Min kæreste er ligeglad med ALT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2018

Babilooo

Det mest sandsynlige hvis I går fra hinanden er af du på et tidspunkt finder en god stabil mand med uddannelse og arbejde. En som kan faktisk kan bidsage økonomisk, praktisk og følelsesmæssigt. Lige nu gør sin kæreste ingen af disse ting.

du har fået børn i en ung alder og har måske ikke haft alverdens kærester. Jeg har virkelig lyst til ar råbe: DER FINDES SÅ MANGE GODE MÆND

nu har du to børn. Hvis du går nu og finder en kæreste. Som du ikke skal tage dig af. Så kan du nærme dig den stabile familie du søger. 

Men det virker ærligt som om at du skal have hjælp udefra til processen. Om du tager fat i din far, en pædagog eller mødrehjælpen. Du virker næsten som om du ikke føler du fortjener bedre.og det gør du da i den grad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2018

L-mor

Kære ts

Det er en urimeligt hård situation, du er i. Når ingen her foreslår, at du bliver sammen med ham, handler det ikke kun om, at din eneste chance for et godt liv er at gå fra ham. Det er også hans eneste chance. Hans liv er behageligt, men jeg tvivler meget på, at han er lykkelig. Der er jo ingen fremtid, håb, muligheder eller drømme i det liv. Ingen stolthed over egen indsats. En konstant kamp med jobcenter, aktiveringssteder og dig.

Han har brug for at ‘ramme bunden’ og stå med et skærende klart valg: mere af samme miserable skuffe eller find din indre motivation og mød livet. Og han kan kun få det klare valg, hvis du og hans mor holder op med at skubbe en sovesofa ind mellem ham og omverdenens krav og voksenlivets forpligtelser.

jeg forstår, hvor hårdt det er at stå uden venner og familie, man kan trække på. Brug mødrehjælpen og kommunen. De vil gerne hjælpe.

Den følelse, du har af at han er ligeglad med dig og jeres familie, vil dine børn også føle med tiden. Og du har personlig erfaring med, hvor hårdt det er når ens nærmeste familie ikke er interesserede i en.

Tag den første kontakt i morgen til nogen, der kan hjælpe og støtte dig. Jeg vil foreslå mødrehjælpen.

Anmeld Citér

29. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg tror ikke altid, at man kan svare på det spørgsmål, hvad man elsker ved et andet menneske. Ind i mellem er det bare en følelse, man har indeni uanset hvor uforståeligt det måtte være for andre. Men det er nok helt sikkert værd at definere for sig selv, hvad det er ved relationen  der gør, at man vil bevare den, hvis så meget taler imod og man også er ulykkelig. 

Jeg har en tese om at hvis man ikke kam svare på det så er det måske ikke kærlighed men andre faktorer der er på spil. Men jeg har ikke noget at have det i

men til ts. Jeg omformulerer mit spørgsmål til: hvilke kvaliteter har han som gør at du mener han er den rette for dig og den rette at få børn med?

Anmeld Citér

29. juli 2018

Anonym

Jeg har stået i samme situtation som dig, og mit råd! Ud med lorten! 

Han ændre sig ikke, og hvis han fik et arbejde, ville han hurtigt ødelægge det og blive fyret. En mand som er så egocentreret værdsætter intet godt i livet og regner med alt bliver serveret på et sølvfad, hvilket DU bidrager til ved at blive ved med at acceptere det, du vil måske ikke være enlig, det er der ingen der vil, men heller det end at blive behandlet dårligt! 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Ved du hvad, jeg har stået i helt samme situation som dig. For 6 år siden stod jeg gravid med mit andet barn som 21 årig. 

Faren kørte samme stil som din, og for at være ærlig så blev jeg i det forhold fordi jeg var bange for at være alene. Inderstinde elskede jeg ham ikke, jeg var afhængi af selvskabet. Fordi jeg følte mig ensom. 

Men fik nok til sidst tog alle vores ting og smuttede 1 uge optil min fødsel nægtede at sætte mit andet barn til verden med alt det negative omkring mig. Uanset hvordan man vender og drejer den så bliver børnene påvirket af det. 

Startede fra bunden af fik ny lejlighed fik alt sat på plads også begyndte jeg at studere. Den dag idag læser jeg jura og har fået en masse veninder igennem mit studie og har mødt den dejligste mand som jeg nu deler en søn med. 

Og min kære eks, sidder med en ny kone som har det elendigt. PS han er stadig på kontanthjælp 

jeg tror i bund og grund at dette opslag handler om at du er ensom, og ved du hvad. Det er jo noget man godt kan ændre . En god veninde eller flere ville måske kunne styrke dig til at indse at du er meget mere værd end det. 

Anmeld Citér

7. august 2018

Anonym trådstarter

Hej alle. 
Jeg var enormt skuffet og sur på min kæreste, da han desværre har svært ved at forstå alvoren i penge og en stabil hverdag. Det VED han godt, og han VED godt at jeg ikke gider kæmpe mere, hvis han bliver ved. Han er flov over sig selv, at han er doven. Hvordan han har tænkt sig at ændre, det ved jeg ikke. Jeg er ikke ham. Men udover hans dårlige egenskaber, så er han er rigtig god far og en god kæreste. Han har - efter episoden da jeg skrev - droppet computeren for dagen og sidder der nu kun når vores søn er lagt i seng. Han er ikke en dårlig far. Jeg kan godt forstå det har set sådan ud fra mit opslag, men jeg var meget skuffet, og er det selvfølgelig stadig. Han ved det godt. 
Tak for jeres råd. Jeg vil bestemt ikke forlade ham, men selvfølgelig forklare ham hvordan det hænger sammen med at møde op til aktivering. Han har søgt en masse jobs også, fordi han kunne se alvoren efter jeg forklarede ham det. 
Jeg er ikke dum, nej. Jeg var ked af det. Jeg er heller ikke dum for at blive sammen med ham, for jeg kender ham, det gør i ikke. Igen, så forstå jeg godt jeres kommentarer, da jeg kun fokuserede på det negative. Jeg er ikke ulykkelig, men derimod modsat. 
Tak.

Anmeld Citér

11. august 2018

Anonym

Jeg har levede sammen med en person som skulle og roligt pillede mig fra hinanden præcis som det lyder til din kæreste gør . 

Jeg brugte to år af mit liv men os mine to børns æv på at overbevise mig selv om han var mit livs kærlighed og alle hans grimme udtagelser og ord bare var noget han sagde . 

Han truede mig på præcis sammen måde som din kæreste gør med jamen vil du være enlig da . 

I dag 1 år efter jg er gået døjer keg med rigtig mange fælge skader af det forhold og jeg har i den grad svært ved ar binde mig til en mand . 

Det jeg vil sige med det her er løb for helved uden at se dog tilbage . Men forvent en sindsyg hård tid efterfølgende . Men du kommer langt stærkere ud på den anden side . 

Mer er man som voksen menneske bliver ødelagt men dem som betaler den højeste pris som ikk selv kan vælge det er dine børn . Og dine børn fortjener det bedste i livet ! 

Ikke en sølle mand som ikke gider del forholdet eller ar bidrage med noget sol helst i det daglige . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.