Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2018

Hallopolina

Anonym skriver:

Skønt med sådan et tæt forhold. Er dine forældre gået på pension/efterløn?

Nej de arbejder begge, men de bruger deres fritid på deres børn og børnebørn. Min mor har desuden et job, hvor hun kan have mit barn med. Det har hun haft nogle gange. 

Min bror er også meget engageret, det samme er oldemødrene. Så vi er meget heldige.

vi tager snart på ferie med min bror. Det bliver skønt. Mit barn er meget knyttet til min del af familien❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

Anonym

Mormor/morfar: Vi har lige været flere uger sammen i sommerhus, og så passede de børnene en dag, så jeg kunne tage på bytur med en veninde. De stiller op for børnebørnene, når de kan, og møder gerne til skoleforestillinger osv hvor børnene deltager. 

Farmor/farfar: De passer i hverdagen, hvis der er behov for det pga arbejde. Men ud over direkte krisehjælp ser vi dem ikke. Jeg har sagt mange gange, at hvis de har lyst til at gøre noget sammen med børnebørnene, eller have dem lidt ekstra på besøg eller noget, så er det helt fint. Men de er ikke interesserede.  De møder heller ikke på skoleforestillinger eller andre ting, børnene deltager på, selvom børnene inviterer dem. Det, synes jeg, er lidt trist.

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øv, det er jeg da ked af at høre. Det er mig en gåde, hvordan man kan forskelbehandle sine børn på denne måde...

Jeg forstår det heller ikke

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Tre børn 3år 6år og 4år. Nej de leger mega godt sammen alle 3. Og dem på 3 og 4 skaber sig ikke overfor bedsteforældrene det er kun os forældre det går udover  vi får altid at vide at det er så dejligt og nemt og de bare tuller rundt og leger så fint. Og jeg tror på dem. Min far sender videoer løbende så jeg kan se de bare hygger. 

Nå, sådan . Det lyder dejligt - min mor kan dårligt overskue to børn på henholdsvis 4 og 5 år

Anmeld Citér

1. august 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Her er det kun mormor, morfar og 2 oldemødre der er inde i billedet, da min datter er donorbarn  Mormor og morfar henter den lille i vuggestue mandag + tirsdag og tirsdag spiser de så aftensmad med os. De er begge tit med på forskellige udflugter. 

Og her i August mdr. overnatter hun 2 nætter (Ikke sammenhængende) hos dem - Så mor her kan få lidt alenetid! Og senere på mdr. tager vi til Grækenland med dem 

Oldemødrene er der lidt forskel på - Min mors mor er MEGA meget på!! Kan næsten ikke holde ud hvis der går en uge uden hun ser oldebørnene  og der bliver livligt sendt billeder til hende af vidunderet. Min fars mor derimod er lidt mere tilbageholden, skriver næsten aldrig, og det er mig der skal kontakte hende om vi skal kigge forbi. Hun elsker dog når vi så endelig er der. 

Jeg er lykkelig for mine forældre virkelig gerne vil min datter  Mormor, morfar og Traktor er de ord der kommer ud af hendes mund mest herhjemme 

Min pige er snart 18 mdr.

Anmeld Citér

1. august 2018

Lje

Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler

Ud af vores 4 ugers familieferie (4,5 uger for vores søn) har vi været 5 dage i sommerhus med farmor og så skal han 3,5 dage hjem til mormor og morfar, når de 4 ugers ferie slutter. Så napper han 3 dage der og får så en blød opstart i børnehaven og vi kan starte job uden at tænke på aflevering/hentning. 

I løbet af de 4 ugers familieferie har han været på weekend hos mormor og morfar (vi skulle til børnefri fest) og vi skal til familiefødselsdag i næste weekend, hvor mormor har spurgt, om vi bliver 1 ekstra dag. 

Vi er priviligeret med mormor og morfar, der virkelig nyder deres roller selvom de bor 1 times kørsel væk. Henter 1 gang om ugen fra børnehaven, har ham på weekend 1 gang om måneden (typisk fordi vi skal noget) og springer til enten ved vores nød eller deres lyst. Farmor kommer typisk - pga afstanden - på 4-5 dages ferie og kommer heldigvis snart igen. Så med bedsteforældrenes hjælp er sommerferien på næsten-næsten 6 ugers sammenhængende ferie fra børnehaven (og en forventet hektisk jobopstart uden dårlig samvittighed for de voksne).

Vores søn er 3 år.

Vh.

Anmeld Citér

2. august 2018

Mullemee

Vi har lige været ude at rejse i 3 uger sammen med farmor, som nærmest er den 3. voksne i vores familie.  Farfar døde desværre efter et kort sygdomsforløb, da vores yngste var et halvt år, så nu bruger hun meget af sin tid på sine to børnebørn. 

