Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
MoarHvidovre skriver:

Vores børn på 9 og snart 11 år kommer ikke til overnatning eller laver noget med deres bedsteforældre i deres ferier og har aldrig gjort det.

Hvis jeg spørger om de vil passe dem, så gør de det gerne.

Jeg har bare måtte bide i det sure æble og acceptere, at mine børn aldrig får det med deres bedsteforældre og tænke, at jeg ALDRIG selv bliver sådan!

Har du spurgt om de vil have dem på ferie? Det lyder som om dine forældre er lidt som mine og ikke selv byder sig til, men at det egentlig ikke er fordi de ikke vil.. måske tænker de bare ikke over det, eller også tænker de måske at i sikkert allerede har masser af planer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mor11 skriver:

Har du spurgt om de vil have dem på ferie? Det lyder som om dine forældre er lidt som mine og ikke selv byder sig til, men at det egentlig ikke er fordi de ikke vil.. måske tænker de bare ikke over det, eller også tænker de måske at i sikkert allerede har masser af planer? 

Ja, jeg har spurgt og der kommer altid 100 dårlige undskyldninger. Man opgiver bare på et tidspunkt

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Her har mormor tilbudt at have den store i 5 dage, men den lille vil hun ikke have. Det gør mig ret ked af det, at den lille bliver valgt fra. 

Farfar og farmor har sagt at de gerne vil passe, hvis jeg synes det bliver for hårdt at have begge børn selv. Det har jeg takket nej til, da jeg godt selv kan passe mine børn. Tilbød de det fordi de gerne ville være sammen med børnene, så havde de da fået dem en dag. 

Jeg ville ønske at bedsteforældrene gad børnene noget mere, men heldigvis har vi en fantastisk moster og en super skøn reserve olde

Anmeld Citér

3. august 2018

Skouboe

Vores unger er 8 og 9.

Min mor og hendes nye mand (min far døde i 2011) arbejder begge to og de plejer at have ungerne en uges tid i sommerferien og det har de haft nogle år. De har dem også i diverse helligdage mv.

Mine svigerforældre er på pension og har dem som det lige passer ind. Som regel 4-7 dage i sommerferien og diverse weekender.

Begge hold bedsteforældre gør i øvrigt meget ud af at samle deres børnebørn (de fleste er relativt tæt aldersmæssigt) , så de har flere samtidigt, så ungerne får nogle gode minder om at lege sammen allesammen. 

Mine svigerforældre holder også julebag/julehygge for børnebørnene, og min mor og hendes mand kommer sidste weekend i november og pynter hele vores hus op til jul, da jeg ikke bryder mig om julepynt, og hun mener det grænser til børnemishandling at vores børn ikke er ved at drukne i julepynt . 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler

Er lidt i tvivl om jeg forstår spørgsmålet korrekt .. de opfører sig umiddelbart ikke anderledes - om det er sommer eller vinter.

Mormor + morfar har brugt 4-5 dage af deres ferie sammen med os, farmor + farfar har travlt (de har ikke ferie pt), men dem skal vi se i løbet af denne måned, hvor vi så ser mindre til mine forældre fordi de holder ferie. 

Anmeld Citér

4. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Her har mormor tilbudt at have den store i 5 dage, men den lille vil hun ikke have. Det gør mig ret ked af det, at den lille bliver valgt fra. 

Farfar og farmor har sagt at de gerne vil passe, hvis jeg synes det bliver for hårdt at have begge børn selv. Det har jeg takket nej til, da jeg godt selv kan passe mine børn. Tilbød de det fordi de gerne ville være sammen med børnene, så havde de da fået dem en dag. 

Jeg ville ønske at bedsteforældrene gad børnene noget mere, men heldigvis har vi en fantastisk moster og en super skøn reserve olde

Men er du sikker på, at farmor og farfar ikke gerne vil være sammen med børnene og bare har formuleret det lidt anderledes? Synes, det er synd for ungerne, at de ikke får en dag med farmor og farfar, bare fordi du godt kan selv. De ville vel ikke tilbyde det, hvis de ikke havde lyst til at være sammen med deres børnebørn. 

Anmeld Citér

4. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvor gamle er børnene? 

Har du spurgt mormor hvorfor den lille er inviteret? Måske at hun gerne vil lave noget med den store.. give hende alenetid..

A

Angående farmor og farfar, de tilbød at tag dem, så er det vel fordi de gerne vil, de formulerede det nok bare forkert. Igen har du spurgt ind til grunden?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.