Venindes kæreste følger altid med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ahh okay..
Jo jo kan sagtens tage på café med en veninde ..
Mødes skam også med terminsgruppen uden min kæreste..
Som sagt så er det ikke fordi, at vi hænger helt sammen, som mange af jer tror efter mine debatter ..
Men vi vil bare helst lave noget sammen med den anden - altså have den anden med, når vi laver noget sammen.. Og sådan er det for os begge to..
Men jo vi kan også sagtens mødes med andre uden den anden part..

Og til dit andet eksempel.. Der har vi den "regel"/aftale, at vi tager med til det, som vi først bliver inviteret med til, og ellers tager vi med til begge ting, hvor vi bare ikke er der i så mange timer nogle af stederne..
Og skulle det være sådan, at ingen af os vil gå glip af en invitation, så ville vi nok dele os.. Men indtil videre har vi det sådan, at vi tager med til den første, der inviterer..
Det er sådan min kæreste gerne vil have det, og her er jeg så gået på kompromis, da jeg altid er opvokset med, at man tager med til det, som man helst vil eller som er tættest på én rent forholdsmæssigt (altså fx havde min kærestes veninde fødselsdag samme dag som min mor - her ville jeg have valgt min mors fødselsdag, da hun er den tætteste på mig, i og med at hun er familie, men vi endte hos veninden, da det var hende, som inviterede først)..

Håber at du forstår, hvad jeg mener

Ok - jeg var lige ved at tro, at du slæbte din kæreste med, hvis du og en veninden skulle på café 

Alle par må jo indrette sig, som de finder bedst. 

Men jeg kan godt forstå, at TS savner alenetid med sin veninde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Ok - jeg var lige ved at tro, at du slæbte din kæreste med, hvis du og en veninden skulle på café 

Alle par må jo indrette sig, som de finder bedst. 

Men jeg kan godt forstå, at TS savner alenetid med sin veninde. 

Haha nej nej bestemt ikke ..
Det er desværre det, som måske har virket sådan ud fra mine debatter og svar, men nej vi er skam ret individuelle mennesker, der bare godt kan lide at være meget sammen..
Men vi kan også sagtens være hver for sig uden problemer..
Vi sover endda nogle gange hver for sig (han på kontoret), fordi jeg ikke kan holde hans snorken ud ..
Så vi hænger bestemt ikke sammen, som folk ellers tror herinde ..

Og ja det kan jeg også udmærket godt forstå.. Har selv en veninde, hvor hun er begyndt at tage sin kæreste med hver gang hun kommer forbi.. Altså det passer jo min kæreste helt fint, for de er også venner, og er ved at udvikle et spil sammen, samt han ikke gider høre på tøsesnak..
Men jeg savner da også nogle gange alenetid med hende..
Men hvis de har det bedst med at tage af sted sammen, så må man jo finde sig i det.. Præcis ligesom TS og hendes veninde..
Altså HVIS det er fordi, at han er ekstremt manipulerende, og vil kontrollere og styre hende, så skal der selvfølgelig tages affære (hvis veninden altså vil have hjælp), men hvis veninden bare gerne vil have sin kæreste med, fordi han ellers ville sidde derhjemme alene, eller fordi hun godt kan lide at have ham med, jamen så kan TS jo desværre ikke bestemme noget..
Hun kan sige det pænt til sin veninde, at hun savner noget alenetid med hende, men hun kan jo ikke bestemme, at veninden ikke må tage sin kæreste med..

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Haha nej nej bestemt ikke ..
Det er desværre det, som måske har virket sådan ud fra mine debatter og svar, men nej vi er skam ret individuelle mennesker, der bare godt kan lide at være meget sammen..
Men vi kan også sagtens være hver for sig uden problemer..
Vi sover endda nogle gange hver for sig (han på kontoret), fordi jeg ikke kan holde hans snorken ud ..
Så vi hænger bestemt ikke sammen, som folk ellers tror herinde ..

