Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2018

Anonym

Begge hold bedsteforældre arbejder stadig fuldtid.

Mine forældre byder selv ind og vil rigtig gerne have ungerne på overnatning så de får det til at passe ind med en weekend. Lige som når der er uden for sommerferien. 

Vi tager gerne 1-2 ugers sommerferie sammen da vi campere på samme campingplads og det nyder ungerne.

Farmor og Farfar spørger ikke - men vil dog gerne hvis vi/ungerne selv spørger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay ��Synes hun ikke, at det er hårdt at have to børn på den alder på samme tid?

Tre børn 3år 6år og 4år. Nej de leger mega godt sammen alle 3. Og dem på 3 og 4 skaber sig ikke overfor bedsteforældrene det er kun os forældre det går udover  vi får altid at vide at det er så dejligt og nemt og de bare tuller rundt og leger så fint. Og jeg tror på dem. Min far sender videoer løbende så jeg kan se de bare hygger. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Det lyder som om, der er mange, der har nogle fantastiske engagerede bedsteforældre. Er selv lidt skuffet over min mor. Ved ikke om det hænger sammen med, at jeg er skilsmissebarn. Synes tit, at bedsteforældre, der har fundet en ny partner er mindre engagerede. Min søns mormor er selvfølgelig glad for ham, men det er meget på hendes præmisser. Hun prioriterer klart sin kæreste over sine børn/børnebørn, hvilket jeg egentlig synes er ret patetisk. Hun har kendt ham i 9 år. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Tystys14

Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler

Slet ikke eller i hvert fald ikke ret meget. Mine forældre har haft vores døtre med i deres sommerhus 2 gange og haft den store overnattende en gang i løbet af ferien. Den lille 4 år måtte ikke for det kunne de ikke overskue pga deres plejebørn... (sorry mit opstød).

Og farmor har dog haft den store i 2 dage til overnatning, men hun har gigt og svært ved at gå så hun vil ikke passe den lille alene. Er forsøgt men blev for uoverkommeligt for farmor.

Så her har det været på et minimum, bedsteforældrene har været inde over. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Tystys14 skriver:

Slet ikke eller i hvert fald ikke ret meget. Mine forældre har haft vores døtre med i deres sommerhus 2 gange og haft den store overnattende en gang i løbet af ferien. Den lille 4 år måtte ikke for det kunne de ikke overskue pga deres plejebørn... (sorry mit opstød).

Og farmor har dog haft den store i 2 dage til overnatning, men hun har gigt og svært ved at gå så hun vil ikke passe den lille alene. Er forsøgt men blev for uoverkommeligt for farmor.

Så her har det været på et minimum, bedsteforældrene har været inde over. 

Du skal ikke undskylde for dit opstød - man har lov til at være skuffet. Ikke så meget på egne, men mere på ens børns vegne.

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Har dine forældre da et tættere forhold til din søster end til jer, eller hvordan blev den aftale sat i stand?

Vores mor har altid favoriseret den ældste og været mere interesseret i dennes liv og især efter dennes børn er kommet til. Morfar er ikke far til nogen af os men har udfyldt den rolle på en måde han har dog aldrig rigtig blandet sig af hvad jeg ved 

Anmeld Citér

1. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hold da op, det lyder som nogle skønne bedsteforældre �� Hvor er dine børn heldige!

Meget! Jeg føler en meget stor taknemmelighed - og forsøger altid at huske den, hvis (når!) man nogle gange bliver lidt småirriteret på nogen af dem 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores mor har altid favoriseret den ældste og været mere interesseret i dennes liv og især efter dennes børn er kommet til. Morfar er ikke far til nogen af os men har udfyldt den rolle på en måde han har dog aldrig rigtig blandet sig af hvad jeg ved 

Øv, det er jeg da ked af at høre. Det er mig en gåde, hvordan man kan forskelbehandle sine børn på denne måde...

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler

I megt høj grad. Her har mormor været med i Lalandia i 3 dage med alle 3 børnebørn, været i zoo, badet i badebassin osv. Hun er utrolig meget på. 

Morfar er ikke så meget på men det var han heller ikke da jeg var barn. Så det overrasker mig ligeså lidt som det generer mig. For NÅR han så er der. Så er han der også 120% 

farmor er også rigtig meget på. 

Farfar aldrig. Han vil slet ikke kaldes farfar - det siger det ele. 

Mormor og farmor er der også meget i hverdagene uden for sommerferie 

Anmeld Citér

1. august 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Rigtig højt. Jeg har været ved bedsteforældrene (mine forældre) i sommerferien i to uger i slut juni, derefter var vi to uger sammen på ferie i sommerhus. Nu skal jeg igen besøge dem her i august i to uger. Bedsteforældrene kan ikke tage fri i hele perioden, men de har mange ferie-og fridage i perioden. 

Nu bor jeg så ikke i Danmark, så sommerferien betyder ekstra meget.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.