Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Er nysgerrig: I hvor høj grad prioriterer jeres børns bedsteforældre dem i sommerferien? Kom gerne med eksempler
Hvad tænker du helt præcist? Om bedsteforældrene er sammen med dem i ungernes ferie?
Mine forældre er normalt typerne der gerne vil passe hvis man spørger, men ikke selv byder sig til. Men i år har de selv spurgt efter at have dem til 2 overnatninger sammen med et 3. Barnebarn jeg tror det er fordi de 3 nu alle har en alder hvor de leger godt sammen og der er ikke en der er mere krævende end de andre, så de er nemme at "styre" sammen næste år vil de gerne have en 4. Med. Ham har de haft alene på ferie i år, fordi han lige er det yngre
men udover det har de ikek sådan taget dage ud for at gøre ting med dem. Men de ville til hver en tid sige ja til en tur med i zoo eller til stranden fx, hvis jeg spurgte om de ville med og de ikke havde planer.
Min mor har bedt om alle 4 børnebørn (min datter og min storebrors 3 børn) 3 dage i uge 32. Hvor de bla skal i den fynske landsby og se teater og i legepark.
min far døde desværre for 1 1/2 måned siden, så det er første gang hun skal have dem alle selv.
farmor og farfar bad om at få vores datter i uge 29. Så der var hun på ferie deroppe.
Så her byder de meget ind, og det er vi så glade for :-)
Mit barn og jeg har været på en uges ferie med mormor og morfar. Desuden har vi været på flere ture sammen. De tager også mit barn med på små ture uden mig. Det kan være i svømmehal. De prioterer meget at være sammen med os. Det gælder også deres andet barnebarn.
Overnatninger er sjældne, men de kommer helt sikkert, når mit barn bliver ældre. Er 16 måneder nu.
Mit barn har ingen bedsteforældre på far siden, desværre. Men heldigvis nogle meget engagerede morforældre.
Mere end hvad jeg synes, at vi på nogen måder kan forvente. Min far er på efterløn, så han tog med min familie på sejlerferie i nogle dage tidligere i sommerferien. Min svigermor kunne næsten ikke tvinges til at tage på ferie, fordi hun var bange for at vi havde brug for hende imens hun var væk Og min egen mor har næsten været i krise (altså mest for sjov), over at vores ferier lå forskudt, således at der gik hele tre uger, hvor hun ikke så barnebarnet. Dagen for vores afrejse kom hun forbi to (!!) gange for at sige farvel.
Vores datter er kun 2 år. Så på den måde er samværd med bedsteforældrene mest på dagsbasis eller en overnatning nu og da. Men jeg er ikke tvivl om, at der ikke går ret mange år, før de slæber afsted med hende på ferie - og hun vil elske det.
Mom skriver: Hvad tænker du helt præcist? Om bedsteforældrene er sammen med dem i ungernes ferie?
Ja, lige præcis
Mor11 skriver: Mine forældre er normalt typerne der gerne vil passe hvis man spørger, men ikke selv byder sig til. Men i år har de selv spurgt efter at have dem til 2 overnatninger sammen med et 3. Barnebarn jeg tror det er fordi de 3 nu alle har en alder hvor de leger godt sammen og der er ikke en der er mere krævende end de andre, så de er nemme at "styre" sammen næste år vil de gerne have en 4. Med. Ham har de haft alene på ferie i år, fordi han lige er det yngre men udover det har de ikek sådan taget dage ud for at gøre ting med dem. Men de ville til hver en tid sige ja til en tur med i zoo eller til stranden fx, hvis jeg spurgte om de ville med og de ikke havde planer.
Det lyder da bare skønt for børnene . Hvilken alder har de?
ErDuHerIkkeSnart skriver: Mere end hvad jeg synes, at vi på nogen måder kan forvente. Min far er på efterløn, så han tog med min familie på sejlerferie i nogle dage tidligere i sommerferien. Min svigermor kunne næsten ikke tvinges til at tage på ferie, fordi hun var bange for at vi havde brug for hende imens hun var væk Og min egen mor har næsten været i krise (altså mest for sjov), over at vores ferier lå forskudt, således at der gik hele tre uger, hvor hun ikke så barnebarnet. Dagen for vores afrejse kom hun forbi to (!!) gange for at sige farvel. Vores datter er kun 2 år. Så på den måde er samværd med bedsteforældrene mest på dagsbasis eller en overnatning nu og da. Men jeg er ikke tvivl om, at der ikke går ret mange år, før de slæber afsted med hende på ferie - og hun vil elske det.
Hold da op, det lyder som nogle skønne bedsteforældre Hvor er dine børn heldige!
Anonym skriver: Hold da op, det lyder som nogle skønne bedsteforældre Hvor er dine børn heldige!
Hov, eller dit barn - det lyder som om du "kun" har et
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128