I ferien har hun haft begge børn 4 dage, hvor de dog har overnattet hjemme. Hun går hver uge til svømning med et af børnene og spørger hele tiden, som ikke vi vil ud og spise eller i biografen, for så skal hun nok passe. Hun bor 8 minutters gang fra os, og er simpelthen livsredderen nogle gange - især når der er sygdom. Hun tager dem faktisk altid og aflyser gerne egne aftaler for at vi kan passe vores arbejde. Elsker farmor. 

Min egen far er gidt igen (min mor død) og der prioterer den nye mormor meget sin egen datter og hendes børn. Dog er de flyttet tættere på os, hvilket allerede har betydet, at de har passet mere det sidste stykke tid end de sidste par år sammen. Dog får de ikke lov til at have vores børn lige så meget som farmor, da de lige skal lære dem at kende. Farmor kender de og har ingen problemer med at overnatte.

Men begge hold bedsteforældre vil rigtig gerne deres børnebørn og hjælper altid, når vi har brug for det med enten aftenpasning eller at hente i skole/børnehave. 

Jeg husker altid at sige tak for hjælpen med pasning, køber en stor buket blomster til farmor, når hun igen har taget et sygt barn i flere dage og har også en lille ting med til min far og hans kone, når de har gjort noget betydningsfuldt for os. 

Anmeld Citér

2. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min mor arbejder fuld tid, i aftenvagter. Vi spiser sammen en gang om ugen. Hun er altid sød til at passe unger fra morgnen af, hvis de er syge. Før i tiden sov den store deromme Ca 1 gang i ugen, men det er self blevet mindre efter, hun startede i skole. Den mindste har aldrig haft behov for overnatninger. Og ska starte i skole, efter sommerferien..

Hun tager dem gerne svømmehallen, hvis de spørg hende. Vi bor 10 minutter fra hinanden. 

Min mor har ik bil, så har dem kun sjælden med på ture. 

Svigermor og hendes mand, bor på Fyn, og vi bor i Jylland, men vi ses Ca 1 gang pr mdr. Vores unger, har for første gang været på ferie derover i 3 dage, uden os. Svigermor arbejder stadig fuldtid. 

Svigerfar og hans kone bor 5 min fra os. Det sviger lidt hvor meget vi ser dem, men nok Ca 1 gang i mdr. Svigerfar er lige gået på pension.

Vi låner tit deres sommerhus, hvor de så lige kigger op og hygger. 

Svigerfar passede den mindste alene for første gang, sidst hun var syg. Den store er nu selv begyndt at ringe og spørg om de ska hygge.

Hans kone har ik selv børn, så hun forkæler os og vores børn, med biograf og teater hygger, hvor det feks kun er hende og ungerne, og vi må ik komme med. 

Alle 3 hold bedsteforældre gør alt hva de ka, for at se deres børnebørn, og kommer gladeligt, til alt hva der blir inviteret til. 

Vi ved, hvor helt vildt heldige vi er. Og self sætter vi pris på dem alle sammen. 

Når det så er sagt, syntes jeg ik man bare ka forvente, at bedsteforældre altid står på spring, for at passe børnebørn osv. Jeg kender virkelig mange, som altid brokker sig og syntes at alt hva bedsteforældrene gør, bare er forkert, på trods af, at de altså gør endnu mere, end feks vores gør. 

Nogle gange må man bare indse, at de måske gør deres bedste, og gør det, de ka overskue. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. august 2018

Happiness(backagain)

Det sker desværre ikke. Tror ikke de kan overskue det. Vores 2 "store" har tit efterspurgt det, hvor begge sider har sagt, at de nok skal finde en dag... Den dag er åbenbart svær at finde

Mine er faktisk stoppet med at spørge nu. Det synes jeg er lidt ærgerligt. Vi ser stort set kun bedsterne, når der skal ske noget. Fødselsdage osv... 

En gang imellem invitere mine forældre dog på kaffe, men det sker efterhånden også sjældent. 

Da jeg ventede nr 3, var et af de første ting jeg fik kastet i hovedet "vi kan altså ikke passe alle 3!"... Og det skal siges at de måske bliver passet en gang om året... 

Er mest skuffet over at de har givet ungerne falske forhåbninger.

Anmeld Citér

2. august 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores børn på 9 og snart 11 år kommer ikke til overnatning eller laver noget med deres bedsteforældre i deres ferier og har aldrig gjort det.

Hvis jeg spørger om de vil passe dem, så gør de det gerne.

Jeg har bare måtte bide i det sure æble og acceptere, at mine børn aldrig får det med deres bedsteforældre og tænke, at jeg ALDRIG selv bliver sådan!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.