Og ja det kan jeg også udmærket godt forstå.. Har selv en veninde, hvor hun er begyndt at tage sin kæreste med hver gang hun kommer forbi.. Altså det passer jo min kæreste helt fint, for de er også venner, og er ved at udvikle et spil sammen, samt han ikke gider høre på tøsesnak..
Men jeg savner da også nogle gange alenetid med hende..
Men hvis de har det bedst med at tage af sted sammen, så må man jo finde sig i det.. Præcis ligesom TS og hendes veninde..
Altså HVIS det er fordi, at han er ekstremt manipulerende, og vil kontrollere og styre hende, så skal der selvfølgelig tages affære (hvis veninden altså vil have hjælp), men hvis veninden bare gerne vil have sin kæreste med, fordi han ellers ville sidde derhjemme alene, eller fordi hun godt kan lide at have ham med, jamen så kan TS jo desværre ikke bestemme noget..
Hun kan sige det pænt til sin veninde, at hun savner noget alenetid med hende, men hun kan jo ikke bestemme, at veninden ikke må tage sin kæreste med..

Nej, man kan ikke bestemme over sin venindes parforhold. Det skal man heller ikke.

Og det er da kun godt, at du gerne vil være sammen med din kæreste  - jeg er lidt bange for, at det er mig der snorker mest her. 

Min kærestes og mit forhold er også lidt anderledes, fordi vi ikke bor sammen og ikke har børn sammen.

Jeg er bare en lille smule bange for, at jeg ville komme til at trække mig fra min veninde, hvis jeg altid skulle hånes af hendes kæreste.

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Nomnom

Jeg var nok endt med at droppe sådan en veninde - det har jeg faktisk gjort før i et lignende tilfælde. 

Hvis vi tager udgangspunkt i at der ikke er tale om vold eller andet i forholdet, så ville jeg ærligt talt blive godt træt af, ikke at kunne være sammen med min veninde, uden at der var påhæng med. 

Selvfølgelig kan man ses med påhæng og hygge sig, men mine veninder er altså også mine fortrolige, som jeg kan have dybe samtaler med - hvilket jeg bestemt også har med min mand, men med mine veninder er det bare på en anden måde. 

Hvis pludselig der var et påhæng med min veninde hver gang, fordi de simpelthen ikke ville være væk fra hinanden og de var ovre den første forelskelse, ja, så ville jeg føle vores venskab ned-prioriteret og ikke vigtigt. Jeg ville trække mig fra den relation.

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Rosa-Sophia

Nu startede mit forhold som et langdistance forhold, så på den måde har det været naturligt for min kæreste og jeg at vi har brugt meget tid på hver sine venner og interesser. Har heller ikke haft nogen veninder, der altid har deres kærester med, så jeg ved ikke lige hvad man stiller op med det,. Selvfølgelig kan man ikke bestemme, hvordan folk vil indrette sig, men man kan tage hånd om sine egne behov og hvis de (helt naturligt) er at have alenetid med sine veninder, kan man jo droppe veninden (hvis hun er helt lukket for tanken om at lave ting uden ham). Et andet aspekt er hans dårlige opførsel, man kan helt klart sætte grænser for, hvordan man vil tales til eller behandles og det håber jeg, at du vil gøre/har gjort (nu er tråden jo nogle måneder gammel). Jeg kan godt se, at der blev skrevet noget om, at han ikke har andre venner, men så må han jo genoverveje sin adfærd. 

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Nej, man kan ikke bestemme over sin venindes parforhold. Det skal man heller ikke.

Og det er da kun godt, at du gerne vil være sammen med din kæreste  - jeg er lidt bange for, at det er mig der snorker mest her. 

Min kærestes og mit forhold er også lidt anderledes, fordi vi ikke bor sammen og ikke har børn sammen.

Jeg er bare en lille smule bange for, at jeg ville komme til at trække mig fra min veninde, hvis jeg altid skulle hånes af hendes kæreste.

Altså selvom han nogle gange er virkelig dum at høre på (fordi han er flabet og driller mig), så elsker jeg ham jo stadig og kan desværre ikke helt undvære ham ..
Sagde også til ham her forleden dag, at jeg havde vundet ægteskabsjackpotten ifølge FB.. Hans kommentar var "det kan du jo ikke have gjort, for vi er jo ikke gift"

Haha og det kan din kæreste godt sove fra?

