk og stå ved vores aftaler. 

Forinden havde han købt roser til mig så jeg kunne tænke mig at han havde planer om at vi skulle hygge os om aftenen sammen efter vi kom hjem. Men han gik direkte i seng. 

Har jeg på nogen måde gjort noget forkert?? Jeg har også dårlig samvittighed over for deres farmor og farfar da jeg føler at de bare blev revet væk fra dem og ikke fik sagt ordentlig farvel efter en god lang ferie hos dem. Overvejer at skrive til deres farmor hvordan jeg har det..?..

Hvad mener I?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2018

AlwaysAno

Hvor gamle er børnene?

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Hvor gamle er børnene?

Vores datter er 6, bliver snart 7 og vores søn er 3 1/2

Anmeld Citér

4. august 2018

Liland

Profilbillede for Liland

Jeg havde også taget dem med hjem, men undrer mig over at i vælger at køøre forbi hans forældre når i nu ved at det ene barn savner jer?

det er da at puste til ilden, det er da klart at han bliver ked af det, når han ikke har set jer i 12 dage, for et barn er der lang tid til "i morgen" og et begreb der kan være svært at forstå.

i skulle slet ikke være kørt der forbi, men det er bare min mening

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Jeg havde også taget dem med hjem, men undrer mig over at i vælger at køøre forbi hans forældre når i nu ved at det ene barn savner jer?

det er da at puste til ilden, det er da klart at han bliver ked af det, når han ikke har set jer i 12 dage, for et barn er der lang tid til "i morgen" og et begreb der kan være svært at forstå.

i skulle slet ikke være kørt der forbi, men det er bare min mening

Nej, du har ret. Så havde vi undgået vores situation vi er i nu.... Det var dumt....

Anmeld Citér

4. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg vil sige  at jeg synes, at I skal hente dem (uanset deres alder) 12 dage er længe at være væk fra begge forældre og måske er det bare blevet for meget for dem nu. Hvis i bare kan hente dem, synes jeg i skal gøre det. 

Anmeld Citér

4. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mine børn har været på ferie hos deres farmor og farfar i 12 dage.... 

Min kæreste og jeg havde aftalt at jeg idag lørdag skulle hente vores søn og vores datter søndag, da hun gerne ville blive. Vores søn havde i kogle dage sagt at han gerne ville hjem. 

Vi var så ude at spise igår sammen med min kærestes bror og efter maden kører vi lige op til deres forældre da min kærestes bror bor hos dem i weekenden da han ellers bor i København. 

Da vi skal til at sige farvel begynder min søn at græde helt vildt og siger at han gerne vil med hjem. Min hjerte bliver knust og jeg kan ikke ha at han bliver så ked af det. Han knuger sig ind til mig. 

Jeg siger at jeg altså har det skidt med det. Så flejner min kæreste fuldstændig og bliver mega sur og siger så find da for fanden ud af hvad du vil!!! Han siger også til hans mor at hun/jeg vil have vores søn med hjem. Det skal lige siges at det her foregår sent om aftenen. Så kommer vores datter og hun siger at hun også gerne vil med hjem. 

Vi kører hjem og min kæreste er stadig mega sur og siger at jeg ikke kan være bekendt at bryde vores aftale med hvornår vi skulle hente dem. Jeg forklarer ham at jeg ikke bare kunne gå fra mit grædende barn, men det er han ligeglad med. Han siger at jeg skulle være mere stærk og stå ved vores aftaler. 

Forinden havde han købt roser til mig så jeg kunne tænke mig at han havde planer om at vi skulle hygge os om aftenen sammen efter vi kom hjem. Men han gik direkte i seng. 

Har jeg på nogen måde gjort noget forkert?? Jeg har også dårlig samvittighed over for deres farmor og farfar da jeg føler at de bare blev revet væk fra dem og ikke fik sagt ordentlig farvel efter en god lang ferie hos dem. Overvejer at skrive til deres farmor hvordan jeg har det..?..

Hvad mener I?? 

jeg tænker også hvor gamle børnene er. 

Men forstår ikke hvorfor I kører derop aftenen før, man ved jo at børnene kan finde på at reagere og vil med hjem, især efter såå mange dage. 

Hvis mine børn havde reageret sådan, havde jeg enten blevet hos farmor og farfar eller taget dem med, ikke om jeg var kørt fra et skrigende og klamerende barn.

og hvis min kæreste havde reageret på den måde, havde jeg flejnet. Ja måske havde han planlagt noget, men de er børn, og I kunne jo stadigvæk hygge selvom at børnene sov hjemme. 

Jeg har talt med store bogstaver til ham.

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg vil sige  at jeg synes, at I skal hente dem (uanset deres alder) 12 dage er længe at være væk fra begge forældre og måske er det bare blevet for meget for dem nu. Hvis i bare kan hente dem, synes jeg i skal gøre det. 

Men havde du været ligeglad med jeres aftale?? Min kæreste går meget op i at man overholder aftaler. Han mener jeg pylrer om dem og at det er derfor vores søn blev så ked af det...

Anmeld Citér

4. august 2018

Carina:-)

12 dage er meget længe for en på 3 

Personligt havde jeg henter ham længe før især med tanke på han beder om at komme hjem.

Så nej du har inter gjort forkert.

Måske en anden gang børnenes alder kan være i tankerne også ved din kæreste når der aftales ferie. 

Anmeld Citér

4. august 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Men havde du været ligeglad med jeres aftale?? Min kæreste går meget op i at man overholder aftaler. Han mener jeg pylrer om dem og at det er derfor vores søn blev så ked af det...

De har været væk 12 (!!!) dage - må sige jeg synes det er crazy lang tid  - så skid da hul i en aftale...- I har haft rigeligt med tid uden børn !! Kan så heller ikke forstå at I kører forbi 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.