Venindes kæreste følger altid med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2018

Tommelise

csigvard skriver:

Ja sådan er vi jo forskellige.. Jeg er ligesom mine forældre, og vil bare gerne være sammen med min kæreste, hver gang vi skal være sammen med andre/være ude.. Mens min kærestes veninde og hendes kæreste stort set aldrig er sammen og er (hvad jeg vil sige) nærmere roommates end kærester.. 

Så ja du må finde dig i ham og hans selskab, men igen skal du ikke finde dig i at blive talt grimt til.. Og forstår de det ikke, jamen så må du gøre op med dig selv, om du vil være venner med din veninde mere

Hov - jeg ville citere, men kom til at trykke "synes godt om".

Bare nysgerrig - har du aldrig lyst til at gå alene på café eller i biografen med en veninde ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Bare nysgerrig - har du aldrig lyst til at gå alene på café eller i biografen med en veninde ?

Alene på café gør jeg meget sjældent.. Men har da gjort det dengang jeg var single.. Men lige med det, er det bare mere hyggeligt med andre end alene ..

Og bio med en veninde.. Altså hvis jeg havde veninder, som rent faktisk gad rive en dag eller nogle timer ud af deres kalender, så jo så kunne jeg sagtens gøre det.. Gør det med jævne mellemrum med min søster, når pengene er til det..

Hvorfor da?

Tror måske lidt, at du har misforstået mig.. For selvfølgelig behøver det ikke altid være min kæreste, at jeg gør tingene med - det kan ligeså godt være venner eller familie, og vi kan sagtens lave ting hver for sig..
Men det jeg mente var, at når jeg og min kæreste er ude, jamen så vil jeg også gerne være sammen med ham i stedet for at gå hver til sit..
Samt at jeg da ofte hellere vil være sammen med ham end med venner/familie - han er jo min bedste ven, min bedre halvdel og min soulmate.. Altså jeg gider ikke leve det der liv med "vi gør altid alting hver for sig, og så er vi kun sammen derhjemme".. Jeg vil hellere opleve ting sammen med min kæreste, og sådan har min kæreste det heldigvis også

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Rosa-Sophia

Never mind  

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Alene på café gør jeg meget sjældent.. Men har da gjort det dengang jeg var single.. Men lige med det, er det bare mere hyggeligt med andre end alene ..

Og bio med en veninde.. Altså hvis jeg havde veninder, som rent faktisk gad rive en dag eller nogle timer ud af deres kalender, så jo så kunne jeg sagtens gøre det.. Gør det med jævne mellemrum med min søster, når pengene er til det..

Hvorfor da?

Tror måske lidt, at du har misforstået mig.. For selvfølgelig behøver det ikke altid være min kæreste, at jeg gør tingene med - det kan ligeså godt være venner eller familie, og vi kan sagtens lave ting hver for sig..
Men det jeg mente var, at når jeg og min kæreste er ude, jamen så vil jeg også gerne være sammen med ham i stedet for at gå hver til sit..
Samt at jeg da ofte hellere vil være sammen med ham end med venner/familie - han er jo min bedste ven, min bedre halvdel og min soulmate.. Altså jeg gider ikke leve det der liv med "vi gør altid alting hver for sig, og så er vi kun sammen derhjemme".. Jeg vil hellere opleve ting sammen med min kæreste, og sådan har min kæreste det heldigvis også

Jeg mente ikke at gå alene på café - men at gå sammen med en veninde. 

Fik mig nok formuleret lidt forkert.

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

Rosa-Sofia85 skriver:

Never mind  

Øh  - hvad mener du med "never-mind" ?

Må man ikke spørge, om andre ikke har lyst til at gå på café eller i biografen med en veninde ?

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Rosa-Sophia

Tommelise skriver:

Øh  - hvad mener du med "never-mind" ?

Må man ikke spørge, om andre ikke har lyst til at gå på café eller i biografen med en veninde ?

Jo jeg skrev, fordi jeg troede, at du citerede en slettet bruger og ikke havde set det, og ikke ville få svar. Da jeg så havde postet mit indlæg, så jeg at du havde fået svar anonymt. Men kunne ikke slette mit indlæg igen  

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

Rosa-Sofia85 skriver:

Jo jeg skrev, fordi jeg troede, at du citerede en slettet bruger og ikke havde set det, og ikke ville få svar. Da jeg så havde postet mit indlæg, så jeg at du havde fået svar anonymt. Men kunne ikke slette mit indlæg igen  

Helt ok - det kan jo ske 

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

csigvard skriver:

Ja sådan er vi jo forskellige.. Jeg er ligesom mine forældre, og vil bare gerne være sammen med min kæreste, hver gang vi skal være sammen med andre/være ude.. Mens min kærestes veninde og hendes kæreste stort set aldrig er sammen og er (hvad jeg vil sige) nærmere roommates end kærester.. 

Så ja du må finde dig i ham og hans selskab, men igen skal du ikke finde dig i at blive talt grimt til.. Og forstår de det ikke, jamen så må du gøre op med dig selv, om du vil være venner med din veninde mere

Bare et tænkt eksempel - hvad ville I gøre, hvis din niece tilfældigvis skulle giftes samme dag som hans nevø ?

Min kæreste og jeg ville dele os. Jeg ville ikke gå glip af min nieces bryllup, og jeg ville ikke forvente, at han ville gå glip af sin nevøs.

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Tommelise

TS - jeg er enig med dem, der skriver, at du ikke skal finde dig i alt fra hans side, blot fordi han er din venindes kæreste.

Man kan godt sige fra på en ordentlig måde. Han skal ikke tale nedsættende til dig.

Og du kan sagtens tillade dig at sige til din veninde, at du savner, at I laver noget sammen alene.

For mig er det unaturligt, hvis veninder ikke en gang imellem mødes uden kærester/mænd. 

Jeg vil da gerne hyggesnakke med mine veninder - rigtig tøsesnak, som min kæreste alligevel ikke gider høre på.

Anmeld Citér

7. oktober 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg mente ikke at gå alene på café - men at gå sammen med en veninde. 

Fik mig nok formuleret lidt forkert.

Ahh okay..
Jo jo kan sagtens tage på café med en veninde ..
Mødes skam også med terminsgruppen uden min kæreste..
Som sagt så er det ikke fordi, at vi hænger helt sammen, som mange af jer tror efter mine debatter ..
Men vi vil bare helst lave noget sammen med den anden - altså have den anden med, når vi laver noget sammen.. Og sådan er det for os begge to..
Men jo vi kan også sagtens mødes med andre uden den anden part..

Og til dit andet eksempel.. Der har vi den "regel"/aftale, at vi tager med til det, som vi først bliver inviteret med til, og ellers tager vi med til begge ting, hvor vi bare ikke er der i så mange timer nogle af stederne..
Og skulle det være sådan, at ingen af os vil gå glip af en invitation, så ville vi nok dele os.. Men indtil videre har vi det sådan, at vi tager med til den første, der inviterer..
Det er sådan min kæreste gerne vil have det, og her er jeg så gået på kompromis, da jeg altid er opvokset med, at man tager med til det, som man helst vil eller som er tættest på én rent forholdsmæssigt (altså fx havde min kærestes veninde fødselsdag samme dag som min mor - her ville jeg have valgt min mors fødselsdag, da hun er den tætteste på mig, i og med at hun er familie, men vi endte hos veninden, da det var hende, som inviterede først)..

Håber at du forstår, hvad jeg mener

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.