Du spørger hvad du skal gøre, og mit svar blive temmelig råt for usødet. Du pakker dine ting og tager jeres barn med hjem til dine forældre, en veninde, eller hvor du kan finde. Så stiller du ham det ufravigelige ultimatum, at med mindre han aktivt søger og finder et arbejde og begynder at bidrage 110% til husholdning og børn, så er forholdet slut pr. dags dato. Ikke om tre måneder. Nu.
Indtil han har fundet et arbejde, er det ham der står for jeres fælles hjem og henter og bringer jeres barn hver dag. Han gør rent, sørger for indkøb, mv. med mindre han er i aktivering (i så fald deles i 50/50). Han passer helt selvfølgeligt sine sengetider, så han kan stå op og være far og mand for sin familie. Ingen af ovenstående spørgsmål et til diskussion.
Såfremt ovenstående ikke allerede i morgen er accepteret fra hans side, forlader du ham uden yderligere diskussion. Og ja, så bliver du alenemor. Det er i mine øjne virkelig meget bedre end at lade sig frivilligt pisse på hver eneste dag, og lære ens børn, at det er i orden at behandle hinanden sådan i en familie.
Til sidst så synes jeg at du skal bruge noget tid (efter at forholdet er afsluttet og du og barnl/børn er kommet på plads i ny bolig), på at finde ud af hvorfor du finder dig i at leve sammen med et voksent mande-barn i tre år og oveni vælger at få hele to børn sammen med ham??? Hvad er det som gør, at du ikke mener at du og dine børn er mere værd og ikke fortjener respekt fra en partner? Hvad er det du tænder på og får ud af at være sammen med et menneske som ham? Og hvorfor pokker finder du dig i det så længe?
Held og lykke - og løb min pige, løb så lanft væk du overhovedet kan!
Anmeld
Citér