Ahh ja okay.. Altså når man ikke bor sammen og heller ikke har børn sammen/venter barn sammen, så er det selvfølgelig også lidt anderledes, for så har man ikke helt den samme hverdag sammen, som når man bor sammen og har barn sammen..
Jeg og min kæreste har boet sammen siden dag 1, og alligevel var hans venner mere sammen med ham end jeg var det første år.. Vi havde kvalitetstid sammen, når vi spiste, og så måske lige en enkelt eller to timer om aftenen, hvor jeg ofte faldt i søvn på sofaen..
Og det er netop derfor, at jeg blev så jaloux og gerne ville have, at vi var mere sammen, for vi havde aldrig noget kvalitetstid sammen, selvom vi bor sammen..

Altså som jeg skrev til TS, så skal hun på ingen måde finde sig i at blive hånet af kæresten.. Og bliver han ved med det, så ville jeg også mene, at det kun er fair, at hun siger til sin veninde "enten så stopper venskabet her eller også kommer han ikke med mere".. For der er godt nok grænser for, hvor meget man skal finde sig i

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Altså selvom han nogle gange er virkelig dum at høre på (fordi han er flabet og driller mig), så elsker jeg ham jo stadig og kan desværre ikke helt undvære ham ..
Sagde også til ham her forleden dag, at jeg havde vundet ægteskabsjackpotten ifølge FB.. Hans kommentar var "det kan du jo ikke have gjort, for vi er jo ikke gift"

Haha og det kan din kæreste godt sove fra?

Ahh ja okay.. Altså når man ikke bor sammen og heller ikke har børn sammen/venter barn sammen, så er det selvfølgelig også lidt anderledes, for så har man ikke helt den samme hverdag sammen, som når man bor sammen og har barn sammen..
Jeg og min kæreste har boet sammen siden dag 1, og alligevel var hans venner mere sammen med ham end jeg var det første år.. Vi havde kvalitetstid sammen, når vi spiste, og så måske lige en enkelt eller to timer om aftenen, hvor jeg ofte faldt i søvn på sofaen..
Og det er netop derfor, at jeg blev så jaloux og gerne ville have, at vi var mere sammen, for vi havde aldrig noget kvalitetstid sammen, selvom vi bor sammen..

Altså som jeg skrev til TS, så skal hun på ingen måde finde sig i at blive hånet af kæresten.. Og bliver han ved med det, så ville jeg også mene, at det kun er fair, at hun siger til sin veninde "enten så stopper venskabet her eller også kommer han ikke med mere".. For der er godt nok grænser for, hvor meget man skal finde sig i

Uha nej det kan han ikke altid. Her i år inviterede min kusine familien på weekendophold i anledningen af sin runde fødselsdag. 

Om morgenen spurgte min søster min kæreste, om han havde sovet godt, og svaret faldt prompte "NEJ - for X (altså mig) har snorket hele natten".

Jeg kan sagtens forstå, at det er irriterende, hvis der altid er nogen, og man nærmest ikke kan få alenetid som kærester, selv om man bor sammen. Det ville jeg også synes, var svært.

Og som jeg læser senere indlæg, så er du og din kæreste ikke "siamesiske" tvillinger. Misforstod nok dit første indlæg og troede, at I  nærmest ikke kunne gå ud uden hinanden.

Det er da skønt, at du har fundet en dejlig kæreste.

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Uha nej det kan han ikke altid. Her i år inviterede min kusine familien på weekendophold i anledningen af sin runde fødselsdag. 

Om morgenen spurgte min søster min kæreste, om han havde sovet godt, og svaret faldt prompte "NEJ - for X (altså mig) har snorket hele natten".

Jeg kan sagtens forstå, at det er irriterende, hvis der altid er nogen, og man nærmest ikke kan få alenetid som kærester, selv om man bor sammen. Det ville jeg også synes, var svært.

Og som jeg læser senere indlæg, så er du og din kæreste ikke "siamesiske" tvillinger. Misforstod nok dit første indlæg og troede, at I  nærmest ikke kunne gå ud uden hinanden.

Det er da skønt, at du har fundet en dejlig kæreste.

Haha ja okay det er ret uheldigt .. Min kæreste bruger noget bestemt næsespray mod snorken, og det har faktisk taget toppen af det..

Haha nej vi er nemlig ikke "siamesiske tvillinger" .. Ved ikke helt, om jeg bare har været en klaphat til at beskrive tingene, så det har lydt sådan..

Ja er også virkelig glad for ham ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.