Jeg tror, at der er stor forskel på børnenes alder, men jeg går ind for at begrænse skærmtid.
Jeg har en pige på 7 og jeg synes at det er tankevækkende, at de i sfoen har lavet begrænsning på, at man fx. kun om fredagen må have IPads med, da de oplever at børnene sidder med IPads og øvrige aktiviteter ikke kan måle sig med IPads, såsom at lege sammen og være udenfor, lave kreative ting. Jeg forstår ikke konceptet med at give dem IPads med i skole, medmindre den skal bruges i undervisningen, men det er ikke tilfældet her. Her tænker jeg at det er vigtigt, at de voksne hjælper børnene, så det ikke tager overhånd.
Jeg oplever også i mødregruppe, hvor børn var omkring 6 -7 år, at de andre havde IPads med, og i stedet sad på rad og række og så IPads fremfor at finde på noget at lave.
måske er jeg lidt gammeldags, men jeg synes, at det er vigtigt, at IPads begrænses grundet ovenstående, og er med tiden blevet mere restriktiv i forhold til IPads, for synes bare at de ofte bliver forstyrrende for børns leg, men det er jo svært at få en leg i gang, når de andre sidder med IPads.
Jeg synes også, at der er positive ting ved en ipad, men dog i begrænsede mængder, så der er lyst og tid til de andre aktiviteter.
Anmeld
Citér