Bedsteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2018

Anonym trådstarter

Lucky05 skriver:

Min mor har bedt om alle 4 børnebørn (min datter og min storebrors 3 børn) 3 dage i uge 32. Hvor de bla skal i den fynske landsby og se teater og i legepark.

min far døde desværre for 1 1/2 måned siden, så det er første gang hun skal have dem alle selv.

farmor og farfar bad om at få vores datter i uge 29. Så der var hun på ferie deroppe. 

Så her byder de meget ind, og det er vi så glade for :-) 

Skøn mor du har - og også nogle skønne svigerforældre. Dejligt med engagerede bedsteforældre! Tror det betyder enormt meget for børn, at de kan mærke, at bedsteforældrene virkelig vil dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

Anonym trådstarter

Hallopolina skriver:

Mit barn og jeg har været på en uges ferie med mormor og morfar. Desuden har vi været på flere ture sammen. De tager også mit barn med på små ture uden mig. Det kan være i svømmehal. De prioterer meget at være sammen med os. Det gælder også deres andet barnebarn. 

Overnatninger er sjældne, men de kommer helt sikkert, når mit barn bliver ældre. Er 16 måneder nu. 

Mit barn har ingen bedsteforældre på far siden, desværre. Men heldigvis nogle meget engagerede morforældre. 

Skønt med sådan et tæt forhold. Er dine forældre gået på pension/efterløn?

Anmeld Citér

1. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det lyder da bare skønt for børnene . Hvilken alder har de?

3,6 og 4. Og den fjerde er 2 nu. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Vi blevet inviteret hjem til farmor og farfar nogle gange de sidste par uger men mormor og morfar har efterhånden ikke set barnebarnet 1 måneds tid da de har valgt at tage 3 uger væk med min ældste søsknes familie og børn 1 uge for så at tage vidre selv bagefter

Anmeld Citér

1. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tror ikke vi ser mine svigerforældre (som er de eneste bedsteforældre med interesse i børnene), mere fordi det er sommerferie end hvis det ikke var i år i alt fald.

Men vi ser dem også fast min. hver 14. dag, hvor vi spiser sammen, og det har vi efterhånden gjort i 16 år.

De forgange år, har vi gerne været sammen i sommerhus i en uge i sommerferien, men i år valgte vi at rejse på charterferie. Svigermor kan ikke lide at flyve, så det var udelukket at de kunne komme med. De passede til gengæld vores hund, og sørgede for at vores 16 årige søn fik mad hver dag - han ville nemlig heller ikke med til udlandet.

Jeg oplever at mine svigerforældre er meget engageret bedsteforældre - de ved altid hvad der røre sig med vores børn, og deres hjem er altid åbent. De er ikke typerne der sådan indbyder ungerne til at komme på ferie, men hvis ungerne spørger så er de altid velkomne, hvis de ikke selv har planer.

De er stort set altid parate til at tage med på tur, og til at stille op når vi har brug for hjælp. Men det er bestemt ikke noget jeg forventer eller tager for givet.

Jeg føler mig utrolig heldig at mine børn har så fantastiske bedsteforældre og jeg så fantastiske svigerforældre

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi blevet inviteret hjem til farmor og farfar nogle gange de sidste par uger men mormor og morfar har efterhånden ikke set barnebarnet 1 måneds tid da de har valgt at tage 3 uger væk med min ældste søsknes familie og børn 1 uge for så at tage vidre selv bagefter

Har dine forældre da et tættere forhold til din søster end til jer, eller hvordan blev den aftale sat i stand?

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg tror ikke vi ser mine svigerforældre (som er de eneste bedsteforældre med interesse i børnene), mere fordi det er sommerferie end hvis det ikke var i år i alt fald.

Men vi ser dem også fast min. hver 14. dag, hvor vi spiser sammen, og det har vi efterhånden gjort i 16 år.

De forgange år, har vi gerne været sammen i sommerhus i en uge i sommerferien, men i år valgte vi at rejse på charterferie. Svigermor kan ikke lide at flyve, så det var udelukket at de kunne komme med. De passede til gengæld vores hund, og sørgede for at vores 16 årige søn fik mad hver dag - han ville nemlig heller ikke med til udlandet.

Jeg oplever at mine svigerforældre er meget engageret bedsteforældre - de ved altid hvad der røre sig med vores børn, og deres hjem er altid åbent. De er ikke typerne der sådan indbyder ungerne til at komme på ferie, men hvis ungerne spørger så er de altid velkomne, hvis de ikke selv har planer.

De er stort set altid parate til at tage med på tur, og til at stille op når vi har brug for hjælp. Men det er bestemt ikke noget jeg forventer eller tager for givet.

Jeg føler mig utrolig heldig at mine børn har så fantastiske bedsteforældre og jeg så fantastiske svigerforældre

Jeg kan godt forstå, at du føler dug heldig. Det ville jeg da også gøre 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Mine forældre holder fri i er par dage hver sommer for At passe børnebørn imens vi er på festival. Derudover har de i mange år praktiserer at alle børnebørn er med i sommerhus i en uge hver sommer. De mindste børnebørn er der kun et par dage og de ældste hele ugen. Så laver de aktiviteter i form af OL, sportsuge, spiller spil ude og inde, bader osv. Når der kun er et par stykker af børnebørnene der er der, tager de på ture.

Så skøn ferie for alle.

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine forældre holder fri i er par dage hver sommer for At passe børnebørn imens vi er på festival. Derudover har de i mange år praktiserer at alle børnebørn er med i sommerhus i en uge hver sommer. De mindste børnebørn er der kun et par dage og de ældste hele ugen. Så laver de aktiviteter i form af OL, sportsuge, spiller spil ude og inde, bader osv. Når der kun er et par stykker af børnebørnene der er der, tager de på ture.

Så skøn ferie for alle.

Wow, det lyder da bare skønt! Bliver helt misundelig på mit barns vegne 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

3,6 og 4. Og den fjerde er 2 nu. 

Okay ��Synes hun ikke, at det er hårdt at have to børn på den alder på samme tid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.